Shoppingtråden - Western edition

Sv: Shoppingtråden - Western edition

Ska köpa en sadel i Holland, Hur mycket tror ni det kommer gå på i tullmoms???

Hej!
Highridge kommer dit och Western horsemen tror jag, dock osäker på det.
Mvh Susanne.

Toppen!

Svängde förbi Börjes idag, blev bara ett reflexländtäcke. Duktigt av mig att inte shoppa något mer än det jag verkligen skulle dit för:bump:

Tanken var god men hur blev resultatet? dock inte fotat till häst,ÄNNU.

Det började men en tankegång med svart som bas och turkosa detaljer. Beställde en pad först och veckan därefter kom svarta benskydd,knäskydd,gjord. Gjorde en chansning och vad jag trodde beställde svarta boots med svart bakgrund,lite olika färger samt rosa blommor.....vilket visade sig vara svart kant upptill med brun kant nertill samt brun grundfärg. Vet inte riktigt hur jag ska ställa mej nu till den frågan. Och hoppas nu inte bootsen är försmå.Hur som hellst när jag väntade på sista paketet som lyckades det hamna en rosa pad i min ägo och jag tror det funkar med matchningen där med. Men det är just bootsen jag är fundersam över.

Oktober259.jpg

Oktober258.jpg

Oktober254.jpg

Oktober255.jpg

ännu en fråga. Det var en höger och en vänster knäskydd. Men jag har sett de flesta använda endast en när de tränare. Hur gör ni?

Senast ändrad av en moderator:

Jag använder bara 1 knäskydd. De va så snälla där jag köpte dem att jag fick köpa bara 1:bow:
Angående bootsen... Finner inga ord.. (sorry) Men de funkar med den rosa paden:D

Jag tycker att du får antingen paden ELLER bootsen, inte båda samtidigt :angel:
Men svart filt och bootsen eller rosa pad och svarta booots kan bli en hit.

Jag har bara ett knässkydd. Varför? Jag och LillMalin delade på ett paket :rofl: Och sen tycker jag att det "räcker" med ett.

Vi använder två, men det går nog precis lika bra med ett :)
Vissa använder även en upp och ner vänd boots som knäskydd.

KL
Igår beställde vi hem ett nytt stalltäcke... har redan ett likadant men eftersom det har så underbar passform så beställde vi ett till. En som pyjamas på natten, och ett att ha under utetäcket dom riktigt kalla dagarna :)

Rambo Quarter Stable Blanket

qhblanket.jpg

Tjena!
Jag har just köpt ett phiff climatäcke, ska prova det till helgen,
lär vara populärt i tyskland men då det kostar en slant ska man ju våga prova något okänt! Det är keramiska trådar i det som ska torka och återvärma en svettig häst, bör bli bra då man ska transportera hem efter en sväng i ridhuset, om jag nu inte blev lurad av reklamen!:D

Någon som redan provat det?

Det lat ju jatteintressant! :) Glom inte beratta om det funkar bra eller ej... jag blev da riktigt nyfiken jag....

Oj, dom bootsen blir inte lätta att matcha ihop med nåt.... :grin:
Men båda paddarna funkar ju jättebra med dom svarta skydden iaf! :D Underbart att kunna beställa så mycket fina saker!!! :D:love:

Min pad är på gång nu och borde vara här nästa vecka!! sen har jag handlat nya vintertäcken till Legend, nya vinterskor i goretex till mig och så har jag shoppat 2 st wranglerjeans på tradera! Perfekt då man sliter ut dom så fort i stallet, nu kostade dom bara 100 kr istället för uppmot 1000 kr :laugh:

jag ska ju beställa skydd till Legend när jag ser hur padden ser ut, vilken stl har ni andra på era skydd och hur hög är er häst?? Tror M blir bra men har inte haft några prof.choice skydd förut...

*kl*

Jag fick shoppat mina tyglar på Bökeberg :banana: Dessutom var det ju 10% rabatt!

Blev ett par underbara amish-tyglar med extra tjocka tygeländar, är perfekt tyngd i dem. Ska matcha mitt enöras träns jag köpte i somras från samma ställe. Är så härligt med läder som är mjukt och smidigt och "mättat" redan från början! Ska ta bild vid premiäranvändningen:)

Sedan råkade jag köpa ett par täcken när jag var och handlade foder... Just nu har en av mina hästar 3 sprillans nya fleecetäcken som jag aldrig använt - trots att jag sällan har täcke på denna hästen :angel: Shopaholic-varning:rofl:

Haha, ja lite shopoholicvarning är det allt ;):D jag har snart spenderat alla Silver-pengar redan känns det som! har iofs köpt loss halva Legend oxå men gud va fort pengarna rullar iväg!!

Har massor av mer saker som jag vill köpa men jag funderar på att spara det till våren. Är så mycket roligare att handla IRL på tävlingar etc.
Önskelista: Ny sadel, nytt träns och tyglar, bob avila stigbyglar, skydd, boots och ,massor av läckra saker!!!!!! :D:D:bump:

Aj jösses vad de bootsen skar sig mot paden:eek: Men ganska läcker pad annars, ibland önskar jag att jag inte hade en extrem rödfux utan en mer....färgvänlig häst:D

Vi använder två, men det går nog precis lika bra med ett :)
Vissa använder även en upp och ner vänd boots som knäskydd.

KL
Igår beställde vi hem ett nytt stalltäcke... har redan ett likadant men eftersom det har så underbar passform så beställde vi ett till. En som pyjamas på natten, och ett att ha under utetäcket dom riktigt kalla dagarna :)

Rambo Quarter Stable Blanket

qhblanket.jpg

Det täcket har jag till min lille plutt också, varmt och mysigt:) Har det tjocka utetäcket också , men det passar inte valacken.. Det är alldeles för stort (köpte det till märren jag hade innan, Nu ska det ut på Tradera) Tycker det är suveräna täcken:)

Climatäcket:
Jag var på ridhuset igår så då tänkte jag prova täcket men glömde det hemma i all hast, får se om det blir åka i helgen oxå, då ska det inte ligga kvar hemma, men återkommer då jag provat det!:)

Senast ändrad av en moderator:

*kl*

Köpte en dakota roping basic :love:
Älskar den!

fick ett bra pris med 3500 med pad å gjord :)

Har snöat in på en vit läderhatt, är de tacky :o
Håller på att sy ett par vita chaps nu i skinn tänkte de kunda va snyggt :D

Är nöjd med att jag valde köpa en ordentligt symaskin när jag skulle sy om inredningen i bilen , nu kan jag sy massa skoj :D

Ja, ingen annat täcke passar våran kille, så därför har vi köpt alla modeller av rambo quarter. När vi tar på stalltäcket på kvällen så sänker han huvudet så han kan krypa in i det. Han älskar nog sin pyjamas lika mycket som vi älskar den :D

Liknande trådar

B
Utrustning Har lite funderingar om att beställa hem häst prylar från tex USA. Någon som har gjort det? Tänker mest på frakt och tull och såna...
Svar
12
· Visningar
2 763
Senast: Bananens
·
Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på... 2 3
Svar
46
· Visningar
10 487
Senast: lil-sis
·
Western Jag har lyckats hålla mig undan länge men nu är det kört. Jag har fastnat på Ebay. Ha kikat lite på chaps. Är det någon som kanske...
Svar
7
· Visningar
1 463
Senast: johannea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka