sjuka prylar hund

Sv: sjuka prylar hund

Låter som någon med allvarliga problem!
Män som inte hajar är kostymnissar utan verklighetsförankring o kvinnor som inte hajar erbjuder han specialdesignade vaggor?
:eek:

Om han nu är så duktig o vunnit så mycket utställningar med sina hundar, hur kan det då komma sig att speciellt hanarna avviker så mycket från standarden?
Skall nog pm:a tråden åt AndreasAB så får han sig ett gott skratt, eller så spyr han.
:angel:

Är själv gammal mjölkbonde, o inte tusan behövde vi imobilisera kor/kvigor i ställningar när de skulle insemineras.
Fö så är metoden, när det gäller hund, olaglig i Sverige.

Nej, men vi har in dom i liggbåsen med ett snöre bakom dom så att de inte kan backa ut på mig... Men dom "sitter fast" endå om du förstår vad jag menar...
Jag säger inte att det är rätt att göra så med hundarna.

knapp

Har då sett några hundägare som håller fast tiken i ett rejält grepp och det är ju knappast bättre än att spänna fast dem, sitter fast gör de ju anyhow. Och hört om desto fler då jag fått höra en del av de tikägare som varit intresserade av att låna mina hanar.

För något år sedan var det en som frågade om tiken kunde bli dräktig om hanen svullnat utanför. De hade varit ensamma när tiken höglöpte. När det sedan visade sig att hon som tur väl var inte var dräktig fick jag höra att det visste ägaren för att tiken gick inte att para. Eftersom hon haft valpar frågade jag hur hon då blivit parad, "tvångsparning" blev svaret. Ingen som har funderat på att tiken kände på sig att hon riskerade att dö av valpningen? Nu dog hon inte då men alla valpar fick nappas för att tiken var så sjuk i hjärtfel och jag tror inte hon lever idag :(

KL

så dom parningsstolarna är alltså till för om man vill para en ovillig tik? Eller? Det är ju vidrigt!

Nej jag tror inte de är till för det enbart! Jag har sett videos på yuotube hur de stödjer bulldog tikar på sina ben när ägaren sitter på marken med benen rakt ut. Tiken har bakbenen rakt ut bakom sig. Detta pga av att hanens tyngd annars är för mycket för tiken-de behöver alltsås töd för att orka med hanens tyngd och hanen med sin kraftiga framkropp behöver hjälp för att komma till. Men ja visst är det onaturligt vad människan avlat fram. De ska ju kunna para sig själva annars säger det väl sig själv att en sådan sort i det vilda aldrig hade överlevt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag förstår verkligen inte det här med “dolda fel” vid husaffärer. Det funkar ju inte i praktiken. Som jag har förstått det så är...
2
Svar
39
· Visningar
3 840
Senast: cewe
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 204
Senast: MML
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 816
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025