Jag skriver väldigt mycket på det som är det sätt jag klara av att uttrycka mig på. Tar inte illa upp för frågan.
Jag försökte peka på att en del av hur svaren till dig skrivs uppfattar jag som att de beror på det sätt som diskussionen förs, mer än vad den handlar om.
Men jag behöver gå ut nu och har inte tiden att försöka omformulera mig på ett annat sätt. Ber om ursäkt att jag inte lyckas göra begripligt vad jag menar.
Okej. Jag fattar fort farande inte men men.
Själv klart så finns det problem på många ställen och inte bara på sis. Men det som jag ville disskutera JUSTNU är om sis och varför det är som det är IBLAND på vissa sis. Och man måste väl kunna disskutera tillexempel sis och problemen DÄR utan att disskutera om alla problem överallt i tvångs vård osv?
Som exempel varför vissa som är helt fel för att jobba där vill jobba där. Det är ju inget som jag bara hittar på utan det FINNS personer som heltenkelt inte borde jobba på sis som gör det. Blandannat så har min kompis berättat om sina egna erfaren heter och lite som hon fick veta från andra och själv klart så litar jag på henne.
Och det är liknande som jag även har hört om förut så jag vet att det inte BARA är en en gångs sak liksom.
Och ettannat exempel att jag vill disskutera VAD man kan eller be höver göra för att det ska bli bättre för dom som sitter på sis. Som några exempel som vissa har skrivit är:
Bättre lön för dom som jobbar där
Upp delat mera från varför nån sitter på sis
Bättre rutiner
Bättre lokaler
Osv så det har flera skrivit som dom tror och sina erfaren heter osv! Och det vill jag gärna disskutera mera tillexempel vem bestämmer om lönerna och vem av gör hurmycket pengar sis ska få osv. Hur kan man på verka för att det ska bli bättre på sis BÅDE för dom som sitter där OCH för alla dom bra som jobbar där! Och dom som kanske inte orkar eller inte vill jobba där länge pågrund av problemen.
Det är ALLT SÅNT som jag vill disskutera om. Och varför jag vill det är VERKLIGEN INTE som vissa an tyder för att jag vill hävda min å sikt utan för att jag tycker att det är skit viktiga frågor och att det är sånt som jag verkligen bryr mig om och blandannat handlar om den mål gruppen som jag skulle VILJA kunna hjälpa på nåt sätt i fram tiden!
Själv klart så skulle jag även kunna mejla till nån sis chef. Men jag tror att om det var ett enkelt svar bara så skulle dom nog redan ha försökt att åt gärda det? För att jag tror heltenkelt inte att det är så enkelt.
Och jag är liksom ingen riks dags politiker eller sis chef eller nånting som nån lyssnar på. Utan jag är bara en helt vanlig tjej som råkar veta endel om sis för att jagsjälv har varit nära att hamna där och jag har en kompis som har suttit där. Det är liksom ingen som lyssnar på MIG utan då måste jag ju börja att disskutera nånstans.
Och JAG tycker iallafall inte att det är en dålig sak att man är anga gerad för nånting och vill disskutera och veta mera och tänka om saker osv.