Tillägg i debatten :
@Tigertofflan precis som du är inne på ang FEI så har jag full förståelse att det finns ett lågt förtroende för hur de agerar i många fall . Jag delar den uppfattningen också till viss del . Samtidigt som det är klokt att vara högst kritisk till dem och veta att man kan påverka ( det har i allra högsta grad påverkat dem i just denna situation tex) så måste man ändå tänker jag, inse och acceptera att FEI precis som andra liknande stora organ, är en etablerad instans och att vi alla som "står på backen" inte alltid kommer hålla med om eller förstå deras beslut och domar .
Hoppas du förstår vad jag menar ?
Och sen återigen i sammanhanget allmänt :
Det har varit precis samma rubriker, tyckanden, åsikter osv mot många andra stora ryttare som även fått omfattande straff av FEI som påföljd.
detta med just denna ryttare är inte unikt och samma försvarande trots andra discipliner att "det är normalt, förståeligt, inget konstigt" - "man ska inte uttala sig om man inte rider elit " osv . Det verkar tyvärr vara ett igenkommande drag med såna responser . Har kommenterat det många gånger i andra debatter hur lustigt det blir och problematiken med att tillochmed folk som faktiskt inte är elit själva öht ändå Tror på det och strider för att såna ställningstaganden är att föredra och anamma .
DET är ett problem och det största problemet som jag ser det .
Tips om man är upprörd över FEI : sätt er in i problemet med Arabemiratens distanstävlingar och dilemmat i det sammanhanget gällande kopplingarna inom FEI till just Arabemiraten . Där finns ett stort problem som vida överstiger detta . Även i detta fallet har FEI ändå trots allt faktiskt agerat även om det finns mycket kvar .
Likaså har de även agerat ang HF i dressyr och otroligt mycket ang utrustning i samtliga discipliner osv osv . Det har hänt mycket och jag tror det fortsätter hända . Mycket spelar opinionen in och sociala media är en stor del givetvis då information sprids lättare och snabbare .
Det betyder dock inte att häxjakter är effektiva utan snarare en mer sansat och konstruktiv stark oppinion.