Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

KL

Detta köpte jag för ett tag sedan (träns och padd)...

mycasper3.jpg

:angel:

kl

Och jag har premiäranvänt mina barrelrace-tyglar!

Jag som tycker engelska tyglar är korta... Dom här är kortare! Kände mig riktigt sportig! :bump: Dom kommer bara användas till det "dom är till för", den saken är klar!

Jag har beställt ett träns, enöras men med käkrem.
Hoppas det ska passa, jag har en längre käkrem på lager om den är för kort ;) Det ska vara i strl Full så det bör passa perfekt.

Och ett par Amish tyglar! De gamla jag har är alldeles för tunna och lätta.

Det gjorde du rätt i, jag :love: mina amish-tyglar. Vad var det för träns du beställde? Nyfiken, då jag också köpte ett enöras amish-träns i somras...

Låter kanonbra!
Det jag tänkte köpa var slut :( Så jag avvaktar lite. Var ett från Highridge men det kommer inte förrän i april igen.

Tyglarna ska jag ha iaf!

Senast ändrad av en moderator:

Förresten, innan du köper det, prova gärna att din häst trivs med ett sådant brett öra. Jag kan ha det på min grå, för han har så små nätta öron, men min andra häst avskydde det och försökte klia/ruska av det, då hon hade större öron och conchon låg emot... Bara ett tips :) Du kan få prova mitt om du kommer till ridhuset någon gång?

Oj då, hehe, ja det får vi se till att inte göra :D Annars får man ju skämmas :angel: Så vet du varför om jag undviker dig i framtiden :rofl:
Jag kanske hittar nåt annat innan det kommer hem fler i april, är ju lååångt till april.. Tänkte kika på Eurohorse, man kanske har tur och hittar ett där!

Egonson har väldigt små öron, så det borde gå bra!
Kommer möjligen till ridhuset senare i vår, just nu är ju vägarna åt helskotta samt att vi inte är igång än efter en längre vila.

*kl*

Jag köpte nytt släp i helgen!

Nästa grej på inköpslistan är ett Billy Allen snaffle 4,5" till Enya också, just nu delar de på ett bett. Jag har löst det genom att rida bettlöst på Enya pga fula sår i munnen sen hon var iväg på inridning :mad: men nu är det dags att börja med bettet igen.

Men varför finns det inte kortare bett? Alla westernbett är ju jättelånga! Minsta Billy Allen snaffle jag har hittat är 4,5" =11,5cm och mina normalstora hästar har 10cm i bettstrl. Hur ska jag lyckas hitta en stång som passar? :confused:

Fick Amish-tyglarna i dag, de verkar super! Lite mer att hålla i, älskar när det är lite "levande" tyngt i tyglarna.

Tack:laugh:
Ja det känns mkt tryggare med boggie, har velat byta länge! Och nu är det tvättat så nu luktar det inte kobajs längre:angel:
Hela undersidan och upp på väggarna utanpå var det kobajs:p

och jag har köpt mig en bil som matchar min transport :D

Ahh det misslyckades jag ju med!! Mörkblå bil och mörkt grå transport här:p

Började räkna på min gamla bil och den drog 2.1l/mil och det skulle bli billigare månadskostnad om man köpte en diselbil trots lån. Och ett tu tre två dagar senare så blev det en 10 år nyare bil och som matchade transporten.
Bild från gårdagen.
IMG_5309_redigerad-1.jpg

Wow snyggt ekipage!

Själv kör jag oftast svart bil till ljusgrått släp/med vitt tak. Men "nya" bilen är vit så det blir kanske snyggare hehe ;)

Bättre än när vi körde röööd bil och grööönt släp :angel: Inte fint!

Förut hade vi en ford -97 och en trane -86,fattar själv inte att vi har lyckas byta upp oss men ingen gladare än jag...eller kanske hästarna då isf;)

Båda är lika glada kanske!
Jag kör nu på transport -10 och bil -95.. Funkar finfint de med!
Mammas och pappas granne kommenterade det med något när de såg att vi bytt släp, kommer inte på exakt men frun sa något om "då åker ni riktigt fint nu".
"Ja, hästarna ja.." muttrade han ;)

Snyggt! Älskar när bil & släp matchar:). Jag är också på gång att byta bil för att kunna typa upp släpet igen och dra två hästar. Har idag en dieselsnål bil som både matchar släpet och är ypperlig att dra med, men den får bara dra 1800 kg... Har siktat in mig på en svart Land Rover, men vi får se vad det blir. Ska vinna på lotto först...

En Land Rover hade inte suttit helt fel nej.. De nya är ju bara så :love:

Du har ett mail från mig förresten.

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 438
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka