Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Bevis !! Bettet i munnen är 16.5cm.
img_2725_55230346.jpg

*kl*
Hjälp, jag letar boots!
Vill ha "riktiga" arbetsboots, som håller för vardagsridning, lera, skitväder och långa dagars stalljobb. Tips någon? Jag har små fåniga fötter, stl 35-36 och vill INTE ha gulliga skor med bling och annat utan nåt som håller länge. Annonsen till höger hör från lsp har ju boots i rätt storlek, nån som vet om dom är nåt att ha?

*kl*

Jag är också nyfiken på hur det funkar att beställa från USA. Jag behöver köpa en del saker som jag har svårt att hitta i de svenska butikerna, och har jag väl hittat något som är OK finns grejerna aldrig i samma butik, och man vill ju inte betala 4-5 fraktavgifter till olika butiker:grin: Dessutom tror jag att det lägre priset gör att det går jämnt ut med de högre fraktavgifterna.

Några tips på butiker, hur man ska gå tillväga o.s.v?

Jag vill ha lite hjälp med köpa ett par boots?! vad är bra och billigt?!

Hjälp!
Någon som kan rekommendera en KORT pad (helst ca 28'') Tycker jag letat på alla internetbutiker. Frågat en del, men inte fått svar.

Finns ju fler än jag med liten häst och liten bak :p

Jag har precis fått hem en sadel och showträns och 12 burkar pepi pälsglans som ja skall sälja förhoppningsvis i från usa, jättenöjd, det man skall tänka på är att gå in på tullverkets hemsida och där kan man räkna ut exakt vad det kommer att kosta. men handlar man för stora summor så är det absolut värt det. Min träns är ett enöras med rosa stenar på hela tränset och stora silverconchos på spännen och örat. Kanonsnygg bild kommer snart, betalade bara 40 dollar för det, plus moms då och frakt men det är ändå kanon mycket billigare än i sverige.

Återupplivar tråden lite och hoppas på att nån erfaren USA-shoppare ska hitta hit! :D

Först och främst; kan nån länka en butik i USA som skickar till Sverige?
Blir det fantastiskt dyrt att skicka någonting så stort som en pad? Läste nånstans att denna paden väger 3lbs när den skickas, men den är ju fortfarande stor..

Mitt senaste inköp kan jag bidra med! :D Inte så speciellt westernaktigt, men det är min nya regrock. Sjukt bra! Av märker Woodfield:

61126_1258368297.jpg

http://images3.bilddagboken.se/75/_u1/_u1/_u1/_u2/_u1/u111210/61126_1258368297.jpg

Hejsan alla shoppare! ;)
Jag ska köpa ett par showchaps efter jul och funderar starkt på dessa från Weaver. Tycker de ser ut att vara väldigt snygga, men enkla :)
Är det någon som har ett par sånna, eller iaf har provat? Skulle gärna vilja ha lite tips, ifall de är värda de ca 2300 kronorna.. :) Väldigt tacksam för svar!

(är osäker på om bilden kommer att funka, så lägger in en länk ist ;))
http://www.tumbleweed.se/wpt/view/48/48/36048/

Ville bara tipsa dig om att jag köpte ett par liknande chaps på ebay för 38 dollar, bra mycket billigare trots fraktkostnaden, jag var jättenöjd med dem.

ååh en sådan har jag suktat efter läänge! :love:
Är du nöjd med den hittills? Var den lika dyr som de brukar vara? :angel:

Den är grym! Täcker hela sadeln utan att man "sitter fast", har en stor luva så hjälmen får plats och rejäla reflexer! Dessutom säger dom att man helt enkelt inte kan bli blöt, gortexmaterialet som är på insidan släpper inte igenom vatten!

Jag tror att dom säljs ut just nu, till rabattpris, eftersom dom ska sluta tillverkas (tror jag). Dock var det min syster som fixade rockarna åt oss, direkt från hon som designat dem, så jag vet inte vad dom kostar nu :)

Det är inte krångligt att beställa från butiker i USA (men använd ett kreditkort som du får faktura på, inte ett som är kopplat till nåt bankkonto - säkerhetsgrej för all nätshopping). Men räkna med att med frakt + tull + moms (25%) + ofta även en postavgift, kommer det i slutänden att kosta dig närmare 50% mer än vad prislappen i butiken säger. Så hur mycket pengar du sparar beror helt på vad du beställer.
Jag beställer t ex mina jeans från USA, framförallt för att "min" modell inte finns i Europa. Totalpriset slutar oftast på närmare 600 kr/jeans (ibland billigare när jag prickat nån rea), inte jättebilligt men helt ok. Kollar man t ex på att köpa prof choice beskydd (4-pack) sparar du troligen 200-400 kr jämfört med att köpa dem här.
De flesta stora nätbutiker skickar till Sverige, brukar inte vara så svårt att hitta de som gör det. Det som blir krångligt o dyrt är ju om man behöver returnera något, rekommenderas inte.
Själv väntar jag på mina nya Ariatboots i rött läder :-). Bästa bootsen som finns för mina fötter , de jag använder dagligen har det tagit fem år att slita ut.
/z

Åh, jag blir galen. Jag har varit utan sadel alldeles för länge nu. Varför dyker det aldrig upp en sadel som passar?

SUCK...... funderar på att bojkotta cowboy-ridningen och bli indian (rida barbacka forever....) ;)

Eller gå tillbaka till engelskt? :idea:
Du kan få låna Mindys sadel :D

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 437
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka