Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev lite shopping till hunden när jag fick pengar... För selar och halsband är ju något jag verkligen saknar... *host* Har bara två resväskor fulla ;)
Men det blev iallafall viktmanchetter, som jag letar efter ett tag. En Zero DC sele (begagnad men i nyskisk) för ett otroligt bra pris! Och den sitter jättebra! Två Hurtta selar av den nya modellen (grön/rosa och orange/blå), fick däremot ta en storlek mindre för annars var de helt för stora? Även de sitter bättre än de gamla Hurtta selarna. Provade deras "nya" mer kraftiga sele men den satt inte alls bra, för stor mellan frambenen eller helt för liten... Sen blev det ett Hurtta halsband, en dressyrlänk (heter det inte så) och en svart kedja som inte finns på bild då den är på skolan. Sen blev det lite godis (hon har fått 3 ben som inte finns med på bild), två bollar (en skumgummi och en sådan hård gummiboll), en spårlina på 6m som inte finns på bild (skulle köpt längre men den kostade 10 kr på Coop haha). Och sen självklart mina UNDERBART fina PS of Sweden halsband, blev en av varje kombination. Lädret är underbart mjukt, inte tjocka och klumpiga och det verkar vara läder som kan hålla i en evighet! De gilttrar som in i!
154ds1v.jpg
25tz1x5.jpg

Jag fick även en reflexväst till henne från skolan!

Jag var inne på Djurkompaniet igår, och de hade en hel rea-korg med selar.
Rotade fram denna till lill-valpen, inte särskilt snygg, men jag tror att den kommer fylla sitt syfte. För 50 spänn får den se ut (nästan) hur som helst, den lär inte passa överdrivet många veckor :p
Hittade dessutom en av Laddas gamla selar längst in i ett gammalt skåp idag också... Visserligen inte en av de minsta, men ändå - vad var det jag sa? :p

381866.jpg

Han fick ett brunt läderhalsband från Tärnsjö Garveri också, som förhoppningsvis ska passa ett tag.

Jag var inne på Djurkompaniet igår, och de hade en hel rea-korg med selar.
Rotade fram denna till lill-valpen, inte särskilt snygg, men jag tror att den kommer fylla sitt syfte. För 50 spänn får den se ut (nästan) hur som helst, den lär inte passa överdrivet många veckor :p
Hittade dessutom en av Laddas gamla selar längst in i ett gammalt skåp idag också... Visserligen inte en av de minsta, men ändå - vad var det jag sa? :p

381866.jpg

Han fick ett brunt läderhalsband från Tärnsjö Garveri också, som förhoppningsvis ska passa ett tag.

Hah, exakt det mönstret och färgen hade min på halsbandet han fick med sig från uppfödaren! :p Men som du säger, spelar ju ingen roll hur de ser ut när de kommer växa ur den, huvudsaken de är billigt :p

Hah, exakt det mönstret och färgen hade min på halsbandet han fick med sig från uppfödaren! :p Men som du säger, spelar ju ingen roll hur de ser ut när de kommer växa ur den, huvudsaken de är billigt :p

Haha, förstår att du blev överförtjust :D Meeen, jag försöker tänka att den gröna färgen komma göra sig fint till hans röda färg :idea:

Ja, lite så. Det är ju en väldigt kort tid som de har grejerna i denna storleken, det känns bara onödigt att köpa massor med dyra saker. Halsbandet hoppas jag att han kan ha ett halvår iaf :)

Blev lite shopping till hunden när jag fick pengar... För selar och halsband är ju något jag verkligen saknar... *host* Har bara två resväskor fulla ;)
Men det blev iallafall viktmanchetter, som jag letar efter ett tag. En Zero DC sele (begagnad men i nyskisk) för ett otroligt bra pris! Och den sitter jättebra! Två Hurtta selar av den nya modellen (grön/rosa och orange/blå), fick däremot ta en storlek mindre för annars var de helt för stora? Även de sitter bättre än de gamla Hurtta selarna. Provade deras "nya" mer kraftiga sele men den satt inte alls bra, för stor mellan frambenen eller helt för liten... Sen blev det ett Hurtta halsband, en dressyrlänk (heter det inte så) och en svart kedja som inte finns på bild då den är på skolan. Sen blev det lite godis (hon har fått 3 ben som inte finns med på bild), två bollar (en skumgummi och en sådan hård gummiboll), en spårlina på 6m som inte finns på bild (skulle köpt längre men den kostade 10 kr på Coop haha). Och sen självklart mina UNDERBART fina PS of Sweden halsband, blev en av varje kombination. Lädret är underbart mjukt, inte tjocka och klumpiga och det verkar vara läder som kan hålla i en evighet! De gilttrar som in i!
154ds1v.jpg
25tz1x5.jpg

Alltså dom PS halsbanden!! Såå fina, har också kikat :angel: Ska du ha dom som vardagshalsband eller till något speciellt? Funderar på hur hållbara dom är, stenarna mm.

