Sv: Sittvagn...
hon är 3,5 månad nu. tänkte byta när hon är 6 månader.
Jag har hört att det är från 6 månader man kan ha dom frammåtvända. Det står dessutom "från 6 månader" på brio race.
Vad finns det för lätta smidiga trehjulingar med vändbar sittdel då?
Men du ska inte lyssna på barnvagnstillverkarna utan på tex barnpsykologer, bvc och barnläkare! Klart barnvagnstillverkarna sätter 6 månader, det är ju från det de normalt brukar ha sittvagn och så får de sålt lite fler vagnar...
Brio race har dessutom inte helt liggläge elelr en i närheten av nästan helt liggläge, vilekt jag anser att en 6 månaders behöver för sin ryggs skull. Det är en klar skillnad att sitta halvlutad och att ligga ner helt eller nästan helt. Jag märker själv skillnad på min skrivbordsstol med mycket lutning och på min säng.....
Jag kan inte mycket om trehjulingar så jag kan inte säga så mycket mer än att jag vet att herqules är vändbar, dock inte så smidig kankse med tanke på vikten. Jag har för mig att quinny har en som är vändbar?
Men jag skulle definitivt INTE sätta en 6 månaders framåtvänd, det skulle jag inte göra mot ett barn, bara för min egen skull!
Gör hellre avkall på din krav och ha henne mot dig så att hon kan se dig och samtala med dig, det är just det hon behöver, att åka vagn kan vara nog så spännande med en massa nya färger, vissa saker man kanske känner igen, nya människor så hon behöver mammas trygga ögon för att veta att hon är trygg. Vid 7 8 9 månader någon gång kommer separationsfasen och att vända en så liten fram känns inte så snällt då de ju är väldigt trygghetstörstande i den åldern.