Kalaspinglan
Trådstartare
Tanken var att jag skulle börja jobba den 2 februari. Pga det assega sjukvården där jag bor får jag inte läkartid till handkirurgen förrän den 16 februari (sju månader efter skadan). Hur som helst. Jag kan absolut inte utföra de arbete jag är anställd för, därför kommer min läkare troligtvis att sjukskriva mig fram tills dess att jag får tid till handkirurgen.
Min fråga är:
Kan min läkare sjukskriva mig redan nu? Jag har mina föräldrar, syskon och kompisar här på dagarna när sambon är på jobbet för att hjälpa mig med barnen. Måste någon annan ta ut föräldraersättning under tiden?
Egentligen spelar det väl ingen roll om jag tar föräldradagar eller får sjukersättning, men det känns tråkigt att bränna mina sista föräldradagar när jag ändå inte kan ta hand om mina egna barn...
Tjingeling!
Min fråga är:
Kan min läkare sjukskriva mig redan nu? Jag har mina föräldrar, syskon och kompisar här på dagarna när sambon är på jobbet för att hjälpa mig med barnen. Måste någon annan ta ut föräldraersättning under tiden?
Egentligen spelar det väl ingen roll om jag tar föräldradagar eller får sjukersättning, men det känns tråkigt att bränna mina sista föräldradagar när jag ändå inte kan ta hand om mina egna barn...
Tjingeling!