Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

*kl*

Har precis beställt lite grejer till mej och lillhästen:laugh:
1 Bob Avila twisted wire bett, 1 correction bit och till mej blev det ett par nya workboots.
Mina gamla boots har sagt upp sej totalt. Konstigt.. De är ju bara 8år och har blivit använda som gummistövlar/mockarstövlar/ridboots/arbetsskor/promenadskor och aldrig blivit smorda. Finns nästan ingen sula kvar varken invändigt eller utvändigt:D:p
Beställde med gott samvete;)

/LL

Jag har tokfyndat :)

Till sambons sto... som inte kommer att ställas i halter utan bara för att han så gärna vill ha en riktigt fin grimma till henne :) Stoet är chestnut tobiano.
chestnut_halter.jpg

Och så till Willy Wonka (brown tobiano)... som faktiskt ska få prova på halterklasserna i sommar hoppas jag :)
showhalter_dark.jpg

Dessutom behöver jag ett nytt westernträns till honom så det fick åka med det också :)
bridle.jpg

vad har twisted wire bett för funktion? Har sett att många andvänder det på sina unghästar.

*kl*

Åter till detta med att beställa från USA...

Idag var jag såååå nära att slänga iväg en order på diverse grejer från en butik i USA. För att få en uppfattning om fraktkostnader använde jag FedEx hemsida för att beräkna vad ett paket med den vikt/storlek skulle kosta från butikens adress till min adress, då denna butik använde sig av FedEx för transporter utanför USA. Frakten skulle gå på 200 USD, alltså ca 1500:-, vilket var lite väl saftigt. Varorna skulle gå på ca 400 USD, och jag skulle spara ungefär lika mycket mot att köpa dem på hemmaplan. Så förutom de 200 USD i frakt skulle det alltså tillkomma tullavgifter och moms... Inte jättemycket kvar att tjäna på det helt enkelt...

Min fundering är nu om det verkligen är så dyrt med frakt, eller om företagen som skickar har mycket förmånligare priser med FedEx?

Någon som kan tipsa om butik där ni har handlat, och vad ni fick lägga på frakt? PM.a gärna:)

Och e-bay, jag skulle gärna våga handla där, men hur löser man det med frakt? Kan man lita på de fraktkostnader som står, förutsatt att de skickar till Sverige? JAG ÄR SÅ SHOPPINGSUGEN!

*kl*

Åter till detta med att beställa från USA...

Idag var jag såååå nära att slänga iväg en order på diverse grejer från en butik i USA. För att få en uppfattning om fraktkostnader använde jag FedEx hemsida för att beräkna vad ett paket med den vikt/storlek skulle kosta från butikens adress till min adress, då denna butik använde sig av FedEx för transporter utanför USA. Frakten skulle gå på 200 USD, alltså ca 1500:-, vilket var lite väl saftigt. Varorna skulle gå på ca 400 USD, och jag skulle spara ungefär lika mycket mot att köpa dem på hemmaplan. Så förutom de 200 USD i frakt skulle det alltså tillkomma tullavgifter och moms... Inte jättemycket kvar att tjäna på det helt enkelt...

Min fundering är nu om det verkligen är så dyrt med frakt, eller om företagen som skickar har mycket förmånligare priser med FedEx?

Någon som kan tipsa om butik där ni har handlat, och vad ni fick lägga på frakt? PM.a gärna:)

Och e-bay, jag skulle gärna våga handla där, men hur löser man det med frakt? Kan man lita på de fraktkostnader som står, förutsatt att de skickar till Sverige? JAG ÄR SÅ SHOPPINGSUGEN!

Ang. ebay. Du frågar säljaren vad frakten till Sverige är, skriver med postnummer och ort så dom vet var det ska skickas. Så räknar säljaren ut vad frakten går på, sen är bara att shoppa:laugh: Men handlar du dyrare saker öven ca 500lappen får du vara beredd på en ev. tull/moms kostnad också. Ibland slipper man, ibland inte. Ofta får man betala det när paketet ska hämtas ut hos ombudet.

*kl*

Har tänkt att shoppa lite till mig nu innan jul :)

Fastnade för dessa bootsen.
DH5211.jpg

Kan inte riktigt bestämma mig för vilka av sporrarna jag helst vill ha

avsp200.jpg

778.jpg

Vad tycker ni? :)

Ett tips för den nyfikne: högerklicka på bilden och välj egenskaper... Där står adressen till bilden och således också adressen till butiken...:)

*kl*

Nä, nu ger jag upp, lyckas inte lägga upp bilderna från mobilen.

Shoppade iallafall ett showträns häromveckan, och idag hittade jag ett par matchande tyglar.

Slank även med en DVD; The Basic principles of Western Riding, med Bob Mayhew och ett Jacson 200g. innetäcke som är dögosigt:D Oplanerade julklappar till mig och hästen:angel:

Fick ett ex. av Stallboken 2010 i butiken också.

Och så blev det en säck fodermorötter på hemvägen:)

*knapplån*
Nån som har hemma eller som kan köpa chicago skruvar till mej o skicka hit dom ?
Finns ingen western butik i närheten o dom som finns på internet tar ju över 100kr i frakt på några skruvar!! Sanslöst ocker enl mej .
Om nån har eller vet vart det finns så pma gärna mej .

Jag har gjort en nödlösning,
Hästen blev skrämd, jag ramlar in i elstaketet (!!) skriker och tappar hästen som springer iväg, trampar på tyglarna och vips så ryker skruvarna.
lagade det med en vanlig mutter+skruv. hehe

Ring någon av internetbutikerna och hör om de inte kan skicka dem som ett vanligt brev på posten till låg kostnad:)

*KL*

*hostar lite och pekar mot annonser* :angel:

<------------------------------------------

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 437
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka