Ska man verkligen må såhär??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ska man verkligen må såhär??

Åh, det här var precis en sån tråd jag behövde läsa! En jobbarkompis besökte jobbet med sin treveckors knodd idag. :love: Sambon ser något svettig ut när han ser mig sitta och fånle för mig själv men efter lite verklighetskontroll inser jag att det nog får vänta ett tag till. ;)

:rofl:
Kul att tråden är till någon nytta iaf!

Uppdatering till er som jag inte svarat:

Mår fortfarande råtta och kräks hela tiden.
Två dagar under dom senaste veckorna har jag mått kanonfint :)
Har väl inte så mkt ork, förutom på kvällarna.. det är då jag passar på och går på långpromenad med hundarna osv.

Idag fick jag några ganska beska kommentarer av en vän.. lite onödiga faktiskt!
"Men om du spyr så mycket, det är ju hemskt oekonomiskt. Du får se till att leva på nudlar så gör det inte så mkt att du kräks upp dom igen" :cry: Jag skiter i vad det kostar, vill jag äta pannkaka så äter jag pannkaka.. så det så :p
"Har du tänkt på vilken oerhört tung ekonomisk börda ett barn är?? Jag tycker nog att du ska göra abort iaf"
:mad:
Om jag hade tvivlat på hela situationen så hade jag inte gått vidare.. men nu när jag vet hur mkt stöd jag har bakom mig _utifall_ det inte skulle fungera ngn månad eller dyl. så är jag inte ett dugg orolig. Jag ser fram emot det här,sen får folk tycka vad dom vill! :p

Ekonomisk börda?????? barnbidraget täcker det mesta, iallafall för mina barn. Fast iof sig så får vi snart 4800 i barnbidrag. Klumpigt uttryckt av din vän (!?) Du får se det från den ljusa sidan, du får minde att gå ner efter fölossningen! Sköt om dig och tveka inte att utdela en rak höger till mindre trevliga människor, det skulle jag gjort;)

Min kära kloka mor sa samma sak.. "barnbidraget räcker till det viktigaste..skulle det bli kärvt så vet du var vi finns"

Så det är fullt tillåtet att veva till folk? nu blev jag genast på bra humör :D

Jag mådde kaka från vecka 5 - 38 då dottern äntligen behagade komma... Men så ska du nog inte behöva ha det (hoppas jag)
Jag spydde oxå 5-10 ggr per dag... Och nu håller vi på att producera ett syskon!! Man är inte klok :)

Jösses Amalia!!
Hoppas du slipper må likadant nästa gång.
Säger lycka till iaf :bow: tycker du är jättemodig :)

Nu är jag i v. 13 + 2 på ett ungefär och jag spyr fortfarande...
men inte fullt lika ofta.
Är inte sugen på någonting alls :crazy: det är jag inte van vid!
Mat..sure ett nödvändigt ont, måste ju äta liksom.
Känner mig uppblåst som en ballong och är trött jämt, somnar lite nu och då under korta stunder men med mardrömmar.

Det känns inte alls lika roligt att vara gravid längre.. mest besvärligt.
Och alla "tänk om.." dom uppfyller en stor del av mina tankar.
Tänk om jag blir en urläskig morsa?
Men just det där med att känna sig uppblåst.. är det vanligt att man känner sig så?? *nojig igen* :o

Ja det är nog rätt vanligt att känna sig uppblåst. Jag kände mig uppblåst på ett lustigt sätt, det gick liksom inte att dra i magen, den var bara uppblåst. (Nu pratar jag tidigt, innan magen egentligen skulle finnas där).

Slipper du bara det där hemska illamåendet så är du annars på väg in i en period där jag upplevde jag kunnat vara gravid hur länge som helst. Fram tom 6:e månaden var allt helt perfekt. Mådde kanon, piggare igen, inget illamående, var inte så stor så det störde. Hoppas du får uppleva det så!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 215
Senast: ako
·
Gravid - 1år Hej Har en liten fundering hur ofta man skall/bör gå till både MVC och BVC... Väntar bebis i slutet av Aug samt har en 6 åring...
2
Svar
27
· Visningar
4 556
Senast: Sar
·
Övr. Barn Nu har jag helt och hållet tappat förtroendet för sjukvården. Det hela började med att dottern blev rätt sjuk. hosta, feber osv.. En...
Svar
14
· Visningar
1 650

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka