Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

KL

Nu har jag köpt en pad från Formiga!
Men ironiskt nog fick jag skicka tillbaka sadeln jag hade hemma på prov, den passade inte alls.
Så nu har jag en pad som verkar super men ingen sadel :grin:

Tycker dock paden känns lite tunn, även med filt över..? Kanske inget jag behöver oroa mig för, men jag är ju van vid de tjocka mysiga ullpaddarna!

926160-rescaledpic-300x550.jpg

Jag funderar på köpa ett sånt här huvudlag från http://shop.textalk.se/se/artgrp.php?id=4339&grp=162065
Men har ingen erfarenhet av detta, ny inom "western":angel:

Är det för att du tycker det är snyggt med silvret som du vill ha just den typen/modellen ?
ska det användas för tävling eller vardagsridning ?

Jag har inte så superstor erfarenhet av just utrustningen inom western men jag köper gärna bra kvalitet.

Jag vet inte vad det är för märke på just det tränset du visar.
Är tyglarna tunna, fladdriga eller tunga och stadiga ?

Jag föredrar stadiga lite tyngre tyglar ( tex weaver ) framför lätta som jag har fått för mig lätt blir sladdriga och man inte får styrsel på.

Jag hade nog satsat på ett träns av god kvalitet med bra läder framför ett med silver till att börja med :)

Men smaken är ju som baken......;)

Jag kände och klämde på Formiga och funderade skarpt på att köpa en pad men tyckte den var väldigt tunn....enligt tillverkaren ska de tju inte spela någon roll, det är materialet som ska vara bra men jag vet inte.....kändes inte helt rätt så jag avstod, just nu iallafall :)

Hoppas du hittar en sadel iaf till padden ;)

Jag provade en Formiga pad och jag gillade inte den pga att den var så tunn men många tycker den är underbar. Har dock en formiga gjord som är outstanding men måste nu sälja då den är för kort för min nya häst.

*kl*

Jag behöver smakråd!

Ska köpa VenTech skydd till nya hästen men kan inte välja färg. Det enda jag är säker på är att hon inte ska ha lila för hon är skitful i de lila jag har:angel:

Hon är kastanjebrun med svarta ben och svart man och svans.

Ville haft orange då sponsorns (pappa:angel:) färger är svart och orange men de finns ju inte längre och svart känns tråkigt..

gröna? Jag ville med ha orangea men jag skickade efter svarta till slut,lätt att matcha upp till andra färger.Har en brun och en rödskimmel som ska ha dom.

Röda, gula, blåa, gröna skulle passa på en brun tycker jag :)

Jag hade önskat ha lila till min buckskin och blå till fuxen men i slutänden blev det svarta för jag hade inte råd att köpa två par på en gång.....:grin:

gröna, turkos eller vita tycker jag!
Synd att dom inte fanns i silver eller liknande. ;)

Svarar alla!

Lutar nog åt de royalblå eller turkosa iaf! Undar bara hur blå de royalblå egentligen är? Och om de turkosa är lite "matta" i färgen som den lila är?

SMX Heavy Duty Air Ride Western Show Pad
profchoice-axhds_thumb.jpg

Idag ska jag skicka iväg en beställning på denna vackra pad som jag suktat över i 1 år nu!!!! :D Väntar med att beställa skydd tills jag fått hem padden och provat den på lilleman, bilder kommer så får ni tycka till om skyddmatchning!! ;):laugh:

Har beställt en mössa som ska matcha min rosa pad...har beställt en mössa som ska matcha min turkosa pad...har beställt en mössa som ska vara snygg till min hårfärg som jag ska färga på lördag..har beställt en mössa som min man vill ha,vet i skjuttsinge vad han ska matcha med vit text:confused::confused:

jag blev det när jag sålde min bil....men nu i efterhand så ångrar jag lite för det kunde bli en början till en ridbana.Men jag behövde nya saker till min nya häst för visst behöver ett dräktigt sto benskydd,två paddar,knäskydd osv.Och det är kallt ute så en mössa är ett måste! Och tydligen så tyckte min man att jag behövde en kamera med:love:

Du får göra som jag gjorde! Min sambo ville byta upp sej lite i sin "vapengarderob" men hade inte tillräckligt med bössor för att göra ett juste byte hos handlaren, han fick min hagelbössa om han gräver en ridbana till mej:D Till våren kommer grävaren:banana:

/LL som är stolt över bytet

Ja, det är lätt att falla dit. Var själv på G att shoppa loss och lägga en jätteorder på grejer från USA, men så kom en fet klinikräkning ivägen, plus att jag mer eller mindre blev tvungen att shoppa en ny boxinredning, och nya vinterdäck till transporten... Så jag har lagt shoppingen på is, som tur är, för det var egentligen inget jag akut behövde... Men ett par rejäla tunga tyglar anser jag mig ändå behöva... Någon som vet om det kommer någon utställare till Bökeberg i helgen?

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 437
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka