sjuka prylar hund

Sv: sjuka prylar hund

Men SHIT!:eek:

Jag har sett att det finns en slags sele(som sitter på bakdelen) som man fäster en bajspåse på och sen när hunden bajsar så hamnar bajset i påsen. Detta för att "känsliga" hundägare ska slippa plocka upp det...

Men SHIT!:eek:

Jag har sett att det finns en slags sele(som sitter på bakdelen) som man fäster en bajspåse på och sen när hunden bajsar så hamnar bajset i påsen. Detta för att "känsliga" hundägare ska slippa plocka upp det...

men de måste ändå ta av påsen sen ju :confused::crazy:

Såg något för kåta hanar för ett tag sedan, uppfunnen av en fransos :eek: Det var något som hanar kunde jucka på, med hål o allt!

Aldrig hört talas om, vad är det?

är det inte sådana där parningsanordningar som hittades hemma hos Mick Vane (rätt namn?), idrotts stjärnan som sysslade med hundkamp med sina APBT, ungefär som någos slags parningsbox där tiken sätts fast så att hon kan paras utan att kunna komma åt att bita ihjäl hanhunden?

Precis. En sele man fäster tiken i som sitter i en ställning. Inte bara för "kamphundar", den används på många raser och verkar tyvärr vara rätt populär utomlands. Har sett många bilder på främst mindre hundar där den används.

Ska leta fram, läste faktiskt en del om den för bara några veckor sedan på ett annat forum.

Picture%20066_small1.jpg

:eek:
Den jag såg avbildad från tillslaget i Mick Vances hus var mer som en box där tiken sattes fast.

Det som står under mating på den hemsidan bilden är tagen ifrån är bra sjukt!
"I also understand the KENNEL CLUB have written a brief note on their web-site regarding breeding Bulldogs using cradles etc, they believe in unassisted matings, people in pinstripe suits not knowing what they are talking about."

Jag berättade för dem i gästboken precis vad jag tyckte om vad de hller på med. Särskilt sjukt att de skriver om "love" och "soulmates" under våldtäktsbilderna...

Men det kommer ju aldrig att synas på hemsidan eftersom de måste godkänna alla inlägg. Men förhoppningsvis läser nån av dem det i alla fall... vidrigt.

Ont i hjärtat :( Det där behövs ju inte ens om ett par hundar ska para, det ska ju gå till enligt naturen...

Vallhund: Fast det är väl samma med hästar när dom semineras, dom "sitter fast" i en spilta och det går inte till enligt naturen..

Jag seminerar själv (kor) så jag vet hur det går till.

Vallhund: Fast det är väl samma med hästar när dom semineras, dom "sitter fast" i en spilta och det går inte till enligt naturen..

Jag seminerar själv (kor) så jag vet hur det går till.

Är själv gammal mjölkbonde, o inte tusan behövde vi imobilisera kor/kvigor i ställningar när de skulle insemineras.
Fö så är metoden, när det gäller hund, olaglig i Sverige.

KL

Nu har jag och bulldogg gubben mailat fram och tillbaka. Jag får mest långs verser tillbaka om vilken idiot till utlänning jag är och att han minsann har fött upp bulldoggs i 27 år och vunnit utställningar etc etc, och just det. Han frågade om jag ville ha en specialdesignad vagga till mig själv, med tanke på vilken hund jag var-seriös kille! Kontaktade även engelska bulldoggsklubben och frågade om detta verkligen var tillåtet, likaså engelska kennelklubben. Får se vad som sägs.

Senast ändrad:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 204
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025