Singeltråden del 56

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Singeltråden del 56

Oj ja det förstår jag men det kommer nog att gå jättebra :).
Vad jobbigt att de ändrar så när man väntar på något kul.

Men vad skriker ni för, hade inte i ett snöre där man kunde fira över lappar?! *besviken*

Finns ett område här i stan som kallas Goddag-Goddag för husen ligger så nära varandra (för att vara fristående villor) att man så gott som kan öppna fönstret och ta i hand. Men nu vet vi alla att det sanna Goddag-Goddagområdet ju är Göteborg! ;)

Betalade just medlemsavgift till den lokala fågelklubben och är nu barnsligt exalterad över deras planerade aktiviteter. :D Eller ja, det var ju aktiviteterna som fick mig att bli medlem. Helt spontant. Det är jag och pensionärerna som åker och tittar på fåglar i vår! :love:

Har till och med en extra Sverigelista kvar, redo att kryssas! Dags att fundera på vad jag hunnit se för fåglar i år egentligen.

Jag har nog ganska mycket tävlingsinstinkt, och allt det dära andra också. Vad jag mer har nu för tiden är världens sötaste lilla dator :love: i den mån man kan anse att en teknisk pryl är alldeles bedårande så är den det! Hade med den till skolan idag och det är faktiskt väldigt skönt att ha en dator som är mindre än kursboken och hur rolig som helst att leka med (när man inte knapprar in ekvationer för brinnande livet liksom).

Men jag har varit så trött idag. Mannen sällskapade med mig till stallet och sen till Ica för världens märkligaste veckohandling. Vi behövde inte så mycket vilket gjorde att jag fyllde korgen med annat konstigt. Men nu är det handlat i alla fall (och om vi klarar oss på läsk, potatis och ost så är det lugnt, men läsk? Hur tänkte jag då, dricker ju nästan aldrig sånt). Avslutade kvällen med melodifestivalen och insåg att det verkligen inte var något att hänga i julgranen med tanke på att programmet är två dagar gammalt och jag utan ansträngning hade lyckats undvika att få veta hur det skulle gå.

Att äta mat på löpande verkar för övrigt ungefär som bästa i världen, vilket hemskt trevligt helgnöje!

Kanske får jag ta mig en titt på den där datorn på torsdag?

Tävlingsinstinkt är verkligen något jag saknar i ungefär alla lägen. Ger upp med en gång. En mycket dålig egenskap.

kl

BJÖRN SÄLJES!

Fantastiskt söt björn, årsmodell -13. Mycket mjuk go, något liten men växer fortfarande.
Perfekt för dig som vill ändra din kost och ska rensa skafferiet, med Superbjörn x13 så behöver du inte gå ut och slänga skafferiinnehållet - bara häll ut det du vill bli av med på golvet. Superbjörn x13 har även en moppfunktion*.

Saknar ditt hem den där mysiga hemkänslan? Ger bara tanken av inredning dig ångest?
Superbjörn x13 har ett brinnande intresse för inredning, och möblerar helst om när du sover**.

*Under utveckling
**Decibelnivå 140

Ja, alltså han är HIMLA söt och go, och oftast är han en riktig liten raring. Men i natt skulle han möblera om klockan fyra på morgonen :arghh::rage:

Men nu ligger han och sussar sött bredvid mig, med magen i vädret :love:

Var glad att han bara ville möblera om. Min kelpie hade planer på att bygga om huset och började med att riva en vägg. Ja, bokstavligen. Han drog upp tapeten och grävde ett stooort hål (gipsvägg) i försök att ta sig ut när han blev lämnad ensam. Nog för att jag hade fått höra att "man inte stänger in en kelpie" vilket han hade visat tydligt som valp när en barngrind ovanför en trappa inte hindrade honom, men inte trodde jag att det skulle gälla i ett hus...

Tja, vi kan byta? Du kan få min jävla granne som också är vaken mellan 23.30-06.30 och pysslar med diverse högljudda aktiviteter, om du vill? Så kan jag ta björnen. Grannjäveln ligger inte och sussar sött med magen i vädret som kompensation, ens. Så vitt jag vet.

Zvante sov i en jättebur hans första år, sen dess vet han att man sover hela nätterna igenom :up:

Hm, nej tack :p
Den här är ju så himla söt att se på :love:

Hedinn: Åh fy! Har haft en labrador som har försökt att arbeta sig igenom gipsväggar, aldrig igen :D

Abbe brukar sova bra, men igår var han nog lite understimulerad. Dessutom sov vi på soffan (vårt sovrum ser ut som en krigszon efter att fönstersnubbarna var här) igår, så han hade en massa saker som han kunde roa sig med :D

Han är nog släkt med en katt jag känner mycket väl, som numera absolut inte kan acceptera att min dörr är stängd. Spelar ingen roll vilken sida hon är på eller vad klockan är. Hon MÅSTE till andra sidan. Annars kanske hon dör eller nåt. :meh:

Apråpå katter som är släkt med hundar så fick jag ett roligt mail igår (roligt på ett oroväckande sätt) från en man som hade en kanin som lever som en katt. O_o

På vilket sätt då? Jagar möss och går ut och in genom kattlucka, eller går lös i hemmet istället för att bo i bur? Det sistnämnda är inte helt ovanligt nämligen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Visste inte riktigt om jag skulle slänga ut frågan i den allmänna tråden eller skapa en egen, men kör på egen. Vilka brukshundar bör...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
11 903
Senast: Tonto
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För några dagar sedan skapade jag en tråd i det "allmäna" forumet, om en plötslig och oväntad längtan efter ett till barn, som dykt upp...
Svar
2
· Visningar
993
Senast: MML
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 405
Senast: Sezziyanen
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 772
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Akvarietråden V