Sjuk hund.. Orolig natt!

Bebben

Trådstartare
I Måndags morse började min hane att kräkas, och fick diarré kort därefter. Det höll i sig hela dagen, men började lätta framåt kvällen. Vi reste hem från Stockholm till Skåne samma dag, och kom fram på natten. Samma natt så började Benjamin att kissa ner sig. Han kissade bara helt plötsligt när han låg och sov, och förstod inte själv vad som hände. Under gårdagen hände det minst 10 gånger. Han kunde gå och så kom det bara kiss, men oftast när han låg ner och vilade.

Inatt, vid 01 ungefär, så började hans huvud helt plötsligt att börja skaka. Från sida till sida, mycket snabbt. Bara huvudet skakade, och han blev åt det apatiska hållet. Han kunde gå och stå själv, men skakade nästan konstant. Kräktes mer, och sen åkte vi in till Djursjukhuset i Malmö. 50 min resa tog nu 35 min, och efter en undersökning och utfrågning ville dom ha kvar honom över natten minst.
Nu ligger han med dropp, och dom skulle ta en massa prover. Efter kl 14:00 ringer veterinären och berättar vad som kommit fram än så länge.

Jag är sjukt nervös! Min största älskling på denna jord är Benjamin, och tiden går så långsamt nu. Jag bara hoppas och ber att det är något enkelt som bara är att behandla, så att han får komma hem igen.

/ Ledsen Bebben

Sv: Sjuk hund.. Orolig natt!

men lilla gubben :cry: Hade dom någon idé överhuvudtaget vad det kan vara ???
jag håller alla tummar ,tassar och hovar här hemma !!

Massa tröstkramar Tesora

Usch vad jobbigt! Stackars Benjamin! :cry:
Även jag håller tummarna för att de hittar felet så de kan behandla honom så han blir frisk.
Styrke- och tröstkramar!

Usch, det vad verkligen trist att höra:cry: Det är alltid extremt jobbigt när de blir dåliga, och naturligtvis extra jobbigt när man inte vet vad det beror på. Jag har hört ryktas om att det går någon form av influensa på hundar just nu, kan det kanske vara något sådant? Alla tummar & tassar hålles att han blir bra!
Tröstkramar från Petra & Atlas

Fy vad otäckt det lät. Kan han ha blivit förgiftad på något sätt? Jag håller tummarna för att han repar sig och får komma hem snabbt igen.

Veterinärens teori då, utan provsvar, var fästingmedels-reaktion, nerv i kläm, mycket kraftig magsjuka/influensa eller annat liknande..

Inte ett ljud än, så jag bara går här och väntar.. :(

Ja, risken finns eftersom vi varit i Stockholm. Dom idiotjävlarna som bor i mammas område slänger gärna ut gift, för dom tycker att våra husdjur är smutsiga och äckliga :mad: Flertalet hundar och katter har dött av råttgift där det senaste året.

Dom har inte fått äta på något, gå i buskarna eller så, men dom få gånger jag haft dom lösa är det ju svårt att ha koll varenda millisekund på alla tre såklart.

Veterinären trodde inte på råttgift dock, eftersom han inte blödde när han kräktes, bajsade eller så. Det kom dock något liknande med blodfläckar på hans ben, som då kan komma från snoppen. Inget i urinen dock, den var bara mörkare än vanligt.

Tack.
Jag hoppas också stenhårt här hemma. Skakningarna han fick var läskiga att se, och jag har aldrig sett min (Mycket energiska, pigga, alerta) hund så låg och apatisk :(

Usch din stackare:cry:

Kan inte göra mer än att hålla tummarna och skicka en tröstekram till er.ska hålla tummar och tassar för att han snart är pigg och kry igen.

Håll oss uppdaterade

Nu har jag pratat med veterinären i alla fall.

Benjamin har en kraftig infektion i kroppen, som syntes från blodproverna då. Hans urinprov var bra idag, helt normala värden. Veterinären har dock inte tagit något toxinprov, eller ens kollat prostatan. Lite missnöjd med det, eftersom han trots allt kunnat komma åt något gift i Sthlm och så haft fästingmedel på sig också.
Han har fortfarande dropp, men har fått äta litegrann idag och det gick bra. Han är något piggare och gladare också tydligen.
2 olika antibiotika har satts in, samt magmedicin. Nu är det bara att vänta och se.. Mår han inte märkbart bättre imorgon tänker jag be dom ta andra prover.

Men förhoppningsvis så blir han bättre och får komma hem imorgon. Trots mina två andra hundar är det himla tomt :(

Vad skönt att det går åt rätt håll iallafall:)
Har han ätit så ska du se att han snart är pigg igen.lycka till

Gud vad trisst! Hoppas han blir bättre omgående!

Ja, risken finns eftersom vi varit i Stockholm. Dom idiotjävlarna som bor i mammas område slänger gärna ut gift, för dom tycker att våra husdjur är smutsiga och äckliga :mad: Flertalet hundar och katter har dött av råttgift där det senaste året.

Men herregud, vad är det för område hon bor i? :eek: Och hur kan man tycka att frallor är äckliga? Eller dina... Snälla hundar är snälla hundar, oavsett ras. :)

Det låter ju lite hoppfullt att Benjamin verkar må något bättre. Håller tummarna för att han kryar på sig ordentligt!

Hon bor i Västerort, som när jag växte upp var ett trevligt område. Nu har det blivit Lilla Rinkeby, och det ligger sopor och matrester överallt, gift läggs ut, råttor flockas och stämningen är rätt otrevlig :(

Låter som samma sak som Izo råkade ut för i feb.
Men dom hittade ingenting på honom inne på djursjukhuset i malmlö.

Kräktes, skakade i hela kroppen, skummade i munnen & var panikslagen samt kissade ned sig.
Han var normal igen senare på natten när han låg kvar på djursukhuset, gick även fort in till Malmö för oss. tur man har en stor turbo att använda när det gäller.

Jag håller tummarna för lilla underbara Benjamin att han skall bli bra snabbt.

Bennis värsta symptom är nu borta, men det kommer blod när han kissar och han får febertoppar av och till. Han får alltså stanna kvar en natt till :( Imorgon får dom sista provsvaren, bland annat från bakterieodlingen på hans urin. Han är kollad med UL i princip överallt, men det finns inga fel på varken urinblåsa, prostat eller njurar. Alla värden ligger perfekt, och det enda dom kan se är infektionsbilden då.

Hittar dom inget fel imorgon heller vet jag inte vad jag ska göra.. Att ha blod i urinen är ju inte direkt bra.

Jag saknar min lilla plutt! Och jag försöker febrilt få ihop hela helgen här nu. Ska han hämtas imorgon måste alla planer göras om, eftersom vi var uppbokade hela helgen.

Skumt. Hoppas de reder ut vad som fattas Benjamin. Det blir alltid rörigt när sånt här inträffar, helt plötsligt inser man att livet inte alltid går på räls. Skickar krya-på-dig-kramar till lilla vovven! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Återvänder till buke efter ganska många års uppehåll då jag minns att det fanns många kloka människor här. Vår münsterländertik...
Svar
0
· Visningar
344
Senast: Annique
·
Hundhälsa Jag kom hem efter nattjobb till sjuk hund :(. Han hade kräkts i hela huset under de två timmarna han var ensam hemma och även kissat...
2
Svar
29
· Visningar
2 789
Senast: Tualma
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 504
Senast: Ragdoll
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka