Ska det hända nåt snart eller??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Alla SHP:are för journal. De dokumenterar med anamnes, status samt bilder före första trimningen och fortlöpande.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Jag skrev ju precis det att det måste vara antingen hovslagarens fel eller hästägarens fel.


Hej, då har du skrivit fel för det är enligt lagen alltid hästägarens fel. Det borde väl du känna till utifrån den verkningsmetod du anlitar.;)
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Visst har hästägaren, eller den som har hästen i sin vård, huvudansvaret men eftersom jag inte är säker på att denne alltid har HELA ansvaret får du gärna hänvisa till gällande lagrum.
PL
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Om någon enda av dessa hästar är skodd inom den tid som uppges av er, av en medlem i SHF så fattar jag inte varför ni inte kontaktar SHF och delger dem namn och dokumentation på den som utfört jobbet.

Hej, ja det är en bra lösning, plötsligt så har vi för dagen en kollega mindre i föreningen.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Bara det att all dålig hovvård är inte hästägares eller barfotaverkares fel. Det kan faktiskt innebära att det är en inkompetent hovslagare som varit i farten.

Inkompetent hovslagare eller hovvårdare betyder faktiskt inkompetent hästägare. Svårare än så är det tyvärr inte. Förstår du inte det du som har erfarenhet av detta???
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Här kommer en replik från hovverkaren själv.....
http://www.aftonbladet.se/sport/ridsport/nyheter/bfsvar.html

Ni får ursäkta, men detta var något av det mer korkade slaget jag läst på länge.
/Mike

Hej, jag kan tyvärr inte hålla med dig då det gemäle som hans bror skrivit enligt mig är mkt svårslaget.
http://www.harmonyhorse.se/harmony.htm
Att dom är bröder finner man däremot ingen tvivel om att så är fallet.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Jag vet inte en enda kollega som inte är fullbokad.

Hej, hur löser man då problemet med sitt eget fullbokade schema samtidigt som man kan vara pappa ledig i drygt fem månader. Blir det inte väldigt många "gammel skodda" hästar på den tiden???

Hjälp från kolleger verkar ju vara uteslutet eftersom inte en enda som du känner redan är fullbokade.

Är det du som hjälper Strasser med kunder????:eek:
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Inkompetent hovslagare eller hovvårdare betyder faktiskt inkompetent hästägare. Svårare än så är det tyvärr inte. Förstår du inte det du som har erfarenhet av detta???

Jo jag och hästen har fått betala dyrt för min inkompetens men det var flera år sedan nu.

Att jag inte kunde lita på de professionella som jag anlitade får jag naturligtvis ta på mig. Det är också därför jag numera i frågasätter om de som säger sig vara kompetenta hovslagare alltid är det. Det som styr mina inlägg här är alltid min egen erfarenhet som jag delar med mig av.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Visst har hästägaren, eller den som har hästen i sin vård, huvudansvaret men eftersom jag inte är säker på att denne alltid har HELA ansvaret får du gärna hänvisa till gällande lagrum.
PL

Hej, jag tycker vi undviker att blanda i cevilrättsliga förfaranden här utan i stället försöker få en ändring på gällande lagstiftning enbart för att hästägaren ekonomiskt skall kunna ha råd med att själv anmäla och staten stå för den ekonomiska rättsprocessen.

Jag vet många hästägare som skulle ha gjort en anmälan och många flera fall skulle ha dokumenterats om bara lagen varit skriven för hästarnas väl.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Hej, hur löser man då problemet med sitt eget fullbokade schema samtidigt som man kan vara pappa ledig i drygt fem månader. Blir det inte väldigt många "gammel skodda" hästar på den tiden???

Hjälp från kolleger verkar ju vara uteslutet eftersom inte en enda som du känner redan är fullbokade.

Är det du som hjälper Strasser med kunder????:eek:

Dessa fullbokade kollegor har gjort en fantastisk insats för att hjälpa mina kunder under den här tiden. Nu har dom inte räckt till alla dock och vissa av kunderna har fått problem.

Det är tråkigt men inget som jag avbryter min föräldraledighet för.
Till vissa hästägares förfäran så är min prio1 mina barn, och inte deras hästar.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Det var du som tog upp saken , jag undrade bara om du hade anledning att vara riktigt så tvärsäker. Min fråga gällde dessutom den straffrättsliga o inte den civilrättsliga sidan.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Det som styr mina inlägg här är alltid min egen erfarenhet som jag delar med mig av.

Jag tror nog hör och häpna att det är så för de flesta andra användare också, vilket inte gör varken din, min eller någon annans erfarenhet mindre betydelsefull.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Jag tror nog hör och häpna att det är så för de flesta andra användare också, vilket inte gör varken din, min eller någon annans erfarenhet mindre betydelsefull.

Ehhh....har jag påstått att min erfarenhet skulle vara mer betydelsefull än någon annans?
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Hej, tack för svaret som jag dock finner svårtolkat uifrån denna länks förklaring till ordet anamnes
http://sv.wikipedia.org/wiki/Anamnes

Jag tolkar ditt svar enligt punkt 2.http://sv.wikipedia.org/wiki/Kristen_tro

Och finner det som trovärdigt.

Anamnes=hälsohistoria. Du kunde väl bara ha frågat så hade du sluppit att leta förtvivlat på nätet. Nu vet du eftersom du själv ska bli legitimerad och då krävs det att du vet vad anamnes betyder.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Att ta upp anamnes och journalföring ingick i alla fall när jag gick hovslagarskolan.
En halv förmiddag eller nått sånt.
 
Sv: Ska det hända nåt snart eller??

Ja jag tänkte just fråga om inte det här med anamnes ingick i utbildningen. Hovis missade tydligen den delen.
PL
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 228
Senast: Sixten
·
Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 734
Senast: Gnist
·
Kropp & Själ Jag lägger denna tråd på vuxen då jag tänker mig en mer allmän diskussion och inte bara ridsporten. Läs gärna nedanstående artikel...
Svar
16
· Visningar
1 226
Senast: Badger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Rolig rubrik!! Fan vad krångligt det är att immigrera! Kostar skjortan gör det också. För att inte tala om hur lång tid allting tar och...
Svar
3
· Visningar
1 833
Senast: Teilani
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp