ska köpa regntäcke..

Mitrolle

Trådstartare
..till min unghäst så det ska vara ett som inte är jättedyrt då hon kommer växa ur det.. hade beställt det blå från hööks rea men det hade tagit slut, så nu sitter jag här och funderar på ett alternativ. Någon som har tips på ett täcke för max 500 kr stl. 135 som är vattentätt och sitter bra?
Märken jag borde titta efter? (Helst inte Börjes, har dålig erfarenhet av dessa täcken)

Har andra täcken som är tjockare, men eftersom min häst kommer gå utan täcke mest vill jag ha ett regntäcke jag kan lägga på om det blir riktigt mycket regn.

Shire's rengtäcken är kanon, kostar ca 500-600 kr. Jag har ett ljusblått, fint men inte så jättepraktiskt visade det sig, eftersom min häst ligger ner i boxen (fläckar :smirk:)

/e

Har du ett EKO:- i närheten så gå in där och titta! :idea:

De har bl.a Shires och Källquists till superpriser!

Köp inte Shires!!!
jag va dum nog å köpa det och dom va inte alls bra, mitt regntäcke kostade 700 kr och det var urdåligt, även om man impregnerade det! :eek:
jättedåliga e dom, mina iaf.
täcket blev gonomblött och hjälpte inte alls mot regn.
det är iaf inget täcke jag skulle satsa på.

// :)

Har tyvärr inget EKO:- i närheten... :(

Jag har ett Shires vintertäcke med hals som jag aldrig använt då min häst fick avlivas o aldrig hann använda det.. Hoppas det är bra nu då (ska ha det till lillpållan om det passar) har hört både bra o dåligt om Shires...:crazy:

Jag gillar Källquists. Köpte ett i höstas och är jätte nöjd. Helt regntät, väldigt bra passform (iaf till min häst). Fast att våra hästar leker mkt och sliter och drar i täckena är det forfarande så gott som helt.

Okej, det låter ju bra... Vart hittar man Källquists täcken då?
Har Granngården, "riktig ridsportsbutik" samt några mindre ställen här i Örebro. Vet ju att de har Källquists benskydd, men täcken har jag inte tänkt på.. ska kolla runt lite iaf. :)

Shires täcken är superbra! Är fler i stallet som har täcken därifrån och alla är jättenöjda! :love: :bow:

Mvh Huntress

hej ullared har då menar jag i själva affären ( de har byggt ut)inte den som ligger där för de är dyra. jag köpte ett regntäcke där den kostar 270 kr och jag har använt den en gång den håller vattnet borta och passar bra på mitt varmblod st 135 finns i svart och blå de regnade till och från den dagen och natten. jag kan fota täcket när jaspin har på sig de så kan du se om du vill

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 359
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Min ponny har växt ur sina täcken, det fattas ca 10-15 cm på rumpan på flera av dem. Tänkte kolla efter ffa nytt regntäcke på mässan men...
Svar
18
· Visningar
2 826
Senast: Harbor
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 119
Senast: cirkus
·
Ekonomi & Juridik Önskar lite feedback från er hästkunniga människor. Vi är spekulanter på en ponny som är tänkt att bli min dotters första egna ponny...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
13 931
Senast: Snowball
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025