Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

kl

31587392.jpg

Mähähähähää :love::love:

omg. jag är såååååååå avundsjuk

Är inte sadelgjordarna i neopren bra?? Ja har en sån.

nja, tycker neopren i sig blir så klibbigt och ofräsht, ser gärna att det finns någon "andas-funktion", sedan så är jag ute efter bredare modell då hästen har "sadeltvång" pga. krasst gjordläge..:(

Senast ändrad av en moderator:

Själv gillar jag neoprengjordarna och har inget annat. Har testat neopren padar oxå, men de gillade jag inte. Men alla är olika! ;)

Jag har också neoprengjordar, de är så himla enkla att tvätta av! Men min häst är inte skavkänslig heller.
Min är ca 1 dm bred, hela gjorden.

Jag har en ganska lång gjord så slipper remmen man spänner med skära in i hästen i allt för lång bit. Men jag tänkte på:

Hur lång ska gjorden vara i jämförelse till hästen egentligen?? Gör det något om den är längre?? (bara de går att spänna ordentligt förstås)

Tjaa, jag har en 36" (91 cm cirka) på min nordsvensk. Det var den längsta gjorden jag hittade och den funkar bra.
Den slutar lite ovanför "armbågarna" på frambenen när gjorden är färdigspänd. Ca 10-15 cm från paddens nederkant.

tänker att det ska vara skönare med "för" lång än för kort, annars blir det ju lätt så att stropparna skaver och blir äckliga.. Så länge sadeln sitter fast så:p

Jag har beställt ett träns + tyglar som är i samma "serie" som min sadel. Tränset är 2 i 1 träns :D Åhhh vill ju så gärna lägga upp hur det ser ut, men jag har inte fått det ännu och man får ju inte lägga upp bilder som inte är ens "egen"!! :(

Jätteeee fina är de och tränset är så smidigt med 2 i ett. Det fungerar som ett sidepull och som ett vanligt träns om man vill de :D

Barefoot? :) Måste googla på detta och se om jag hittar det. Skulle gärna haft ett kombiträns. Är det i läder?

Det har jag sett förut! *vill ha* Orkar du mäta längden på pannbandet när du fått hem tränset - min häst har rätt bred skalle ;)

Japp de kan jag göra :) Ska bara komma ihåg det!!! Annars får du pm:a mig :D

Men visst va tränset snyggt!!! O tyglarna till oxå såklart ;)

Ja jag gillar den naturliga looken, och kombinationen av sidepull och träns :)

KL

I förra veckan var jag på det verkliga shopping-paradiset: Broken Horn i LA :love:

Hundratals sadlar, både nya o beg, kläder o boots i massor... Jag hade kunnat gå där en hel dag, men fick nöja mig med en timma i paradiset...

Köpte i varje fall en riktigt snygg skjorta, en top och ett par nya hattar:cool:

KL

I förra veckan var jag på det verkliga shopping-paradiset: Broken Horn i LA :love:

Hundratals sadlar, både nya o beg, kläder o boots i massor... Jag hade kunnat gå där en hel dag, men fick nöja mig med en timma i paradiset...

Köpte i varje fall en riktigt snygg skjorta, en top och ett par nya hattar:cool:

Hahaha vad konstigt.. jag var dar i sondags! Bor ungefar 35 minuter ifran Broken Horn... det dar stallet ska fa mig att bli pank..

Kopte nytt trans och tyglar, svarta for att matcha nya sadeln. Och ett par Ariat skor ocksa! Och sen lyckades jag komma hem med en ny skjorta och en ny grimma ocksa... :angel:

KL

Jag har äntligen beställt en ny gjord idag; föll på en bredare Wrangler i mohair. Och för att få fri frakt passa jag på att "slänga med" en Tail Wrap från Proffessional's Choice! :idea: Nu är det slut på söndergnuggade svansar efter 500m transport!

Nu kommer det bilder på mitt nya träns som är 2 i 1 träns (Sidepull el vanligt träns) + tyglar. Men bilderna gör inte tränset rättvisa, mkt finare i verkligheten!!

bild010.jpg

bild003-1.jpg

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 762
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 437
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 461
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka