Silhouette Cameo

Jag har googlat men fattar liksom inget.
Vad har man för nytta av en sån? :confused:
Man kan göra typ allt med den! Stansa ut bokstäver och mönster i vinyl för att sätta på väggar, dörrar, saker osv.
Stansa ut bokstäver i tyg och sy fast på saker, skriva ut bilder på tyg och så för att göra tryck på kläder.
Man kan göra egna stämplar med vilka motiv som helst. Likaså schabloner och använda om man vill etsa på glas eller måla på vad som helst. Man kan be den klippa och skära ut så man kan vika små lådor och askar. Cupcakeformar i olika utseende... osv.

Igår vågade jag testa min maskin. Och jag är kär :love:
Måste köpa hem vinyl och annat nu, har beställt en kniv för tyg men vinyl så jag kan sätta text på typ allt jag har här hemma är nästa plan :D
11059787_10153074393266158_108554674955050204_n_zps8npzksji.jpg

Nej, men nu blev jag sugen :) kan du inte lägga upp mer bilder på vad du gjort med den? :)

Jag har inte gjort mer :p Idag fick jag hem vinyl i svart och vitt så jag kan skära ut ord och klistra på saker. Tog även hem vinyl för tyg som jag skulle ha till katternas burskynken tänkte jag. Efter 17 ska jag hämta ut ett paket med en tygkniv i (vanliga kniven klarar tyg, men blir fort slö då) samt startkit för att tillverka egna stämplar. Även fått hem startkit för att etsa på glas. Jag blir knäpp, den kan så mycket att det är svårt att hålla sig från att handla allt!!

Jag har inte gjort mer :p Idag fick jag hem vinyl i svart och vitt så jag kan skära ut ord och klistra på saker. Tog även hem vinyl för tyg som jag skulle ha till deras burskynkena tänkte jag. Efter 17 ska jag hämta ut ett paket med en tygkniv i (vanliga kniven klarar tyg, men blir fort slö då) samt startkit för att tillverka egna stämplar. Även fått hem startkit för att etsa på glas. Jag blir knäpp, den kan så mycket att det är svårt att hålla sig från att handla allt!!

Hehe! Uppdatera tråden när du gjort något! :D

Liknande trådar

Fritid Är det nån här som knypplar? Behöver en hobby och köpte en knyppeldyna. Knypplade på syslöjden i högstadiet och var måttligt imponerad 😅...
2
Svar
29
· Visningar
1 189
Senast: sthu
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Kläder & Bli fin Behöver verkligen nya glasögon. Mina glasögon är ca 18 år gamla, omoderna och något för starka. Är inte bekväm att röra mig utanför...
Svar
11
· Visningar
691
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix