Sjukskriven men har uppenbar arbetsförmåga

Sv: Sjukskriven men har uppenbar arbetsförmåga

Men som sagt, jag vet att det handlar om ryggbesvär - jag har nämligen sett bl.a. MR-utlåtandet (detta har personen visat mig) och dessutom har jag varit med på apoteket när personen hämtat ut diverse mer eller mindre starka smärtstillande så alla de som hävdar att "huuuur kan du veta att det inte är psykiska problem" kan ju bara ta och skippa det snacket för det är INTE psykiska besvär.
Du har säkert rätt, man kan ju inte ha både ryggbesvär och psykiska besvär. :p
 
Sv: Sjukskriven men har uppenbar arbetsförmåga

Men nu var det inte jag som anmärkte på det igen!!!

Jag försökte bara tolka...
 
Sv: Sjukskriven men har uppenbar arbetsförmåga

KL Jag kan förstå TS eftersom jag råkat ut för liknande kollegor...missbruk i ett par fall, psykiska problem i ett par andra, fysisk sjukdom i ett par fall.

Visst kan man förstå att kollegan har det jobbigt, men empatin försvinner när de sätter in klistret för femtioelfte gången. Jag jobbar/har jobbat på sjukhem och sjukhus och patienterna måste ha sin omvårdnad även om man är en kort. När samma person ringer sig sjuk på morgonen för tredje gången på lika många veckor och man ska försöka hitta vikarie klockan halv sju en söndagsmorgon...

Att ha en chef som av feghet eller av missriktad välvilja inte tar tag i saken gör det hela än värre.
 
Sv: Sjukskriven men har uppenbar arbetsförmåga

Och det vet du att hon inte gör? Hon kanske inte skriver ALLT på fb. Vem vet, hon kanske lägger till lite, bara för såna som du ska ha något att klaga på :D


många förskönar även sina liv på fb.

TS

Den enda som gör fel i denna situationen är chefen som inte gtar er anställda på allvar.
Men kanske borde ni/du även slå näven i bordet och faktiskt få chefen att förstå att ni behöver xtra hjälp t projekt som måste vara klara
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 001
Senast: Thaliaste
·
Skola & Jobb Jag har varit anställd på mitt jobb i snart 4 år och har trivts varenda dag. Men nu har jag hamnat i ett läge där trivseln är borta. Det...
2
Svar
37
· Visningar
3 519
Senast: Badger
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
3 177

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp