Ska jag köpa en roslagsrockard???

Burza

Trådstartare
Jag har beslutsångest...
Om de inte vore så mycket dyrare än "alla" andra skulle jag sluta tveka (9500:-).
Någon som kan ge mig ett råd?
Ska tillägga att jag har shetlandsponnyer.
Snälla svara...

du ångrar dig säkert inte om du köper en :) det enda är väl att sitsen inte är stoppad (men det går fixa själv plus en kuskkil) har en kompis som har en o hon tyckte att skaklarna kändes lite rangliga!?
sedan så får du nog räkna med en herrans massa väntetid tills den är klar ...

Kan inte svara för dig, men själv känner jag ett enormt sug efter en Roslagsrockard, men har tyvärr inte råd.
Tänk att komma upp över ponnyn, och hur många rockarder egentligen säljs med svängel och öglor för bakselen?
Hade en beg. R-rockard på G, för 6000:-, endast använd ca 10 gånger, hann bara vända ryggen till en liten stund, vips så var den borta!
Någon här som känner sig skyldig? :p

Absolut att du ska ha en sån. Jag älskar min roslagsvagn. :) Fast den har ju lite skavanker, köpte den begagnad i vintras. Då har du ju en suverän vagn att tävla med också? Jag har hört att han ska sluta tillverka vagnar, nån som vet?

Jag är verkligen i valet & kvalet...
De andra vagnarna jag tittat på är equilex & shettis-shoppens som låg ute på annonsidorna.
Det låter inte kul med lång väntetid, men bara jag bestämt mig ska jag ringa & fråga...
Har bara frågat pris via mailen.
Jag vill ha den innan Hästrallyr, men går det inte så vet inte jag?

Om Du drar på plattådojjor på din ponny, kan Du få köpa min jättefina roslagsvagn. Som ny och välskött. Svart med blå hjul. Ej däck utan riktiga hjul. Kostar bara 6-7.000:- *ej annons* :p :angel:

Efter att ha kört småponnisar i olika vagnar så skulle jag alla gånger vänta och lägga ner mer pengar på en Roslagsvagn. Ring och fråga Anders hur lång väntetid han har. Vem vet ibland går det fort!

Jag vet en som är till salu... Den är knappt använd och har stått inne hela tiden. Finns i Stockholmsområdet.

Säg inte så där!! Jag gör det! :d
(Det som inte ens gick att få på lågskor sist. :cry:)
Men blå hjul? Nej, nej, det skulle aldrig gå.
Jag har rött till min ponny, det skulle inte matcha. :p

Jag skulle spara pengarna ett tag till och så köpa en från Tidaholmsvagnar i stället. Han som har den firman är jätteseriös och hans vagnar är BRA! Även om de är ännu dyrare så är de värda pengarna. Köp en billig begagnad rockard att åka i så länge, och så snåla in på allt du kan över sommaren när det är billigt att hålla häst och så vidare, och så köper du en sådan till hösten.

:)

Jag har redan 2 billiga rockarder som jag är urless på!
Jag ska ringa Roslagsvagnar och fråga om leveranstid...
Jag tror det blir bäst så!?

Svårt att få en till shettis! Jag har beställt en till B-ponny och den kommer att väga 128kg!!!!! Tidaholmsvagnar och Roslagsvagnar har dessutom ett samarbete. :smirk:

jag har en rockard från tidaholm o den väger inte över 100 kg :) utan ca 60, lagom till en shettis att dra. och den är LÄTT värd pengarna.

Det börjar bli lite väl mycket annons nu va? :devil: :angel:
Och mobba inte rött, det är sött! :D

Såg en i helgen som körde med en R-vagn till mini, det gick, men nej, jag måste ha en som är anpassad för mini, så mycket såg jag.
Men ponnyvalacken i stallet (inte din) kan väl ha den?
Skulle bli överlycklig om jag hade en större och köpte vagn utan att ens behöva frakta.
Står på plats, så att säga. :p

Men ponnyvalacken i stallet (inte din) kan väl ha den?
Jodå, hon är intresserad av att köpa den. Jag har bara inte bestämt mig ännu.

Såg en i helgen som körde med en R-vagn till mini, det gick, men nej, jag måste ha en som är anpassad för mini, så mycket såg jag.

Men var det en R-vagn för mini då? Anders gör ju vagnarna till mini, shetland, b-ponny.

Liknande trådar

Hundhälsa När Sareks mage rasade helt i vintras fick jag tips av veterinären att ge allergifoder (RC Hypoallergenic) istället för magfoder...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 789
Senast: Cissi_ma
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 138
Senast: Shilton
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar