Sv: Sittvagn

Ja jag såg den nya, vad är det för bakhjul ( luft eller ? ).

Tycker att den borde bli klumpigare ihopfälld med dom där stora hjulen?

+ Cala

Vi har varit superdupernöjda med Swiften. Nu är sonen en lång 1,5 åring och han sitter bra fortfarande. Dock har vi valt att tänka ett steg längre och det är att han ska ha vagnen iaf tills han är 3 år. Så länge kommer Swiften inte att räcka för honom och vi tror det är lättare att få tillbaka pengar för en 1,5 år gammal vagn än en 2,5 år gammal. Skulle kunna tänka mej att det är en maxålder för ett barn i en Swift. Tyvärr får jag lov att säga för det är en väldigt smidig vagn.
Dock har jag inte samma åsikt om smalheten på sitsen. Jag tycker den funkar bra. För oss är det längden som blir ett problem. Vi har i och för sig valt att inte ha åkpåse så då blir det lite mer plats.

Terrainen har jag inte sett i verkligheten ännu. Ska bli spännande att få hem den. Vi kommer ha den som hemma-vagn så ihopfällning kommer inte bli så jätteaktuellt. Kanske när vi åker till landet men vi har en ganska stor bil så det blir inget problem. Jag kan lämna en liten recension när jag kört den ett tag :)

Mvh Miks

Fast eftersom ni inte har åkpåse så blir det ju inte trångt på det sättet, men med både åkpåse och vintermundering så är den trång både i sitsen och på längden tycker jag och då är inte min flicka så stor. Åkpåse har då behövts här denna vinter om barnet ska sova ute eller sitta still längre stunder i vagnen. :)

Spännande att se vad du tycker om den nya :)

Jag har terrain och tycker att den tar för mycket plats för att passa oss perfekt. Är jättenöjd med själva vagnen, passar oss som handen i handsken som vi bor (läs: bara grusvägar och skogsstigar), men senast idag fick jag ett psykbryt på den när jag skulle klämma in den i bilen. Vi planerar ju nästa barn, så Selma kommer antagligen att ha växt ur den lagom till nästa. :)

Fast eftersom ni inte har åkpåse så blir det ju inte trångt på det sättet, men med både åkpåse och vintermundering så är den trång både i sitsen och på längden tycker jag och då är inte min flicka så stor. Åkpåse har då behövts här denna vinter om barnet ska sova ute eller sitta still längre stunder i vagnen. :)

Spännande att se vad du tycker om den nya :)

Vi valde att hoppa över åkpåse för att jag tyckte att själva påsen var för kort. Vi har istället kört med fårfäll i rumpan och sen fleecefiltar plus ett goretexskydd som jag sytt till vagnen. Sen självklart jacka och brallor och fårskinnstofflor. Sonen har sovit ute hela vintern (även i -26, ja jag vet många tycker det är barnplågeri ;)) Har funkat perfekt!

Tycker själv det ska bli spännande!

Mvh Miks

Jag har terrain och tycker att den tar för mycket plats för att passa oss perfekt. Är jättenöjd med själva vagnen, passar oss som handen i handsken som vi bor (läs: bara grusvägar och skogsstigar), men senast idag fick jag ett psykbryt på den när jag skulle klämma in den i bilen. Vi planerar ju nästa barn, så Selma kommer antagligen att ha växt ur den lagom till nästa. :)

Låter bra att du är nöjd men psykbrytet låter ju mindre bra. Vad är det som blir bökigt med den? Är det längden eller höjden? Och kanske det viktigaste av allt, vad har ni för bil?

Mvh Miks

Attans! Jag som hittad en jättefin Swift nära oss till salu. . . Och då har jag en kille som ligger en bra bit över normalkurvan på både längd och vikt, så det är kanske en dum idé då..

Det beror ju på.. Jag skulle inte köpt en så pass dyr vagn om det var tveksamt att jag kunde använda den så länge och dessutom är swiften inte heller vändbar i sitsen, var det inte du som verkligen ville ha det ( eller blandar jag ihop ? ).

Om det inte är skrivet i sten att sitsen ska vara vändbar så kanske UJ vore något iaf, beroende på hur bilens bagage är utformat så tycker jag att den är "smidig" för att vara en fullstor vagn.

Jo det är jag som vill ha vändbar.. Men det verkar som att jag får lägga ner den planen. Kommer istället behålla den vi har tills jag känner att han är redo att sitta åt andra hållet (Emmaljunga duo) och ha den andra senare.

Får kanske avvakta lite och vänta tills jag hittar en vettig UJ istället =)

Jag tror inte du kommer bli besviken om du längre fram väljer en UJ. Vi har punka på vår UJ så jag trökar omkring med en traditionell fyrahjulsvagn och det är lite gnälligt kan jag lova ;-)

Jag tror inte du kommer bli besviken om du längre fram väljer en UJ. Vi har punka på vår UJ så jag trökar omkring med en traditionell fyrahjulsvagn och det är lite gnälligt kan jag lova ;-)

Kan tänka mig att det är sjukt tråkigt för er just nu :D
Själv provkörde jag en Emmaljunga Scooter igår och jag trodde jag skulle dö, alltså punkteringsfria däck är inte my cup of tea direkt. Nej tack, och hela modellen på vagn, big no, no.. Föredrar till och med min Emmaljunga framför scootern, och det säger ju inte lite ;)

Ja det är bara jag igen :D

Nu en ny vagn jag har upptäckt och sådär.. Men vet inte så mycket om den, någon som har erfarenheter kring den? Babyjogger City Elite.
Fördelen är att den är jättelätt att fälla ihop och så tar den inte så stor plats ihopfälld. I övrigt vet jag inte allt för mycket om den, men är nyfiken!

Amen vad fasen... Visst är det punkteringsfria däck på den? Att jag aldrig hittar rätt!!

Vill ju så gärna ha en UJ, men tycker det är för mycket pengar för en ny vagn och hittar ingen begagnad.. Mycket just för lufthjulen, vill verkligen inte ha punkteringsfria däck!

Jag är sugen på en BJ city elit, men Maja är för liten för att sitta framåt än. Vi har en BJ city select nu och kvalitéen på den är väldigt bra, stadig och stabil. Jag antar att det är samma hjul på den som på eliten, vad är det du inte gillar med dom?

Nej jag vet inte, jag är inte förtjust i punkteringsfria hjul. Är det det din vagn har, alltså inte lufthjul?

Jag sålde tom vår "dagisvagn" idag för den hade punkteringsfria däck, jag avskyr dom! Nu har jag införskaffat mig en ny dagisvagn med vanliga luftpumpade hjul så här är friden återställd ;)

Nackdel: Vår UJ som också har lufthjul har också punka, nya gråa hårstrån att räkna :D

Ja det är punkteringfria. Vår andra vagn har lufthjul men det är en budgetvagn så det är svårt att jämföra dom. Men selecten är värdelös om vägen inte är slätt, men jag vet inte om det är hjulens fel.

Cala- Passar på att fråga dig här, när bytte du till sittdelen på din UJ? Kände du att det var ok att låta Ella sitta framåt redan då? Vet du om det fungerar bra att använda ståbräda till UJ?

Liknande trådar

Småbarn Vi har idag en Britax B-trast älskar vagnen med har den mest för att vi inte visste om 2.5åringen ville åka eller ej. Den går alltså...
Svar
11
· Visningar
817
Senast: Monifa
·
Övr. Barn Vi har idag en Emmaljunga, vi är nöjda med den förutom att den är enorm. Men dottern sover gott i den och den känns gedigen och rejäl...
2
Svar
22
· Visningar
2 212
Senast: ako
·
Övr. Barn Om några månader så kommer vår nya familjemedlem till världen och det börjar bli dags att ta tag i barnvagnsinförskaffandet. Men det är...
Svar
19
· Visningar
2 202
Senast: ako
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha...
2
Svar
33
· Visningar
5 056
Senast: Bollen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tik som "luktar gott"
  • Uppdateringstråd 30