Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Du tappar en stor del av funktionen på hackamoret (bosalen...) om du inte använder en mecate till det. Passformen och kontaktytorna blir inte som det är "tänkt" om du använder tyglarna så som du visar.

Kom ihåg att forma till bosalen oxå! Finns särskilda "block" att forma den runt, men går bra runt typ en träkloss eller någonting sånt oxå. Så droppformade som de är när de är nya, så finns det inte en hästnos som ser ut...

// MNJ, som har varit på hackamoreclinic hela helgen. ;)

Knapplån...

Inhandlat dessa till Chilis dåliga hovar :(
Gick bara sönder mer och mer vid skoningar och tappskor.

Han har varit skolös nu i 8v och hovarna är toppen.
Sålde nu easy bootsen vi haft fram till nu och köpte dessa underbara.

182_1.jpg

Spana in vad man kan köpa till :angel: Underbart :banana:

654_1.jpg

De verkar vara väldigt bra.

Det finns så mycket skitboots till barfotahästar ute i på marknaden just, så det är skönt att se några som ser ganska vettiga ut.
:D

Jag ville oxå ha lite orange fast jag köpte billigare benskydd hehe
Inga westernskydd men de gör väl inge ;)

Senast ändrad av en moderator:

JessicaM (och alla andra), om du redan köpt utrustningen rekommenderar jag att du infogar dina egna bilder istället för butiksbilder. Intressanta bilder kan t.ex. vara när du provar den nya utrustningen på din häst.

/ricca, moderator på western

Tänkte uppdatera med typ senaste halvårets shopping. Det är det där med att få med sig kameran till stallet.

685f5bff.jpg

43924d73.jpg

Rimmern i "nya" kläder införskaffade senaste månaderna.
Sadel: TomGus Floral reiner.
Pad: Reinsman TG extreme
Skydd: Classic Equine.
Tyglar: Schutz
Huvudlag från Scandinavian Western.

Sen dök den här upp på gårn i Augusti. Vet inte riktigt hur det gick till:angel:
eefa0c36.jpg

Hur det gick till, men det är sånt som bara händer, vet du väl! Ingen vet hur :angel: De bara står där en dag.

Snygg sadel!!

Nya padden :laugh: Lite dålig bild med mobilen men ni ser lite iaf :D
Photo_94239_1420424.JPG

så här blev min SMX Heavy Duty Air Ride Western Show Pad på Phigalle. Som rids av min man som föresten har bytt namn till ShootingStarRanch här på buke. Tränset är köpt i år är från Stockman colletion likaså caveson och ProTack Oiled split reins. Back on track frambensskydd.SMx Ventech Comfort Stretch Gjord.Double H boots. Dock vägrar mannen byta ut sin JOFA hjälm.
IMG_4247.jpg

Hur det gick till, men det är sånt som bara händer, vet du väl! Ingen vet hur :angel: De bara står där en dag.

Snygg sadel!!

Jo det var vad jag sade till sambon. Sådant händer i hästvärlden och det är inget man rår över.

Tycker padden passar superbra på våra hästar!! Dom har ju nästan samma färg :) Det blev araben som fick padden iaf då ;) Du får köpa en ny hjälm i julklapp så måste han använda den nya ;)

KL*

Någon som har tips på var man kan få tag på vettiga westerngjordar med stor tryckfördelning?
är lite inne på de riktigt breda repgjordarna, men är orolig att det ska klämmas och brännas under magen:confused:, lilla damen är så känslig om "hudvecken"

sshhhhhhh han har ju skaffat sig bukekonto så sådant får man inte viska om hur längre. Paden får båda använda sedan har dom utöver den varsin egna. Har sålt min andra crates så nu är jag super på billy cook.Någon som vet hur dom är?

kl

Fick en sadelpad i födelsedagspresent! :bump: Jaa, asså den är inte köpt än men som ett presentkort ^^ Så nu måste jag sätta mig och bestämma färg... *suck*

Är inte sadelgjordarna i neopren bra?? Ja har en sån.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 437
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025