Ja att bli "jagad" av chefen är sjukframkallande i sig!! Beroende på vad för sjuk jag är så skulle jag höra av mig på onsdagen och säga att jag är fortsatt sjuk torsdag och fredag, om jag sjukanmäler mig måndag. Vid en rejäl förkylning skulle jag inte utan mer höra av mig torsdag eller fredag och förklara att jag troligen kommer måndag eller tisdag, vilken dag jag nu tror.
Numera har jag bara korttidsfrånvaro. Migrän tex, borta en dag, jag sjukanmäler mig, kan förstås inte skriva att jag kommer dagen efter, för det vet jag inte då, men numera är det så 90 gånger av 100 så redan i mailet kan jag skriva "kommer nog i morgon" eller bara "migrän i dag". Skulle jag ha två dagar blir det en ny sjukanmälan dagen efter, annars dyker jag upp som vanligt.
När jag haft ett rejält EP-anfall på morgonen skickar jag ett mail som knappt går att förstå, kort mening, få ord, bara felstavningar på allt, även mitt namn. Men, cheferna fattar, önskar mig krya på mig och så dyker jag upp i morgon som om inget hänt! Har läst de mailen efteråt... Herre. Gud alltså!!