Thehitchhiker
Trådstartare
Vet att det finns en gammal tråd om detta, men det kan väl vara kul att starta upp en ny Så, vad är det sjukaste/värsta som ni sett eller varit med om på tävling?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var det dummaste. Verkligen pinsamt. Så jäkla småaktigt.En grej som jag ännu tycker var bland det töntigaste jag varit med om på tävling, var när jag blivit andraplacerad i en LC/100-cm hoppning med vuxna människor som etta, trea och fyra (ja jag tillhörde ju också kategorin vuxen eller kanske "young rider"). På prisutdelningen säger trean och fyran med viss upprördhet "vi har lämnat in en protest, ska inte du också göra det?!"
Jag svarade nej verkligen inte eftersom jag tyckte mig inte ha något att protestera mot, segraren hade gjort en som vanligt prydlig ritt och betett sig korrekt mot sin häst. En välförtjänt seger i mitt tycke.
Då visar det sig att anledningen till protesten var att han hade haft en ridjacka som saknade sprund baktill. Protesten gick igenom och prisrosetterna fick stuvas om i efterhand. Vilket kändes bara orimligt pinsamt.
Konstigt...Men jag gick inte till omhoppning tydligen...
Tidigt 90-tal
Du menar händelser som när jag skulle hoppa en fjording, första tävlingen nånsin för mig som ridit knappt 3 år, hoppar 2 hinder, mellan nummer 2 och nummer 3, sticker fjordingen rätt ut från banan, in i skogen, jag ger icke-upp och återkommer sedan in på banan, från skogen och hoppar resterande hinder? Men jag gick inte till omhoppning tydligen...
Tidigt 90-tal
Precis det har jag råkat ut för på tävling. Inte domarens hund utan en åskådares. Tack och lov så brydde sig min häst inte.Inte några sjuka/dåliga saker, men saker jag fortfarande kommer ihåg så här femton år senare är t.ex. när domarens hund sprang in på banan under tiden någon var inne och hoppade (domaren skrek ganska högt då, när hon fick syn på hunden ). Eller en gång då det, under säkert halva ritten hos ett ekipage, smet in två harar på banan som jagade runt varandra fram och tillbaka över hoppbanan innan de till slut sprang ut igen. Hästen som hoppade var dock helt chill och obrydd.
Konstigt o hysteriskt! ”Där lämnade de banan…… men de kommer igen”…. O alla bröt ihop av skratt.Konstigt...