Sittvagn...

Sv: Sittvagn...

dom kanske är stabilare nu för tiden för ett år sen så välte då UJ i affären då vi var och provade

haha men det förstår du väl Filidutt, att om en vuxen människa sätter sig och provar en Uj så välter den, det skulle nog de flesta vagnar göra :p ;)
 
Sv: Sittvagn...

Så tror jag Nova är åxå.
Hon vill absolut inte ligga i vagnen. så hon får halvsitta. hon vill dessutom se, så sufletten måste vara nerfälld. I bärsele skrek hon bara när jag hade henne vänd mot mig. vänt utåt går hur bra som helst. samma sak när man bär på henne
 
Sv: Sittvagn...

Jag håller lite med Enya om att inte vända dem framåt för tidigt men min son hade andra åsikter. När han var 7-8 månader så vände han sig själv i vagnen och ville åka framåtvänt. Så vid 11 månader fick han sin första sittvagn. Enligt mina erfarenheter så finns det inte vändbara sittvagnar om man vill ha en av mindre modell. Så mitt val stod mellan brio race och emmaljunga scooter. Det blev en emmaljunga scooter pga att ryggläget gick att sänka mera på den men jag vill inte påstå att den är direkt bekväm att köra. Den känns tyngre än vad min stora brio liggvagn gör och går man på annat underlag än asfalt så skakar hela vagnen.
 
Sv: Sittvagn...

Babyproffsens BabyTravel Smart har 4 hjul. varav dom främre är rörliga. sittdelen är vändbar och ryggstödet har flera olika lägen. tror dock inte att den har fullt liggläge. men nova åker inte vagn så mycket så det kanske går ändå. den ser lättkör och smidig ut. så jag ska kolla på den=)
 
Sv: Sittvagn...

Jag har börjat kika lite efter en ny vagn. den jag har tycker jag e lite stor å klumpig. så till vintern tänkte jag byta.

Jag vill ha en vagn med vändbar sittdel. Den ska gå att köra på grusväg och liknande (Har bara hört dåliga saker om trehjulingar på landet).

Priset är inte det viktigaste. men ju billigare desto bättre=)

Tips tack!:bow:

Jag har ungefär samma dilemma som du. Vi har en "stor" vagn med rörliga framhjul (två hjul framtill - alltså ingen trehjuling), vilken fungerar utmärkt överallt utom när den skall lastas in och ur bilen. Den är stor och klumpig.

Alla nättare vagnar är framåtvända, vilket jag tycker är tråkigt. Denna sommar hade vi inget annat val än att använda en modell större paraplyvagn som är framåtvänd. Det var verkligen ledsamt för lillskrutt saknade verkligen sin familj. Det blev ensamt att sitta "för sig själv" när vi var ute så mycket som vi var. Under denna period var hon 9-11 månader gammal.

Nu har hon precis fyllt ett år, men jag upplever att hon fortfarande är väldigt kontaktsökande. Jag är ganska trött på den stora vagnen, men jag kan inte riktigt förmå mig att använda paraplyvagnen igen.

Vissa barn älskar uppenbarligen att ta in alla nya intryck, men vår lilla tillhör inte den kategorin. Hon vill se mamma eller pappa och är fortfarande väldigt "gosig".

Jag skulle önska mig en bakåtvänd, lätt och smidig Maclaren - om den bara fanns!
 
Sv: Sittvagn...

jo dom är ganska små.
Va till babyproffsen idag å skulle kolla på vagnen. men dom har inte den hemma. man får beställa vagnen. å de vill man ju inte när man inte har sett eller provkört lite=/
Sen så berättade han i kassan att larmen i affärerna brukar gå igång när man går igenom med den vagnen. å de e ju kul=/

Så det lutar åt att de blir en Brio Sing. trots att den är lite dyrare än vad vi tänkt. men vad gör man?=/
 
Sv: Sittvagn...

