Sirius goes ... labbe?

Glimfeather

Trådstartare
Vill visa några nya bilder på min hund i sommarfrisyr :) Den här gången tog jag allt! Sedan gick vi och badade i det varma vädret!

Lite bekymrad?
27081616.jpg

Bollen!!
27081618.jpg

27081617.jpg

Sedan sjönk bollen
27081619.jpg

27081620.jpg

Sv: Sirius goes ... labbe?

Haha, roomie kände inte igen honom när hon kom hem :p Vad roligt att du tycker han är fin, jag är rätt nöjd själv :) Hade han inte varit så otroligt varmpälsad hade jag behållt honom som långhårig, för pälsen är väldigt lättskött, men jag trivs inte när det är max 15 grader inne :D

Hahah jag kan tänka mig det.

Tycker att Sirius passar oerhört bra i sina olika stilar:p

Jag funderar faktiskt själv att på ngt sätt göra sommaren lättare för min äldre Pekingese dam.
Hon blir varm redan Nu, så jag funderar om... Jag ska raka ner henne:devil: Eller bara raka magen?

Ja, han har varit lite av varje :p

Raka ner henne! Det växer ju ut ;) Fördelen med att klippa nu är ju att det hinner växa ut lite till sommaren så de får lite solskydd :)

Men JISSES! :eek: Inte ens schnauzer fick han vara längre! Så naken han vart :D Haha, nu ser han verkligen ut som en blandras, lillfisen. :D Jättefin på sista bilden :)

Haha, undrar om nån kan se vad han egentligen är :p

Gammal bild när han var långhårig
30maj044.jpg

Drygt en vecka gamla bilder :)
DSC_0071.jpg

DSC_0105.jpg

Haha, du har ju två hundar i en! Fint det blev!

Okej, nu har jag nog fått svar på hur en riesen skulle se ut om man klippte ner den helt. Och eh, näää... :devil:

Din herre blev helt okej nedklippt, men jag gillade i ärlighetens namn 'schnauzerfrillan' bäst.

OMG, va har du gjort människa?! :eek: :D

stakaren, å tvingas bada i de kalla vattnet senare!! ;)
Måste ng säga att ja gillar honom bäst som lurvig....men man vänjer sig nog snart vid denna här "hunden" oxå! :p

En fråga.....frös han inte efter att ha badat?
Va ute på Säby Ö i förrgår med Jaffa och Unni och de slängde sig i vattnet och Jaffa simma runt som en tok och skulle i vattnet hela tiden men när hon kom upp skakade hon värre än ett asplöv!! :rofl:
Men i vattnet skulle hon endå.....så stakaren fick sitta inlindad i en filt resten av vägen hem. ;)

Hahah jag kan tänka mig det.

Tycker att Sirius passar oerhört bra i sina olika stilar:p

Jag funderar faktiskt själv att på ngt sätt göra sommaren lättare för min äldre Pekingese dam.
Hon blir varm redan Nu, så jag funderar om... Jag ska raka ner henne:devil: Eller bara raka magen?

:eek::eek::eek:

:crazy::crazy::crazy:

Är du ond på riktigt?

och Alexandra_W: Haha! Ja, jag gillar nog också mustaschen bäst ;) Men man måste ju prova! Jag är likadan med mig själv: det växer ju ut ;)

Eller egentligen den långa pälsen :love: Det enda han gjorde var att gå runt och flåsa inne så jag tyckte det var styggt att behålla pälsen just nu. Men nästa gång blir det till att behålla mustaschen :p

*Tilda*: Nej, han frös inte :) Han blöter ju inte ner hela sig som din lilla toka ;)

Snygging!

Hade ju knappast gissar på att det var en bearded om man såg honom nu.

Är du ond på riktigt?

Men L dåååå, du borde veta vid det här laget att jag är det:devil:

Hahahahahahah

Näe jag vill faktiskt inte gå runt med en ful hund:angel: :devil: *Tänk er hur hon skulle se ut helrakad.....ASG *

Jag ska köpa en sån där "underullskniv" och försöka få bort så mkt som möjligt av det och ev. raka henne under magen och lite sånt. Inte bra om hon får värmeslag nu på äldre dar.

Men en sak är säker, damen kommer inte längre få välja att avstå från att bada i sjön..... *Moahahahahhaw*

// Nikkis Evil!
(Sorry TS för trådkap)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 873
Senast: Maniac123
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 549
Senast: Bulldoozer
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 966
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Ja, som frågan lyder ovan. Hur kommer man över sorgen över sina älskade hundar? Fick ta bort min sista hund i veckan. För ca ett år... 2
Svar
29
· Visningar
2 316
Senast: AraSlei
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Klippmaskin
  • Guldfasanerna