Pathmaker

Trådstartare
Ska gå med i dessa två "föreningar" men är lite osäker. Gick in på sif:s hemsida där man kunde leta upp sin regionsgrupp, som är Landi för min del. Jag kan ha fattat fel men, är det två olika föreningar eller är det samma? Fast Landi är en undergrupp för SIF? :nailbiting:

Kan någon hjälpa mig och förklara vad som är skillnaden och om jag behöver gå med i båda. :)

Sv: SIF/Landi

Man går med i SIF och i sin lokalförening. (Landi i ditt fall)

Här är en länk för nya medlemmar. Här går man med i SIF och sin lokalförening på en och samma gång. Man fyller i sina uppgifter och väljer sin lokalklubb i drop-down-menyn längst ner.
http://member.icelandichorse.se/portal/page/portal/mx_utv/ic_1_newmember

Det är så att man måste vara med i SIF för att kunna vara med i en lokalförening. En (stor) del av medlemsavgiften går till SIF och resten till lokalföreningen.

Senast ändrad:

Du kontaktar den förening du vill gå med i (du kan välja valfri om det är nån annan du gillar) du betalar in medlemsavgiften till föreningen och föreningen fixar så du blir medlem i sif.

Du kontaktar den förening du vill gå med i (du kan välja valfri om det är nån annan du gillar) du betalar in medlemsavgiften till föreningen och föreningen fixar så du blir medlem i sif.

Så var det förut. Nytt för i år är att man betalar direkt till SIF via deras medlemssida. Där väljer man vilken lokalklubb man vill vara ansluten till.

Nej, det fungerar inte så längre. Det är SIF som hanterar medlemsavgifterna nu för tiden, så man går via SIF.

Pathmaker: Som lotols skriver så blir du medlem i både SIF och din lokalklubb på samma gång, man kan inte bli medlem på enbart ena utan de "hör ihop" och du betalar in medlemsavgiften till båda samtidigt. Gå via länken lotols gav dig och fyll i och skicka iväg uppgifterna så skulle jag tro att du får en faktura på mailen som innefattar båda avgifterna i ett. :)

Jag betalade in medlemsavgift till vakur för 1 månad sedan, de fixade så att jag samtidigt blev medlem i sif, jag behövde inte alls kontakta sif.

Det är bara i ett övergångsskede som lokalföreningarna kanske hjälper till eller hjälper nya medlemmar. Det är helt enkelt så att din lokalförening har hjälpt dig och gjort det du skulle göra ;)
Att det går direkt via SIF har underlättat väldigt mycket för föreningarnas kassörer :D
Aven Icesale har underlättat.

Rolle
IpL

Liknande trådar

Tjatter Är jag i fel prefix får admin flytta, jag förstår nog inte skillnaden... Förlåt, men jag har en SVÅR trafikfråga, jag behöver svar på...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 840
Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 140
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Jag behöver er hjälp buke-vänner! Jag står inför ett etiskt dilemma med min häst som skadar sig gång på gång. Han är 5 år och jag har...
Svar
17
· Visningar
1 738
Senast: Willys
·
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama