Ska man verkligen må såhär??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ska man verkligen må såhär??

Jag mådde skitilla första tre månaderna. Spydde som en gris :crazy: varje dag. Värst var det på fm, givetvis jobbade jag mellan 7.30-11 så det var riktigt jobbigt!

Provade att koka te på honung och ingefära. Läste att det skulle funka såå bra! Hällde upp på flaska och in i kylen. Började morgonen med att dricka det. FY FAN säger jag bara!! Tror jag spydde ännu mer av det!

Sambon köpte postafen och jag tycker att dom funkade rätt bra. Tog en innan jag somnade och sen en till när jag var upp runt 5 för att gå på toa.
Kände inte av att jag blev trött av dem (var som en zombie redan innan)

Nu har jag bara 2½v kvar :banana: och har mått jättebra hela tiden förutom då..

Hoppas att det går över snart. Prata med din barnmorska så får du säkert råd och tips på vad du kan göra.
Lycka till! :bump:

jag mådde illa de första 10 v men spydde aldrig. Vid v. 30 kom det tillbaka. Så fort jag inte åt något så mådde jag illa och så fort jag åt var jag tvungen att ligga ner för att kunna smälta maten. Mår fortfarnde illa menhar vant mig vid et. Har nu bara 12 dgr kvar :D

Första graviditeten spydde jag flera ggr per dag i nio månader. Inför den andra fick jag tips om Postafen. :)
Kanonbra. Tog jag en tablett det sista jag gjorde på kvällen vaknade jag utan att behöva rusa till toa.

Halloj!!
Kan bara säga STACKARS dig

Vet hur du känner dig. Vill inte skrämma dig, men jag mådde illa i 7 månader med första barnet, och hela tiden med barn nr två, som föddes för 3 mån sedan...
Gick på piller ånda till sista månaden.
Akupunktur hjälpte inte på mig, mha pillren blev livet iallafall uthärdligt och jag lyckades gå upp ett par kilon till slut...

Hjälper inte Postafen så finns andra, dock receptbelagda preparat, som är ofarliga för barnet. Primperan hjälpte för mig, illamåendet höll i sig, men jag slutade iallafall att kräkas...

Jobbar du? Försök inte vara hjälte och hänga kvar på jobbet, se till att bli sjukskriven!

Och sedan det bästa av allt, morgonen efter förlossningen var illamåendet som bortblåst och mitt lilla knyte mådde prima.

När jag var mitt uppe i illamåendet och kräkningarna frågade jag mig ofta om det var värt det, en andra gång dessutom. Så här i backspegeln, ja absolut, göra om det och gå igenom en tredje graviditet, ALDRIG!!!

Hoppas det ordnar sig för dig, tänker på dig
hälsningar
Cinna

Hoppas det går över snart för dig, men min bästa kompis mådde konstant illa till vecka 29, hon låg inlagd på sjukhus med dropp, för hon spydde HELA tiden, och fick inte behålla någonting.
Jag verkligen led med henne!!!

Själv mådde jag aldrig illa när jag vänta Elin, utan var bara trött och hyperkänlig för lukter.

Men vet ni vad :)
Idag har jag inte kräkts en endaste gång :bump:

Ni anar inte hur skönt det har varit *phew*
Känslig för lukter är jag, men jag kunde tom ta reda efter
hunden som kräktes utan att hulka mer än en gång :D

//Sablar.. otroligt nöjd!

Gu´ va skönt hoppas det håller i sig :)
:bump: :bump: :bump: :bump:

:o
Njaee.. han säger själv att i grund och botten så är han jätteglad..och påpekar att han älskar barn. (som om jag inte visste det redan :p )
Igår kom en granne och ville bjussa på vin, det tog inte länge innan hon kom underfund med varför jag blev högröd i ansiktet och stammade :o

Många smågrejer som har lett till att vi behåller det, jag är iaf tvärsäker..och har blivit den jag inte trodde att jag skulle bli..dvs en egocentrisk ko!