154ds1v.jpg
25tz1x5.jpg

Hur hinner du använda allt? :D

KL

Vovve fick ett nytt halvstryp från Hurtta igår i färgen enbär, skitsnyggt. Dom hade rea på djuraffären plus att jag hade bonus innestående, så det gick på hela 5€. :D

Alltså dom PS halsbanden!! Såå fina, har också kikat :angel: Ska du ha dom som vardagshalsband eller till något speciellt? Funderar på hur hållbara dom är, stenarna mm.

Jag tvekade först på att köpa alla tre, men sen bestämde jag mig för att man kan ju alltid skicka tillbaka dem om man inte vill ha alla. Men de är SKITSNYGGA!
Jag ska ha dem främst till speciella tillfällen (fotograferingar, clinics, mässor osv) där man behöver se lite snyggare ut. Men ibland även till vardags när man vill göra kompisarna avundsjuka ;)
Jag tycker de verkar vara rätt hållbara, lädret är mjukt och verkar hålla bra. Stenarna kan jag dock inte svara på, men jag tog nagellack över dem (Seche Vite) för att vara på säkra sidan. Tror dock inte att man ska ha dem varje dag som "vardagshalsband", då håller de nog inte jättelänge. Men med rätt vård så håller de nog en livstid som finhalsband! För lädret är otroligt!

Bifogar några extra bilder jag tog idag ;) Så ni kan se de färger som inte finns ute på PS hemsida än!
Go Indigo
2cf4bgx.jpg
6xvk75.jpg

Hot Chocolate
2i6o3uv.jpg
23qxmjk.jpg

James Bond
21b809j.jpg
s0x7bs.jpg

Jag väntar fortfarande på y-selen som jag beställde förra onsdagen.. 3e gången gillt kan man väl hoppas :D Strl 90 var för liten, 110 på tok för stor så 100 lär väl passa??

En annan rolig sak jag såg på blocket, någon försökte sälja en y-sele för 450kr?? Inte ens den nya varianten. Visst, den var helt ny men ändå mycket mer än vad som tas i butik/på nätet. Den andra som var använd 1mån ville dom ha 300kr för :angel: Har lust att maila "lycka till" :D

Jag kommer kaanske få hem liten hund som faktiskt kan ha vanliga selar osv. Fatta vad kul! ;)

Selen som jag sett att hon har i dagsläget är jag inte jätteförtjust i, så nu roar jag mig med att kolla vad det finns i affärerna som kan bli bättre. Jag gillar verkligen Hurttas "uppdaterade Y-sele" och det blir nog till att testa den på henne. Frågan är bara vilken färg...

Jag kan inte bestämma mig för om den här färgen är jättesnygg eller jätteful.... Vad tycker ni?
11515-409801e991bb4533ae6301649d9682ab.jpeg

Annars funderar jag på någon av de här:
updated_yharness_raspberry_web.jpg
updated_yharness_juniper_web.jpg

Hunden i fråga är en tik som i dagsläget (vad jag vet) bara har svartvit utrustning, jag vill ha färg på henne, för hon kan ha färg! Samtidigt är inte rosa något jag egentligen gillar... Hade första selen varit lila och en nåågot mörkare grön så hade jag haft ett lätt val. Finns det kanske någon liknande sele i sådana färger som jag inte sett?

Jag kommer kaanske få hem liten hund som faktiskt kan ha vanliga selar osv. Fatta vad kul! ;)

Selen som jag sett att hon har i dagsläget är jag inte jätteförtjust i, så nu roar jag mig med att kolla vad det finns i affärerna som kan bli bättre. Jag gillar verkligen Hurttas "uppdaterade Y-sele" och det blir nog till att testa den på henne. Frågan är bara vilken färg...

Jag kan inte bestämma mig för om den här färgen är jättesnygg eller jätteful.... Vad tycker ni?

Hunden i fråga är en tik som i dagsläget (vad jag vet) bara har svartvit utrustning, jag vill ha färg på henne, för hon kan ha färg! Samtidigt är inte rosa något jag egentligen gillar... Hade första selen varit lila och en nåågot mörkare grön så hade jag haft ett lätt val. Finns det kanske någon liknande sele i sådana färger som jag inte sett?
Jag tycker den första är skitsnygg!! :D Vet inte om det är vårkänslorna som talar, men blir glad och vill gå ut när jag ser den;) Blir nog aldrig en sån här om husse har något att säga till om :angel:

Jag gillar inte de nya limited edition-färgerna, tycker dom ser riktigt B ut :( Av dom andra två tycker jag den gröna är finast, och då är jag ändå ett rosa freak ;)

Jag älskar färgen på den första selen och sörjer lite att min hund inte behöver någon sele och att halsbanden inte passar henne riktigt - vill så gärna köpa något i den färgen!

Jag älskar färgen på den första selen och sörjer lite att min hund inte behöver någon sele och att halsbanden inte passar henne riktigt - vill så gärna köpa något i den färgen!

Du får säga åt henne att råka tugga sönder någon sele hon har så att du får anledning att köpa ny ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur