Fast du skriver ju gång på gång att man inte ska titta på kön utan på något annat, oklart vad när det gäller idrottsledare. Precis som
@mandalaki sammanställt i sitt inlägg. Det är nog det jag inte förstår, hur du kan få ihop det, dels genom att säga att inte alla män är förövare (ingen som har påstått heller) och sen att kön spelar så liten roll när det gäller idrottsledare (trots att den absoluta majoriteten av förövare av de manliga idrottsledarna är män) att man inte ska bry sig om det, utan man ska vara fördomsfri och närvarande förälder i stället eftersom de barnen löper minst risk för sexuella övergrepp (självklart är det så, ingen som har påstått något annat heller). Jag tycker det låter väldigt oklokt, och framförallt så lämnar man ju de barn som redan är utsatta och därmed löper störst risk för övergrepp av olika slag i sticket genom att inte problematisera kön, alls. Det är ju inte så att de män som ska ta och förgripa sig på barn har någon slags rosa triangel på sig direkt utan de råkar vara män, ergo jag måste vara vaksam på alla män pga deras kön. Det hade ju varit så enkelt om den manliga idrottsledaren som är en förövare också råkade vara en ful och snuskig gubbe med sociala svårigheter men så är det ju sällan, ta bara viljo nosiainen som förgrep sig på Patrik Sjöberg, han var en mycket duktig och framgångsrik tränare.