Sv: Shoppingtråden - Western edition
Det är inte krångligt att beställa från butiker i USA (men använd ett kreditkort som du får faktura på, inte ett som är kopplat till nåt bankkonto - säkerhetsgrej för all nätshopping). Men räkna med att med frakt + tull + moms (25%) + ofta även en postavgift, kommer det i slutänden att kosta dig närmare 50% mer än vad prislappen i butiken säger. Så hur mycket pengar du sparar beror helt på vad du beställer.
Jag beställer t ex mina jeans från USA, framförallt för att "min" modell inte finns i Europa. Totalpriset slutar oftast på närmare 600 kr/jeans (ibland billigare när jag prickat nån rea), inte jättebilligt men helt ok. Kollar man t ex på att köpa prof choice beskydd (4-pack) sparar du troligen 200-400 kr jämfört med att köpa dem här.
De flesta stora nätbutiker skickar till Sverige, brukar inte vara så svårt att hitta de som gör det. Det som blir krångligt o dyrt är ju om man behöver returnera något, rekommenderas inte.
Själv väntar jag på mina nya Ariatboots i rött läder :-). Bästa bootsen som finns för mina fötter , de jag använder dagligen har det tagit fem år att slita ut.
/z