Sv: SI-leden
Såg inte så våldsamt ut.
Kan något gå sönder när et gör så eller är det riskfritt ?
Få de inte ont i knölen han trycker på ?
jag vet inte men jag gissar på att ingen korrigering av skelett är HELT riskfri, däremot tror jag inte det är någon jätte risk...
Ont i knölen av trycket fick han absolut inte tycker det syns rätt tydligt att han inte visar något smärta utan flyttar sig bara för att han 1 blir förvånad och undrar va HL håller på med

och 2 för att han tappar balansen.
Jag har själv blivit behandlad av kriopraktor/naprapat säkert 50 gånger och ingen korrigering av skelettet har gjort ont. Däremot manipulation av triggerpunkter.. fyyy fan

men det jobbar ju inte hästkiropraktorerna med, då hade de nog vart ihjälsparkade för länge sen
HL har en
hemsida och en bok och det var genom boken jag kom i kontakt med honom första gången. På första hästen var jag JÄTTE nöjd. Efter behandlingen på filmen kunde jag dock inte märka någon jätte skillnad vad jag minns TROTTS att man ser TYDLIGT hur det "ploppar" när han korrigerar på höger sida.
Ang HL och metoderna i övrigt så vet jag faktikst inte om jag är för eller "mot". Mot är jag väll inte egentligen men jag är för eller tveksam sas.
Jag tycker själva undersökningen är minimal och det lyssnas mest till ryttarens berättelser och man känner inte igenom hästen grunligt.. det har iaf vart min uppfattning.. Vet iof att HL efter genomgången av hästen på filmen sa att han satt fast mest fast på vä sida men tt jag promt menade att det såfall var höger sida efter "faktan" jag fått av HL. Syntes ju tydligt vem som hade rätt

Hähä. Men man kan ju bli vilseledd också.. det finns ju aldrig sanningar när man håller på med kiropraktik.
Men när jag har med massörer, kiropraktorer, ET o göra så brukar jag be dem gå igenom hästen och sedan tala om FÖR MIG vad de hittat och EFTER det berättar jag min historia. För jag vill gärna veta att de har lite koll iaf o att jag inte betalar för nån skojare.
I övrigt ang diskussionen om HL så tycker jag att han förklarar bra är väldigt pedagosisk och tar sig tid om man ber om det men det är väll just det att man måste be om det.. men jag förstår också, han kommer från eskilnstuna till sthlm o ja förstår att han försöker trycka in så mycket kunder som möjligt på så liten tid som möjligt.. det behöver man ju inte vara raketforskare för att förstå...
Sen ska man aldrig glömma att det inte finns någon leverantör av vad det än kan vara, som har 100% nöjda kunder, det kommer ALLTID finnas någon som har en dålig eller sämre erfarenhet.