Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
"Stanna" är hennes bästa kommando :angel: Om man dessutom lockar med ett ben också blir det genast lätt att fånga hennes bästa sida på bild ;)

Såhär går det väl för mig om jag försöker:

"Stanna"

*"slår dövörat till och är helt i sin egen värld"

:meh: Men sen så är han ju en lundehund i den dära åldersperioden. Får se om jag kan hitta och luska fram en sorts svaghet. :angel:

Funderar på att köpa västen nedan. Någon som provat/sett den? Den ska ta 8-10 dummiesar i ryggfickan.
Den heter Mystique Dummyväst Profi.
"Egenskaper:
• Stor bakficka för dummies
• Fickor för att skydda händerna
• Fickor för träningstillbehör
• Fickor för personliga saker som mobiltelefon, nycklar och pengar
• Löstagbara säkerhetsdetaljer i fronten och även på ryggen
• Två karbinhakar för tillbehör.
• 4 olika storlekar (se storlekstabell nedan)
• 2 färger, Khaki och brun"

24275954-origpic-dd0ea6.jpg

24275954-origpic-d611a5.jpg

Det fanns bara bild på grön baksida...

"Stanna" är hennes bästa kommando :angel: Om man dessutom lockar med ett ben också blir det genast lätt att fånga hennes bästa sida på bild ;)

Om jag säger "stanna" så börjar mina leta efter får eller ser allmänt plågade ut. Antingen måste det tydligen betyda vallbing eller så är det världens kränkning att inte få kuta fritt...

Är det någon som har tips på en sele med knäppe både på hals- och magdelen?
Snart dags att hämta valpis, och det vore gött med något som dels är ställbart, och dels är lätt att ta på ;)

Jag har kollat lite på Rukkas, men det måste ju finnas flera?

Snart dags att hämta valpis, och det vore gött med något som dels är ställbart, och dels är lätt att ta på ;)

Den där nya Hurtta selen har väl det tror jag? Active el vad den heter.Vet inte hur den är i passform eller nått sånt dock.

Den där nya Hurtta selen har väl det tror jag? Active el vad den heter.Vet inte hur den är i passform eller nått sånt dock.

Ja, jag har kikat lite på den, men det verkar vara så himla mycket sele liksom? :p
Det hade varit en sak om jag skulle ha den till en färdig hund, men just till en växande valp känns den lite mycket kanske?

Ja, jag har kikat lite på den, men det verkar vara så himla mycket sele liksom? :p
Det hade varit en sak om jag skulle ha den till en färdig hund, men just till en växande valp känns den lite mycket kanske?
Ja det förstår jag!
Jag hade en sån h-sele som var ställbar runt bröstkorgen och sen fick mamma :angel: sy dit ett spänne i halsen också så man kunde öppna och justera där också. Hittade inget bättre som inte var så dyrt då nämligen. Så hojta gärna till om vad det blir så kan jag ha det i tanke till kommande valp :p

Vad tror du om sådan här sele annars? Den ska de ju bara kliva i och så knäpper man på ryggen. En sele av sådan modell lyckas jag t.o.m. få på morsans katt som är hal som en ål :P
195121.jpg

Vad tror du om sådan här sele annars? Den ska de ju bara kliva i och så knäpper man på ryggen. En sele av sådan modell lyckas jag t.o.m. få på morsans katt som är hal som en ål :P
195121.jpg

Ja, jag har köpt en sådan, men jag var lite väl optimistisk med storleken..
Den passar nämligen på Ladda :angel:
Han kommer gå mestadels lös eftersom vi ska bo på mina föräldrars gård i sommar, så jag hade gärna haft ringarna mer fasta. Sjukt irriterande när det klingar :p Men det borde ju iofs bara vara att klippa bort och sätta fast en ring på ett annat ställe.

Rukkas är väldigt svåra i storlek. Jag har två hundar av samma ras, men det skiljer 3 kg mellan dom (en på 5 kg och en på 8 kg). Den minsta får ha stl XXS och där fick jag modifiera då magbandet inte räckte om hennes grova bröstkorg och den på 8 kg får ha en storlek större - som är grymt mycket större. Borde ha funnits något mellan dessa storlekar.

Rukkas är väldigt svåra i storlek. Jag har två hundar av samma ras, men det skiljer 3 kg mellan dom (en på 5 kg och en på 8 kg). Den minsta får ha stl XXS och där fick jag modifiera då magbandet inte räckte om hennes grova bröstkorg och den på 8 kg får ha en storlek större - som är grymt mycket större. Borde ha funnits något mellan dessa storlekar.

Ja, jag var i butik häromdagen och klämde på dem, och tyckte att det var ett väldigt hopp mellan XXS och XS! Tänkte nog beställa en XS i så fall, han väger nog runt 5-6 kilo nu...

Jag har ett par selar från Trixie, de är inte så snygga men enormt ställbara. De nya modellerna har två knäppen på ryggen. De är enormt hållbara också, den äldsta har över 10 år på nacken. Så en sådan kan du ha till framtida valpar också :)

Ser ut ungefär såhär;
images

Jag har ett par selar från Trixie, de är inte så snygga men enormt ställbara. De nya modellerna har två knäppen på ryggen. De är enormt hållbara också, den äldsta har över 10 år på nacken. Så en sådan kan du ha till framtida valpar också :)

Ser ut ungefär såhär;
images

Ah, bra tips! Tack! :)
Gillar starkt att den är ställbar även under magen.

Alltså, jag hade ett par-tre selar till Ladda när hon var liten, men jag hittar inte någon av dem nu... Kommer garanterat dyka upp så fort jag beställt nya ;)

Ah, bra tips! Tack! :)
Gillar starkt att den är ställbar även under magen.

Alltså, jag hade ett par-tre selar till Ladda när hon var liten, men jag hittar inte någon av dem nu... Kommer garanterat dyka upp så fort jag beställt nya ;)

Haha ja så är det väl alltid när man behöver något! Jag köpte en miniliten att ha den första tiden, och sedan en modell större. Den större modellen används fortfarande dagligen men är inte det minsta sliten. Köpte en Rukka-sele till den andra hunden för några månader sedan och den har redan gått sönder lite. Så det är helt klart skillnad på kvalitén. Trixie-selen kostade dessutom nästan ingenting. Men så värst snygg är den inte...

Jag har en från Buster Gear. Inte den snyggaste, och den är ofodrad, men den är praktisk. 2 knäppen på ryggen, alla remmar är ställbara, det är reflextrådar i den och den har ring både på ryggen, nacken och bröstet som man kan fästa kopplet i.

Jag insåg att tre grova läderkoppel blev för klumpigt så jag var tvungen (:angel:) att köpa nya till småfisarna. Det blev två rundsydda läderkoppel från Jokke, de är supertunna och jag är jättenöjd!
DSC_0304_zpsgnw2uogi.jpg

(De grå delarna är reflextyg som jag har sytt dit själv.)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar