Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så söt! Om jag nu också kunde få min egen att stå still fint i sin framför kameran
"Stanna" är hennes bästa kommando Om man dessutom lockar med ett ben också blir det genast lätt att fånga hennes bästa sida på bild
"Stanna" är hennes bästa kommando Om man dessutom lockar med ett ben också blir det genast lätt att fånga hennes bästa sida på bild
Om jag säger "stanna" så börjar mina leta efter får eller ser allmänt plågade ut. Antingen måste det tydligen betyda vallbing eller så är det världens kränkning att inte få kuta fritt...
Den där nya Hurtta selen har väl det tror jag? Active el vad den heter.Vet inte hur den är i passform eller nått sånt dock.Är det någon som har tips på en sele med knäppe både på hals- och magdelen?
Snart dags att hämta valpis, och det vore gött med något som dels är ställbart, och dels är lätt att ta på
Jag har kollat lite på Rukkas, men det måste ju finnas flera?
Den där nya Hurtta selen har väl det tror jag? Active el vad den heter.Vet inte hur den är i passform eller nått sånt dock.
Ja det förstår jag!Ja, jag har kikat lite på den, men det verkar vara så himla mycket sele liksom?
Det hade varit en sak om jag skulle ha den till en färdig hund, men just till en växande valp känns den lite mycket kanske?
Är det någon som har tips på en sele med knäppe både på hals- och magdelen?
Snart dags att hämta valpis, och det vore gött med något som dels är ställbart, och dels är lätt att ta på
Vad tror du om sådan här sele annars? Den ska de ju bara kliva i och så knäpper man på ryggen. En sele av sådan modell lyckas jag t.o.m. få på morsans katt som är hal som en ål :P
Rukkas är väldigt svåra i storlek. Jag har två hundar av samma ras, men det skiljer 3 kg mellan dom (en på 5 kg och en på 8 kg). Den minsta får ha stl XXS och där fick jag modifiera då magbandet inte räckte om hennes grova bröstkorg och den på 8 kg får ha en storlek större - som är grymt mycket större. Borde ha funnits något mellan dessa storlekar.Är det någon som har tips på en sele med knäppe både på hals- och magdelen?
Rukkas är väldigt svåra i storlek. Jag har två hundar av samma ras, men det skiljer 3 kg mellan dom (en på 5 kg och en på 8 kg). Den minsta får ha stl XXS och där fick jag modifiera då magbandet inte räckte om hennes grova bröstkorg och den på 8 kg får ha en storlek större - som är grymt mycket större. Borde ha funnits något mellan dessa storlekar.
Jag har ett par selar från Trixie, de är inte så snygga men enormt ställbara. De nya modellerna har två knäppen på ryggen. De är enormt hållbara också, den äldsta har över 10 år på nacken. Så en sådan kan du ha till framtida valpar också
Ser ut ungefär såhär;
Ah, bra tips! Tack!
Gillar starkt att den är ställbar även under magen.
Alltså, jag hade ett par-tre selar till Ladda när hon var liten, men jag hittar inte någon av dem nu... Kommer garanterat dyka upp så fort jag beställt nya
Jag har en från Buster Gear. Inte den snyggaste, och den är ofodrad, men den är praktisk. 2 knäppen på ryggen, alla remmar är ställbara, det är reflextrådar i den och den har ring både på ryggen, nacken och bröstet som man kan fästa kopplet i.Är det någon som har tips på en sele med knäppe både på hals- och magdelen?