Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh, jag kommer ihåg när jag var funktionär på en hopptävling för ponny. En tjej hoppar banan och över sista hindret hamnade hon på sidan av ponnyn, hon lyckades klänga sig fast om halsen ända till mållinjen där hon åkte av direkt på andra sidan. Hon vann klassen
Man kanske ska börja miljöträna sin häst ifall sådana situationer uppstår...Precis det har jag råkat ut för på tävling. Inte domarens hund utan en åskådares. Tack och lov så brydde sig min häst inte.
Nytt rekord tidsmässigt!En gång åkte jag på tävling, första start 9.00. Jag var på plats typ 07.50, för att vara redo för start 9.00. En kompis ringer och undrar var jag är när jag lastar av. Det visade sig att det stod olika starttid på olika ställen. Jag skulle alltså rida min klass 9.00. (Jag tror att jag skulle värma upp med 90 cm före min 100 cm klass, hästen var inte jättegammal). På med grejer, travade till framhoppningen, där vi galopperade en del innan vi kunde hoppa fram lite snabbt. Vi hade blivit flyttade sist i klassen, men det var typ 10 startande så det gav inte oss så mycket tid.
Jag hade inte gått banan, utan fick leta efter siffrorna under rittens gång vi var faktiskt felfria, men hästen var nog lite chockad över tempot och var lite tröttare till 100 cm, så där tror jag vi rev ett eller två hinder. Jag startade nämligen först i 100 cm, så vi var totalt på tävlingsplatsen i cirka 1,5 timme
Haha jaÅh! Vi kan ju ingå i samma lag! Kalla oss utbrytarna.
Önskar hade film på min kortaste tävling, någonsin. Men lägger in bild på kära damen som tyckte kul köra i 100knyck. Tror finns nån här inne som känner igen henne.Haha ja
En kompis till mig ägde honom senareHästen hette Jiu-jutsi.
Jag kan ju bjuda på en av mina gladare stunder på dressyrbanan. Nästan lika roligt som den gången hästen exploderade i en fattning så jag hängde som en koala runt halsen i ett helt varv innan jag lyckades kravla mig upp i sadeln igen
https://www.instagram.com/p/BxnULxUht6Y/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==
Det är så typiskt denna hästen. Blev typ en halvmeter kort och full fart. Kille med stor dos av humor.MRB - fyrtaktsgalopp med hästen ordentligt framför lodlinjen (aka galna giraffen)
Min klasskompis gjorde samma sak fast hon ramlade av precis innan mållinjen, jag var målflaggare. Hon tittade på mig och tyckte nog att jag borde sänkt flagganÅh, jag kommer ihåg när jag var funktionär på en hopptävling för ponny. En tjej hoppar banan och över sista hindret hamnade hon på sidan av ponnyn, hon lyckades klänga sig fast om halsen ända till mållinjen där hon åkte av direkt på andra sidan. Hon vann klassen