Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dom är lite kortare i förhållande till storlek/längd tror jag. Polly skulle egentligen haft stl 36 i gamla modellen, men det va så otroligt stor runt om att hon nästan kunde kliva ut den via armhålorna - så hon har fått gå med stl 33 som är för kort. Nu har hon dock breddat sig, så den sitter som en kondom på henne (och för kort) så hundkraken behövde ett nytt :D

Denna sitter som ett smäck (stl 35) och det bästa är att det är resår runt magplattan, så kanske hon slipper skyffla in regnvatten i det ;) Det enda fåniga är att det är knappar baktill, så man kan stänga in hela röven på hunden om man vill - men det kan bli problem om den blir bajsnödig...

Men tror absolut den kan passa på en corgi :)

Måste nog beställa hem en och prova! Täcker magstycket mycket av magen?

Yep! Verkar vara samma typ som på många ställen kallas H-sele. Kollar du på tex djurmaxi har de en kategori med selar som de kallar just "H-selar" och där finns massvis av selar i samma typ men i tusen olika färger från tusen olika tillverkare.
Tror enda skillnaden är att man inte kan ändra storlek på halsdelen. Det brukar man väl kunna på H-selar har jag för mig?!

Ah, så kanske det är tänkt. Dåligt med "uppdaterad Y-sele" i så fall. Ju mer ställbar en sele är desto bättre! (Tycker jag i alla fall :P )
Jo det tycker jag med! Jag hade behövt ha lite mindre i halsdelen. Men en strl mindre kunde han inte ha runt bröstkorgen i stället. Men jag tror den funkar ändå, den trycker då inte på halsen som den förra y-selen gjorde om man lägger vikt i den o han ska ju helst va så duktig att han inte drar i mig :angel:

Tror enda skillnaden är att man inte kan ändra storlek på halsdelen. Det brukar man väl kunna på H-selar har jag för mig?!
H-selar ska enligt mig och min lära inte ha en rem mellan frambenen heller, utan endast längs ryggen. Men verkar som att alla har lärt sig olika :grin: En sele med rem mellan frambenen blir det ju ett Y på bröstet. Utan rem mellan frambenen blir det inget Y.

H-selar ska enligt mig och min lära inte ha en rem mellan frambenen heller, utan endast längs ryggen. Men verkar som att alla har lärt sig olika :grin: En sele med rem mellan frambenen blir det ju ett Y på bröstet. Utan rem mellan frambenen blir det inget Y.
Förstår hur du menar! Jag tänkte att en sån här också kallas h-sele:
H-sele%20bla.jpg

Men den kanske också kallas y-sele? :)

Beställde en y-sele ändå, i strl 110 och färgen hallon! Den var på utförsäljning så kostade endast 125kr med fri frakt :) Om den sitter kasst trots större storlek lägger jag ner hurtta-selarna :D

Förstår hur du menar! Jag tänkte att en sån här också kallas h-sele:
H-sele%20bla.jpg

Men den kanske också kallas y-sele? :)
Jag har en sån, det är för mig en Y-sele för att den bildar ett Y på bröstet.
buster-sele.wm.png

En H-sele är för mig en sån här:
H-sele.jpg

Eftersom en bildar ett H.
h-sele_copy_51125ded9606ee149defea0f.jpg

Men det är nog skitsamma :D Alla lär sig olika. Jag använder inte så mycket selar över huvud taget så ;)

Såååå trött jag blir.. Haft världens sämsta skitdag på jobb, kommer hem och ser att selen kommit i brevlådan. Öppnar och då har dom skickat den vanliga istället för y-selen :banghead: I följesedeln står det också y-sele så nån har väl packat ner fel. Och nu är det röda dagar ända till tisdag. Irriterande!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Valp 2025