Jag har haft en massa vagnar men helt gått över till att föredra retrovagnar dvs 80-90 tal. Är man sykunnig kan man lätt sy nytt tyg efter eget tycke eller varför inte nygammalt modernt merimekoo
tyg? Enfärgade tyger kan man färga om osv. Lite lätt rost kan tas bort med svinto och icke glans med Autosol. Lufthjul väger as, Mycket bättre köpa en vagn med ett chassi där det är fjädring i form av en böj vid varje hjul. Då är den superlätt att köra man kan svänga utan att behöva trycka som en galning på handtaget och den känns ultramjuk utan att att ha luft i hjulen med risk för punka. Dessutom skär smala hjul bättre genom all sorts snö. Jag lyfter mina vagnar 2 ggr om dagen över ett räcke och kör till dagis bredvid vägen så jag vet vad som är bra och lätt. Just nu kör Jag en emmljunga sulky från -85 som jag köpte för 51 kr, frakt 186 kr, färg för 300 kr. Den har nästintill fullt liggläge, jättevacker och vält äckande sufflett, ställbart fotstöd som inte åker ner igen för minsta lilla. Är ultralätt och liten som en Brio sitty. MYCKET lättare att köra och bära än brio sitty. Kan bara barnet sitta bra själv så har man en lös sele och så är det problemet löst. Dessa vagnar som heter Kimi till modellen tillverkades från 80-93 iallafall och kännetecknas på chassit med kromglans, oftst vita hjul och snygga sufflettspännare på suffletten. Oftast väldigt billiga på blocket. Är de blekta är det bara att färga om.

Dagens alu vagnar är en skit....blir sneda, kräver omvårdnad för att inte gnissla och priset sedan...inte håller de i 22 år....tyget är i nylon och går ej att färga om osv...
 
Sv: Sittvagn...

Utseendet är rätt viktigt för mig. därför är en gammal vagn inget allternativ. dessutom tycker mina föräldrar och andra som hade småbarn i samma veva att vagnarna som fanns för 20 år sen bara va skit...
 
Sv: Sittvagn...

babyland har en vagn som är likvärdig babyproffsens. fast snyggare. ska kolla på den i morgon. är den inget att ha blir det en brio sing tror jag
 
Sv: Sittvagn...

Smaken är som baken. Jag tycler vissa gamla är urfula jag med men det finns en hel del pärlor som är som en avskalad scooter tex. Det man saknar är ju tittlucka t ex. Men syr man nytt kan man ju sy till det :idea:
 
Sv: Sittvagn...

Var ju bara tvungen att kolla in den.
Min och sambons reaktion var:eek::eek:

Hade aldrig betalat så mycket för en vagn som inte ser ut att klara att köra igenom snö allt för bra. Snygg var den ju inte heller, ser väldigt plastig ut:crazy:

Men som sagt, smaken e som baken;)
 
Sv: Sittvagn...

Jag vill ha en vagn med vändbar sittdel. Den ska gå att köra på grusväg och liknande (Har bara hört dåliga saker om trehjulingar på landet).

Priset är inte det viktigaste. men ju billigare desto bättre=)


Och du hade hört att trehjulingarna var jobbiga på grusväg ( vilket jag inte håller med om )

Men Brio Sing SKREK ju ut Statsvagn och känns väldigt hopplös på ojämnt underlag ..

:crazy:
 
Sv: Sittvagn...

Men hellre det än att vagnen välter...

Hur gör man i rulltrappor med en trehjuling? man måste alltså åka med baken fört uppför?
 
Sv: Sittvagn...

Jag har en Brio Sitty som jag är mer än nöjd med. Stadig, smidig och hittills har jag inte lyckats gå någonstans med den där jag inte kommer fram (klarar utan problem skogspromenader över hyggen osv..)

Skulle inte köpa en vagn med små hjul fram, har haft en sådan och den var hopplös att styra om det låg minsta lilla gruskorn ivägen. Sålde den efter bara någon månad...
 
Senast ändrad:
Sv: Sittvagn...

Men hellre det än att vagnen välter...

Hur gör man i rulltrappor med en trehjuling? man måste alltså åka med baken fört uppför?

Åk hiss! Jag har varit på flera olika ställen med rulltrappor men då har det liksom funnits hiss med. Har dessutom sett skyltar där det står att barnvagnar inte får åka rulltrappa! Vilket jag tycker är bra....
 

Liknande trådar

Hundträning Jo, jag är medveten om att jag har en spets och att min ras dessutom vallar med skall. Och jag är helt okej med att Slyngeln inte är den...
Svar
6
· Visningar
898
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
9 933
Senast: tanten
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 737
Senast: __sofia__
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Rallylydnad

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp