Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men herregud! Vad är det med dig egentligen??
Vart har jag skrivit att jag tycker synd om mig själv? Jag förklarade varför jag inte kan gå ner i lön, det var det enda.
Jag har sökt andra jobb i bevakningsbranschen, problemet där är att de vill ge mig nyanställningslön, och den ligger på 110 kr/h om jag inte minns fel. Det är ett alldeles för stort tapp för att det ska fungera.
Jag har inte råd att utbilda mig.
Jo, det kan vara ett problem att få sjukintyg. Om jag blir sjuk på onsdagen och känner det när jag vaknar vid kl 15 och sjukanmäler mig, då hinner jag liksom inte till previa den dagen.
Ännu värre om jag blir sjuk på fredagen, för då kan jag mest troligt inte träffa läkare förens på måndagen, och då kan jag ju faktiskt vara helt frisk igen.
Sen är ju frågan vad problemet är, det vet ju ingen faktiskt. Då är det lite svårt att göra något åt det![]()
Vad tror du själv är problemet?
@Mammas För att få till en utredning och därigenom försöka hitta ett grundproblem borde väl ett besök räcka. (Åtminstone initialt.)
Inget i ditt förslag var fel. @swemale har ju frågat liknande saker utan svar så den biten hänger ju lite i luften. Det är TS inställning jag hela tiden har vänt mig emot.
Jag påstod aldrig att det var samma sak. Däremot att jag inte är helt främmande för situationen, viss nivåskillnad på de två sakerna.
Om det väl har blivit problem med sömnen så är väl enda vettiga lösningen att byta till andra arbetstider. Det är dock TS inte beredd att göra. Om det nu skulle vara så att nattjobbandet är boven i det hela så känns det för min del väldigt knepigt att fortsätta jobba natt, fortsätta ha mycket sjukfrånvaro och fortsätta ha problem med sjukintygen.
Bara jag givetvis.
5-6 h sömn funkar inte. Jag måste ha 7-8 iaf.
Nej men det har jag. Jag hade mest troligt fått jobbet om jag inte hade sagt ifrån redan på intervjun att deras planerade ingångslön inte skulle funka för mig.Jag med. Minst. Det var därför jag slutade jobba nattDet blev tungt att jobba mellan 175 och 230 timmar natt varje månad. Och kroppen säger till. Och är det så att din kropp säger till nu så kommer den inte orka en längre period.
Sök nytt jobb. Det är oerhört ovanligt att du måste börja på nyanställningslön igen. Har aldrit varit med om det.
Kimmis, jag förstår problemet. Men anser att det bara är att bolla tillbaka till AG. "Självklart kan ni få ett sjukintyg första dagen, hur vill ni att jag ska fixa det?".
Vad säger AG om problemställningen?
Det är väl om man fortfarande är så risig att det verkligen syns att man har varit/är riktigt sjuk.Det finns nog ingen som bakdaterar ett sjukintyg. Har jag svårt att tänka mig.
Men den enda realistiska lösningen är ju att lägga problemet på AG´s bord, det är ju bara de som kan lösa det eftersom det är deras krav.
Du är den enda som kan ta tag i problemet. Lägg det på AG´s bord med en fråga om hur lösa, alternativt tig still och vänta till februari. Det kommer ju inte att lösa sig själv, och du säger att du förstår kravet om förstadagsintyg.