Jag kanske formulerade mig fel, 4 liter pumpas runt i hästens kropp under 20 steg, eftersom hoven är som en pump så hjälper denna till att pumpa runt blodet.
Denna fakta kan du hitta ute på internet men bäst är att gå en hovvårdskurs eller läsa biologi böcker - tycker jag.
Bara för att ngn påstår ngt innebär det inte att det är fakta- sanning
Ove Lind tror jag han heter?
Den känner vi till vid det här laget
Sök på elastiska putan så hittar du nog en hel del. har även en hemsida där det står en del, dock visar dom där hur man verkar en häst vilket jag inte tycker någon borde ge sig på utan utbildning, som sagt - inga hovar - ingen häst!
Elastiska putan är en stötdämpare som vår hälkudde på ett ung. ingen pump.
Jag har gått hovvårdskurser men vågar fortfarande inte pilla på mina hästars fötter...
Dock måste jag påpeka att den här hovslagaren som jag talar om inte fökjer Ove Lind blint, han tar såklart kunskap från sina erfarenheter som hovslagare och har nu skapat ett mellanting och jag måste påstå att så fina fötter som deras hästar hade har jag inte sett någon annanstans, och de kunde gå på vilka underlag som helst utan att ömma eller visa obehag. Men men, alla hästar är individer och han formar verkningen efter hästen. Han gör inte likadant på alla utan ser vad som behöver göras och handlar där efter
. Kan du inte visa fossingarna med tillhörande ben o se om vi tycker likadant?