Ska jag köpa en roslagsrockard???

tja smakar det så kostar det :) nä men tidaholmsrockarden är stabilare bygg med ordentliga järnekrar (tål att köras "hårt" med). hela rockarden känns robustare .. så att det ska skilja 5 500 vet jag inte, lappen med märket tidaholm kanske kostar oxå !? :o

tidaholmsrockarden är stabilare bygg med ordentliga järnekrar (tål att köras "hårt" med).

Även Roslagsvagnen har tjocka järnekrar. Och köras hårt kan man garanterat med den. :angel:

Jag måste tillägga att Roslagsrockarden är lättare än tidaholmsrockarden. Den väger 53 kg (t-holm väger 60), och det vägde in när jag skulle välja mellan dom två. Mitt val föll på Roslagsrockarden, dels vikten, och dels att den var billigare. Jag kan ju bara säga att jag är kanon nöjd!! Fjädringen är jättebra, och även om vagnen inte är lika "robust" som t-holmsrockarden så håller den hur bra som helst för "hårdkörning"!!!
Sedan är det ju upp till var och en att välja. jag kan iallafall varmt rekommendera rockard roslagen! :D

Liknande trådar

Hundhälsa När Sareks mage rasade helt i vintras fick jag tips av veterinären att ge allergifoder (RC Hypoallergenic) istället för magfoder...
Svar
12
· Visningar
823
Senast: Wenniz
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 789
Senast: Cissi_ma
·
Katthälsa Hej! Jag var hos min vetrinär häromdagen för en hälsokontroll på min katt Zorro för jag tyckte han visade tecken på att inte må bra. Han...
2
Svar
22
· Visningar
1 138
Senast: Shilton
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 185
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar