Sv: Si-led
Vad har din massör gjort för att åtgärda problemet? Har hon gjort nån manipulation av bäckenet?
Min häst hade samma problem som din för 1,5 år. Flera vet. hade tidigare konstaterat att min häst hade problem vid si-leden och behandlat med tuppkam/kortison, gett akupunktur, massage osv, men det hjälpte henne bara för stunden.
Fick tag på en veterinär som även jobbar kiropraktoriskt, och han såg problemet direkt och gjorde en övertänjning av Si-leden. Musklerna behöver hamna på sin "rätta" plats för att hästen ska kunna arbeta korrekt. Innan manipulationen såg man att höger bakhalva inte åkte upp lika mkt som vänster när hon gick. Detta åtgärdade min vet. på 10 minuter, hon var helt jämn efter behandlingen.
Igångsättningen bestod av hagvila första veckan med 2 skrittpromenader vid hand/dag. sen skritt på långa tyglar 1 vecka. Efter de var det viktigt att jag började rida henne i en bra form med mycket styrketränande övningar. Mycket klättring och off road i skogen så hon fick/vågade använda hela sin kropp korrekt igen. Kavaletti är också bra.
Om din massör inte har åtgärdat själva problemet (massage hjälper väl mer bara för stunden?) så skulle jag se till att ta ut en duktig kiropraktor som kan hjälpa din häst.