Jag har iaf kommit underfund med varför han var så tveksam.. och jag förstår honom fullt ut :cry: Men jag kan ändå liksom inte ta bort barnet.. det bara vrider sig inombords när jag tänker på det.
Sen känns det inte rättvist att pga det andra gör, ska få avgöra detta beslut.
Och den stackars kuratorn på sjukhuset hade det inte lätt.. så fort hon sa "hur ska ni göra" så brakade jag lös och tårarna bara sprutade :o :o
Nåja, jag är väl kanske inte den första som gör så.. men lite genant var det iaf!

Hela min familj där hemma är iaf sötast i hela världen.. :love: :love:
Mamma ser så lycklig ut så fort vi visar oss där.. Styvfar bara ler och är snällare än vanligt ;)
Storebror var tokgullig idag.. vi var och kollade på en rea och där hittar han en vinterjacka som han tyckte jag skulle ha.
Förklarade att jag inte hade råd.. men då tar han och tvingar på mig olika jackor i STORA storlekar.. "Du måste ju ha ngt varmt i vinter..dessutom måste mitt systerbarn ha det mjukt mot magen"
:cry: Jag blev rörd!!
Min lillasyster är också jätteglad över att få bli moster :)
Hon har paxat att få känna sparkar när hon vill :bow:

På det stora hela känns det lite lättare.. styvsonen ringde nu ikväll och sa "Sablar..jag älskar dig, längtar tills imorgon" även fast hans mor satt brevid.
Det är fastställt ett datum då vi ska vara hos Tingsrätten och börja förhandlingarna.. vår advokat verkar toppenbra hittills.

Visst är det mkt som borde vara bättre.. men så länge vi har kvar det stöd som vi har idag.. och att vi är så trygga i vårat förhållande som vi är.. så känns det iaf som att vi fixar detta också.

Jag var ständigt illamående i v.5-v.12. Dock har jag inte behövt spy utan klarat mig bra så länge jag ätit regelbundet, varje-varannan timme. Dock gick ju jag då upp i vikt i stället, men det får man väl ta. Det enda jag kan trösta dig med är att illamåendet går över. Mitt försvann mer eller mindre efter v.12. Nu är jag i v.18+4 och mår toppen. :)

Åh lyllo dig :D
Här har det blivit ännu värre :crazy: maten hinner ner men sen åker den upp lika fort igen. Inte ens vatten får jag behålla längre
*surar*

Är i v. 12 nu och det är väl då det borde börja ge sig ?

Stackare!
Du som mådde bättre häromdagen
Har du hört dig för med sjukskrivning??
Fungerar Postafen??
Ring din BM annars så du får hjälp, du ska inte behöva må så här...
Ibland kan det faktiskt hjälpa att bli inlagd ett par dygn med dropp, så kroppen får återhämta sig. Inte så värst kul, men tänk på beben i magen.
Tänker på dig, du kommer klara av det här, jag lovar.
Hälsningar
Cinna

Det finns något som är värre än att spy, att inte spy!
Alla mina tre barn har gett mig ett konstant illamående men jag spydde inte en endaste gång, trots att det verkligen kändes som det skulle vara en lättnad att få spy.
Har haft ett mycket begränsat antal livsmedel som jag klarat av att äta, värst var det med nr två då jag i 5 månader levde på makaroner, isbergssallad och senapsdressing.
Men ta inte detta som en skräckhistoria, jag skrattar mest åt det idag, det är en prövning jag har överlevt. Annars skulle jag nog inte haft tre barn.

ja du...jag spydde tyvärr lika mkt som du i 5 månader + sista månaden....men man håller ut för det är verkligen värt det!
Fick tipset attta en postafen (åksjuketablett) varje morgon plus att äta ngt litet innanjag gick upp ur sängen (skorpa/te/frukt eller liknande),inget av det hjälpte på mig men det är ju värt att prova!
Lycka till med graviditeten, och man får vara ledsen och frustrerad!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 215
Senast: ako
·
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 556
Senast: Sar
·
Övr. Barn Nu har jag helt och hållet tappat förtroendet för sjukvården. Det hela började med att dottern blev rätt sjuk. hosta, feber osv.. En...
Svar
14
· Visningar
1 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka