Sitter selen bra???

angelofthedevil

Trådstartare
Fick hem min sele för ett tag sedan och har nu testat den på den ena ponnyn.
Skulle gärna vilja ha hjälp av er duktiga här inne för att se vad ni tycker om hur den ligger på.
http://www.pixbox.se/pic_show_id29331685.html
Har inte gjort några hål än ifall att den skulle skickas tillbaka.
Jag tycker att med något nytt hål här och där så kommer den sitta perfekt. Enda som inte är bra är svanskappan som är typ en halvmeter för lång. :crazy:
Men vad tycker ni??? :confused:

Senast ändrad:
Sv: Sitter selen bra???

Bröstan, däckeln och bakselen ser bra ut, men du kan släppa lös bröstan från bakselen så ser det lite bättre ut. Nu har bröstan dragits uppåt ganska mycket, så kommer det ju inte att se ut sen när du har vagn bakom. Ryggstycket är ju lite långt som du skriver, men det går nog att fixa till. Du kan göra flera hål och går det inte att fixera bakselen mellan hällorna, så kanske du kan lägga den lite bakom och sätta fast den med eltejp el. dyl. Du kanske även får klippa av den biten som "blir över" av ryggstycket, så den änden inte hänger och "slänger". Fin sele annars!
Hur stor är ponnyn?

Sv: Sitter selen bra???

Ja bakselen skall ju inte sitta fast i bröstan men satte den så under tiden. ;)
Han är en standard shettis, hur hög han är vet jag inte.
Ja fler hål kan jag göra, ville bara inte göra det innan jag visste att selen satt relativt okej och att den inte var allt för stor/liten.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 812
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 873
Senast: mamman
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 287
Senast: lizzie
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 813
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka