Ska vi ha dom kvar??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare koftena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 684
Sv: Ska vi ha dom kvar??

Anledningen till att jag inte belyst ridturerna är att med dessa två hundrar tillsammans är det omöjligt att ta med dom. Simturerna kostar skjortan men då stora killen har begynnande Artros är detta ett måste om han ska fungera.
Vi kommer att LÅNA ut honom till denna familj då vi vet vilka dom är. Sen om dom vill får dom köpa honom för en symbolisk summa. Vill första bara veta att han trivs. Formulerat lite konstigt i annonsen såg jag. Det jag menar om att han inte är till salu är att jag inte vill "tjäna pengar" på att omplacera honom. Utan ger bort honom mot symbolisk summa, vilket inte alls är samma sak som att sälja.

Sv: Ska vi ha dom kvar??

Jo i lagens mening är det detsamma som att sälja oavsett vad du tar för pris, men att ni lånar ut honom för prov och sedan låter honom övergå i deras ägo är en mycket bättre idé än att skriva foderavtal :)

Lycka till nu med allt.

Liknande trådar

L
Ekonomi & Juridik Har hamnat i en situation som är helt främmande för mig så därför vänder jag mig hit för tips och råd... Jag driver ett mindre...
Svar
10
· Visningar
2 755
Senast: rebus
·
Övr. Hund Förvarnar för en väldigt lång "skriva av sig-tråd".. Vet knappt vad jag ska börja med.. Eller ja, kanske "början" vore bra... Efter...
2
Svar
35
· Visningar
5 655
Senast: Philosophia
·
Hästmänniskan Hej, Jag har hamnat i en svår sits och skulle gärna vilja ha lite input från andra på det hela. Var lite osäker på vart den här...
Svar
8
· Visningar
2 155
Hästhantering Har ett mkt. allvarligt problem som jag vill ha seriösa svar på, av dom som har erfarenhet av PMS ston !!! Vi har bara 3 hästar. Vårat...
2
Svar
31
· Visningar
5 228
Senast: moon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka