Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Nya padden :laugh: Lite dålig bild med mobilen men ni ser lite iaf :D
Photo_94239_1420424.JPG

Var den så snygg med sadel på,har bara testat utan sadel med min nya pad. Kanske borde fota jag med lite;)

*kl*

Jag har investerat den senaste tiden kan man säga.

Efter en massa trassel med sadel har jag förhoppningsvis hittat lösningen!
Billy Cook Reiner
picture-1138_116880412.jpg

(konstig vinkel på kortet dock)

så nu kommer bild med lite av senaste inköp. Quarter,pad,benskydd,boots,gjord samt knäskydd.
pepper19nov.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Provade Climatäcket i helgen. Efter vi ridigt klart på clinicen, då Signal var blöt i svett. Lade på täcket, lastade och åkte hem, en resa som tar c:a 25 min. Väl hemma var han torr innanför täcket, dock är nog det lite tunt för norrlands vintern, så på söndagen lade jag ett stalltäcke utanpå!

Nya padden :laugh: Lite dålig bild med mobilen men ni ser lite iaf :D
Photo_94239_1420424.JPG

Nu har jag bestämt att det blir vita skydd till padden!! :D Är dock lite i valet och kvalet om jag ska köpa 4 eller 2 st. Har alltid ridit med skydd runt om men funderar lite på att rida legend med skydd fram bara och linda bak vid träning.
Har ni 2 eller 4 skydd på era hästar??

Fördelen med att köpa 4 är att man får boots på köpet! ;):D

sen var det storleken... ;) vad har n iför storlek på skydd och häst?

Jag skulle inte köpa 4-pack. Otroligt dålig passform på bakbensskydden. Jag använder inte mina alls för att dom blev alldeles för stora bak med dålig passform. Köp då hellre fram och bak separat för att få rätt storlek. :) Snygg pad förresten!

*KL*
Var på shoppingtur igår.
Bytte in min TexTan pleasuresadel och köpte en TomGus Reiner. Sen råkade ett par blå Classic Equine Legacy boots följa med i bilen hem (vet inte hur det gick till:confused::D).

Visst är det märkligt hur saker bara hoppar på en och vägrar låta sig bli tillbaka lagda i hyllan ;):D

man får inte längre med boots på köpet,det erbjudandet gick ut i juli eller om det var juni.

Hrrm ja det erbjudandet gick ju ut i juni men det stod inte på hemsidan när jag beställde mina skydd. Men för en gångs skull var jag smart och tog en printscreen:angel: så hon får snällt skicka mig mina boots...

Blev så jäkla sur när jag öpnnade paketet och det inte fanns några boots!!:mad: Sen mailade jag och då ändrade hon på hemsidan samma morgon som hon mailade tillbaka till mig. Men tack vare printscreenen så fick jag ju rätt och mina boots är förhoppningsvis på väg!

Undrar om det där inte är min "gamla" pad :D

Köpt på hästnet från norrlands skogar?

Undrar om vi inte har samma grimma också...

Haha vad komiskt för då är det säkert den. Tyckte du var super trevlig i telefon ;)

smyger in, jag är ju ingen westernryttare (men ridit lite western till o från) och planerar väl att dr aut på ngn liten tävling nångång och då är dte väl bara bosal som är godkänt osm bettlöst så jag har införskaffat mig ett sådant nu :)
154403_501412849433_582504433_7084548_3960701_n.jpg

köpte samtidigt ett träns som synes.

men egentligen ska man la ha sådana där reptyglar till bosal men jag vill minnas hur tjockt o klumpigt det var så min fråga är, får/kan man fästa vanliga westerntyglar såhär?
http://joizmeds.mittspejs.se/P3118886

och köpte ävne ett hackamore, tror det är wetsreninspirerat, för har sökt men aldrig hittat exakt sådant här förutom denna jag köpte av en westerntjej och så jhar jag sett en gång för länge sen och tror dne personen köpt i usa i westernaffär så..
149221_501415904433_582504433_7084557_6293179_n.jpg

lite närmre tagen bild
http://joizmeds.mittspejs.se/P3118889

har nu ävne fixat så nosplattan är i samma nyans som det andra :devil:

ahh misstänkte iof att det likaväl kunde va akademiskt som western, men då är det alltså akademiskt, tack :)

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 437
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka