Ska man verkligen...

Sv: Ska man verkligen...

För att jag hade skrivit samma sak tidigare i tråden ;)

Men jag svarar så gärna, dock lite längre svar:

Två hundar har inte så mycket sällskap av varandra som man tidigare trott, det är dock klart att det är bättre med två än en!
Det hör nog till minioriteten att dom leker med varandra när dom är inomhus/hemma !

Men för den skull (min åsikt) är det inte OK att lämna dom ensamma i 8 - ... timmar dagligen, det ska man ha i åtanke..

Sedan om man inte kan lösa situationen tvärt är ju en sak, då kanske man tvingas att rucka lite på "reglerna" .

Okej då förstår jag. :)
När du skriver "som man tidigare trott", har det kommit några "forskningsresultat" på att det var så och kommit nya om det nu?
Min familj har haft två hundar och de busade ganska mkt inomhus tillsammans iaf när vi såg på, sen har jag ingen mer erfarenhet av det.
Dessa hundar hade iofs nästan jämt sällskap av min mormor som bodde en lägenhet ovanför oss och så åkte mamma hem på lunchen och gick ut med dem.

Det blev fel när jag skrev ( förhandsgranskade inte ) och jag hann inte ändra, ignorera "som man tidigare trott" ...

Jag håller med Jeeves. Det känns som om många av er säger just att si och såhär är det - punkt slut. Till exempel att alla hundar mår dåligt (sämre) av att vara ensamma hemma 8 h per dag och att ni då inte godkänner dom som bra hundägare.

Men jag förstår inte ens hur man ens kan påstå nått sånt? Ni har inte ens träffat deras hundar. Jag har fortfarande inte fått något svar på om djur har tidsbegrepp eller om det bara är vi människor som är så beroende av tiden. För om dom inte har det så borde det ju inte spela någon roll om det gäller 2 timmar eller ja...8 timmar. Det som borde spela någon roll är då vad man gör när man är hemma med hunden. Eller är jag helt ute och cyklar?

Dock kan jag känna medlidande om hunden är alldeles själv hemma, det är trots allt onaturligt för dom att lämna flocken MEN om de har en annan hund så borde det inte vara ett problem - eller? Då har dom en del av flocken hemma. Mina hästar dör inte av att jag åker iväg med deras flockledare i 8 timmar. Dom är väl lika mycket flockdjur som hundar? Jag säger som Jeeves, jag försöker inte påverka men blir lite irriterad när folk dömer ut andra bara för att dom inte tycker som dom själva. Tycker nästan det låter som..."Alla som lämnar sina hundar ensamma hemma mer än 7 timmar är djurplågare för hundarna är beroende av människans sällskap" kanske överdrev en aning - eller gjorde jag?

Menar inte alls att vara otrevlig men precis som hästfolk så verkar hundfolk vara minst lika duktiga (om inte duktigare) på att försöka övertyga andra om att deras sätt är bäst och andras är fel. Visst - alla har rätt att framföra sina åsikter - självklart - men man kan inte leka domare.

:bow: Kunde inte sagt det bättre själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 915
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 538
Senast: Cissi_ma
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 574
Senast: fixi
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar