Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Näe har inte en aning! Måste köpa ny pad själv och vill såklart ha en i samma färg. Men om man tittar på bilderna på Scandinavian western så verkar skydden mer blålila men bilder kan ju luras en hel del.. Svårt!

Dock så är skydden ngt ljusare än bellbootsen.. Eller mattare i färgen är kanske mer rätt ord, bootsen är väldigt klara i färgen!

Billigaste vettigaste för lågt pris vad jag hittade köpte jag för 1600kr. Har precis bytt upp mej men ångrar nu i efterhand att jag inte sparade ihop till dom dära sista 400kr och köpt ett par double H på en gång.

Det blir nästan hela studiebidraget :crazy: Jag har hittat några snygga par på internet som jag tänkte prova på RHC om jag hinner dit. Men pengarna, alltid dessa pengar.. CSN ger ju bara 2600 i månaden och det ska räcka till både mat och hyra. Dumma CSN :mad: Så nu har jag gnällt lite också!

Double H har jag förstått är det allra populäraste märket. Får hoppas de passar mina knepiga fötter bara (borde väl finnas herrskor i små storlekar :p).

kl

31587392.jpg

Mähähähähää :love::love:

Ser ut som de nya VenTECH! Jag börjar bli tråkig och funderar på svarta eller vanliga blå jag då jag är jäkligt grinig då det inte finns orangea VenTECH:mad:

Det är ventech! :) Dock är jag inte säker på om bootsen kommer passa; Grossisten hade sagt till min chef att "alla har en storlek större på bootsen än på skydden" så de är i strl L :crazy: Jag har haft M innan, de är dock på gränsen till för små, så jag hoppas dessa funkar, annars får jag rida med svarta boots i helgen och DET vore ju SKANDAL!

En tanke bara, tror ni det blir FÖÖÖÖR mycket om man har turkosa skydd, skjorta och filt? :angel: Hade tänkt köpa en turkos filt, men ska kanske skippa det och göra svart?

Ge mej! Vilka läckra skydd :love:

Tror det kan bli snyggt med en svart filt, man vill ju inte att hela hästen ska se turkos ut. Om man bryter av med en mer neutral färg tycker jag det ofta framhäver resten bättre.

Funderar allvarligt på att köpa orange benskydd till min, bara för kul :p Fast det får nog vänta tills jag är rik..

Ser ut som de nya VenTECH! Jag börjar bli tråkig och funderar på svarta eller vanliga blå jag då jag är jäkligt grinig då det inte finns orangea VenTECH:mad:

Jag ville ha blåa till ena hästen och lila till andra......men pengarna räckte bara till ett par så det blev svarta, som båda kan ha istället :)

Oj så snygga:love:

Är de sådär klart knalligt turkosa eller lite mattare i färgen? Vill ha turkost till quartern men det får inte vara mes-turkost..

Själv har jag shoppat en häst idag, pärlan gick igenom besiktningen ua så nu är köpet klart:bump::banana:

Brunisen på bilden

Och så fick jag paket på posten med hennes nya grejer;
- huvudlag med tyglar
- Diamond wool pad

Och så tog jag en sväng till Gekås och köpte både utetäcke och fleecetäcke och ett billigt sötmalmsbett..

Blev ingen billig dag för Bismark idag:angel:

Jag tycker inte de är speciellt mesiga :D Är nog så turkosa det går att få skulle jag tro.. ska fota dem på hästen idag med!

*kl*
Nån som vet vad en Islandshäst kan ha för storlek på pro choice. Är på jakt efter cerisa. Gärna med boots.

var i den stor hästaffären i Tingsryd i måndags och shoppade loss 4 st benskydd (eller riddamasker om man ska vara petig) Man får ju handla lite i taget när pengarna MÅSTE gå till annat :(

Nästa gång blir det nytt vintertäcke i brunt tänkte jag :d

Sist var det ett "Träna hemma träns" på samma ställe som inhandlades i mörkbrunt med massa strass och grejer (Mycket prisvärt bara 189.- ink tyglar)
Heter "STAR" på hemsidan.. orkar inte lägga upp bilder! ha ha lat som man är.

Men jag har henne bara på foder så det känns ju lite meningslöst att lägga massa pengar på en häst man inte äger :cry: men men jag kan inte låta bli!

Har man tur kanske det passar på en annan framtida häst :)

Kan man inte köpa vita benskydd o färga dem i tvättmaskinen till orange?? Vet ej, bara en ide ja fick :D

problemet är nog att det är svårt att få färgen att fästa på det materialet.

Vanliga neoprene skydd borde inte va någe problem. men man ska ju då hitta vita sådana dock

Kan tänka mig att färgen inte fäster på kardborrebanden, tex.

Fick hem mina Old Sorrel ridjeans idag! :love: Äntligen ett par jeans med tillräkligt långa ben.. ska ut och provrida dem strax!
Köpte även ett par vita bell boots från PC på Axvalla, så jag kan matcha mina Classic Equine benskydd.

Insåg att jag har världens I-landsproblem på tävlingen; Jag har så mycket snygga skydd så jag vet inte vilka jag ska använda! :D:angel:

Äsch, det är lugnt! Jag kan ta ett par stycken :angel:

Insåg igår att jag måste byta sadel. Igen. Suck.. Jag som tyckte den låg så bra! Men men, så kan det gå. Ska köpa en ny Montsegur, för oj vilken underbar sadel det är! Har bara inte bestämt modell än. Hej då alla pengar jag inte har! Ska nog försöka bli av med min båda andra sadlar först..

OSWSAjeansen har jag tittat på ett tag nu men tycker det är så svårt med storlekar på jeans. Hur är dom i storlekarna? =)

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 437
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka