Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Precis! Att hovslagaren som utförde det arbetet inte reagerade!

Det är svårt att som hästägare veta hur lång tid det kan väntas ta att rehabilitera en fånghäst utan där anser jag att hovslagare och barfotaverkare bör ta sitt ansvar och informera hästägarna.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Tror inte du fattar vad jag menar, hovslagaren lat trakterna vaxa, kapade tan och varje gang han slog pa sommen sa gjorde det ont for hasten. Skoddes med sula sa nar skorna val var pa sa var det bra men sjalva skoning var inte kul.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Forsta fanghast for mig sa jag trodde hovslagarn visste vad han gjorde, hade valdigt fel. Onskar att jag vetat tidigare att det fanns en barfotaverkare i narheten. Hovslagaren pratade bara om att hovbenet var pa vag ut och da ar det kort, bara att ta bort hasten. Det kom inte ut nagot hovben
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Kl

Sniff sniff do I smell a Troll?? :crazy:

Hur kan det komma sig att hoven-droven, kirapi (eller vad hon heter) samt okeydokey har så få inlägg under 40 inlägg allihopa varav en har ett enda.. och det i denna tråden.. Någon annan användare som behöver få en till på sin sida för att legitimera sina åsikter??
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Kl

Sniff sniff do I smell a Troll?? :crazy:

Hur kan det komma sig att hoven-droven, kirapi (eller vad hon heter) samt okeydokey har så få inlägg under 40 inlägg allihopa varav en har ett enda.. och det i denna tråden.. Någon annan användare som behöver få en till på sin sida för att legitimera sina åsikter??

Tänk att den tanken slog mig oxå:angel:
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Hej, va bra att din hast efter bara tva ar uppvisad ingen smarta in hovarna. Det later som en kort tid av smartsam rehabelitering som absolut inte stridande mot Svensk djurskyddslag.

JIPPI!

Men Herregud!!!!
Du bryr dig inte ens om att läsa vad folk skriver innan du sågar.
HOVSLAGAREN hade försökt i två år !!!!!!!

Patetiskt var ordet, sa Bull............

PS
Nu har det snart gått 73 dagar, och hästen mår troligtvis utmärkt. Annars hade vi fått höra något, tro mig.
Men som sagt, hur hästen mår är väl inte så intressant för vissa....
DS
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Nä inte för barfota talibanerna iaf. Men vi som är rädda om våra djur gör det
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Har du svårt att se citattecken?

Kanske glasögon är på sin plats. Har hört att man får sämre syn vid hög ålder :devil:
Mumin
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Så blir man ifrågasatt, så klart........*ler och suckar*
Det ligger helt enkelt till så att jag suttit och följt den här tråden ett tag, och blivit mer och mer förbannad, rent ut sagt, på att vissa människor är så fruktansvärt inskränkta, eller rädda, eller vad det nu handlar om, att de inte kan släppa sin prestige och se att det ligger något i vad "motståndarna" säger.
Jag skaffade mig alltså ett nytt hotmail-konto, och registrerade mig på denna sajt för att jag bara inte kunde sitta och se eländet längre utan att lägga mig i.
Det är bara så fruktansvärt synd att man inte ska våga tala om vem man är bara för att man ifrågasätter svenska hovslagare/veterinärer/"hästexperter". Och då är jag inte ens en av dem som är helt övertygad om att alla hästar kan gå barfota. Jag råkar bara anse att vi måste ifrågasätta det faktum att massor av hästar skos av ren slentrian, därför att det ska vara så.
Dessutom hör det kanske till saken att jag träffat "SANHCP:s utbildningsansvarige" ett par gånger. Och den dom tror att denne skulle kunna utsätta ett djur för lidande tror vääääääldigt fel, såvitt jag kan bedöma.
Så alla ni som gjort inlägg på denna tråd och oroat er för hästens hälsa - Jag tror att ni kan vara alldeles lugna.
Men alla ni som hoppas på att SANHCP ska få på nöten - Ni får väl vänta tills någontig, jag vet inte vad, blir offentliggjort.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Jag hoppas att ni inte syftar på mig iallfall för den hjälpen har jag aldrig behövt och kommer heller inte att behöva.

Kan kanske vara så att det är användare som skaffat sig ett extra nick för att slippa andra människors hackande i övrigt. Att jag tror på barfota håller människor i minnet och påverkar dem naturligtvis när jag disskuterar andra trådar. Andra kanske vill slippa detta. Själv bekymmrar jag mig inte. Kanske för att jag är finsk och levt som annorlunda hela mitt liv och är van vid översittare som ni :devil:


Mumin
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Även jag kan tycka att det är lite Don quiote över denna historia men det förtar inte det totalt ansvarslösa i att inte åka in med en häst till vet. när man blivit beordrad till det. Orsak till detta kan bara ha varit att dölja sjukdomsorsaken antingen genom att hästen dör eller av tidens gång blir frisk.
QUOTE]

Jag skulle tro att orsaken var, att vad än hästen visade för problem, så skulle det skyllas på verkningen. Eftersom man inte kan förvänta sig att en fånghäst ska vara rehabiliterad på ett par veckor så förhalade man det hela så länge man kunde.
Jag försvarar absolut inte handlandet - Men jag förstår det.
Jag är dock, som sagt, övertygad om att hästen fick så bra omvårdnad som möjligt under rehabiliteringen.
Och jag hoppas, för hästens skull, att det gått bra.
Men det får vi tydligen vänta ett tag på innan vi får veta.....
Har du förresten, SO Hovslagare, tänkt på, att om hästen visar sig ha tillfrisknat - Då har din tes om att SANHCP:s metod bara gör hästar sjuka visat sig vara fel.
Inte undra på att vissa är rädda..........

Fan - Det ser ut som jag bara klankar ner på hovslagare hela tiden, det är inte min mening. Jag tycker att duktiga hovslagare gör ett suveränt jobb därute.
Men.
Vissa kunde kanske vara lite mer öppna för att det eventuellt kommer nya sanningar om vad som är bäst för en stackars hästfot.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Kunde inte sagt det battre sjalv!
Blir sa forbaskad att en del ar sa tjuriga. Det ar manga har som kommer fa ata upp vad de sagt. Ska bli intressant att hora vad som hander med hasten.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Instämmer att det vore intressant med ytterligare förklaring av det påståendet.

norrland
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Helt OT men det har nu gått exakt 75 dagar sedan anmälan vilket betyder drygt TVÅ och EN HALV månad sedan denna individ blev anmäld!!
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Har inte veterinärerna kommit tillbaka från sin påskledighet än :confused:
Trodde du sa att det var därför rapporten var senarelagd då dom inte hade skrivit ut den än eller liknande.:confused:


Mumin
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Här har du de luckor i lagen som behöver täppas till, vi har diskuterat det tidigare och här är ett av resultaten av den lag som finns idag.
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Att den inte kan användas för personlig hetsjakt anser inte jag vara något negativt. :angel:

Mumin
 
Sv: Ska det hända något snart eller??? Del 2.

Att den inte kan användas för personlig hetsjakt anser inte jag vara något negativt. :angel:

Mumin

Å andra sidan kan det i vissa fall även vara svårt att komma åt problem som behöver omdelbar åtgärd, vad ska man säga om det då. Här är det ingen annan än det drabbade djuret som lider, medan människor i dess närhet käbblar om struntsaker.:mad:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp