Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nån här inne som provat/äger Hurttas torrent regntäcke och kan uttala sig om hurudana hundar det sitter bra på? Letar fotfarande efter det perfekta regntäcket åt corgin. Han behöver stl 45 cm med sin långa rygg, men dom flesta täckena är stora som tält i övrigt i den storleken och hänger nästan ner i backen på honom. Var och kollade till hundaffären men dom hade bara udda storlekar inne av den modellen.

Andra tips mottages också tacksamt. Pluspoäng om det täcker så mycket som möjligt av magen (men absolut ingen overall.. Han hatar dem.) och går snabbt och smidigt att ta på. Helst ska det sitta stadigt utan bensnören också (han hatar dem med), höga krav här.. :p

Nu är jag på koppeljakt igen. Jag vill ha ett antiglid-koppel, hyffsat långt. Jag vet att när jag hade tappat mitt och tänkte köpa ett nytt så såg jag i mitt facebookflöde en butik som hade fått in i olika färger och längder. Nu hittar jag inte igen den och kommer inte ihåg vad butiken hette. De jag hittar som har längre koppel har utan handtag! Jag vill ha med handtag, men längre än ett vanligt (de verkar finnas upp till 2m med handtag)..nån som kanske råkar veta vad butiken hette?

Nu är jag på koppeljakt igen. Jag vill ha ett antiglid-koppel, hyffsat långt. Jag vet att när jag hade tappat mitt och tänkte köpa ett nytt så såg jag i mitt facebookflöde en butik som hade fått in i olika färger och längder. Nu hittar jag inte igen den och kommer inte ihåg vad butiken hette. De jag hittar som har längre koppel har utan handtag! Jag vill ha med handtag, men längre än ett vanligt (de verkar finnas upp till 2m med handtag)..nån som kanske råkar veta vad butiken hette?
Googla sadelmakarna.com. De har antiglidkoppel som är mellan 1.80 och 5 meter.

Tack! :up: Hittade bara svart där (jag är kräsen som få!) men, jag tror jag ska skita i färgen den här gången o handla ett i rätt längd ist för rätt färg..:o
Svart kan ju matchas med vad som helst egentligen :p Det är värre om det bara finns rosa när man har grönt till hunden.

Knappast årets roligaste men däremot årets bästa inköp :)
142yji8.jpg

Äntligen ett regntäcke med bra passform till Polly. Hurttas senaste regntäcke passar så mycket bättre i storlek än dom gamla varianterna :)

Åh, tror du modellen kunde passa corgi också? Är sidorna kortare än på hurttas gamla modell? Allt med rätt rygglängd brukar hänga ner till backen på min limpa.

Idag kom nya selen. Husse har fått välja färg. Möjligen lite stor i halsen men en strl mindre hade inte gått runt bröstkorgen istället. Den får duga, den sitter ändå bättre än den gamla :)
updated_yharness_birch_web.jpg

Åh, tror du modellen kunde passa corgi också? Är sidorna kortare än på hurttas gamla modell? Allt med rätt rygglängd brukar hänga ner till backen på min limpa.

Dom är lite kortare i förhållande till storlek/längd tror jag. Polly skulle egentligen haft stl 36 i gamla modellen, men det va så otroligt stor runt om att hon nästan kunde kliva ut den via armhålorna - så hon har fått gå med stl 33 som är för kort. Nu har hon dock breddat sig, så den sitter som en kondom på henne (och för kort) så hundkraken behövde ett nytt :D

Denna sitter som ett smäck (stl 35) och det bästa är att det är resår runt magplattan, så kanske hon slipper skyffla in regnvatten i det ;) Det enda fåniga är att det är knappar baktill, så man kan stänga in hela röven på hunden om man vill - men det kan bli problem om den blir bajsnödig...

Men tror absolut den kan passa på en corgi :)

Miras sele kom också idag, köpte den beg. för ynka 100kr. Hennes första sele så jag visste inte riktigt måtten, tog en 90 då hon är 83cm runt bröstkorgen men tyckte den var alldeles för liten. Om man tar 100 eller 110, flyttas den längre bak på ryggen då? Vill inte att den ska sitta så tight som denna gjorde.

@Emuliiaa, tycker det är svårt att se passform på sele när hunden inte står upp, men det kan ju också vara så att just den modellen på sele inte passar din hund perfekt. Vill du ha bandet runt magen längre bak på kroppen är det nog klokt att titta på en sådan sele som Bollen la in bild på strax innan du postade din bild här. På vanliga Y-selar sitter bandet runt magen väldigt långt fram på kroppen.

@Emuliiaa, tycker det är svårt att se passform på sele när hunden inte står upp, men det kan ju också vara så att just den modellen på sele inte passar din hund perfekt. Vill du ha bandet runt magen längre bak på kroppen är det nog klokt att titta på en sådan sele som Bollen la in bild på strax innan du postade din bild här. På vanliga Y-selar sitter bandet runt magen väldigt långt fram på kroppen.

Du menar den uppdaterade y-selen?

@Emuliiaa Min erfarenhet är att det är svårt att få den här modellen att ligga tillräckligt långt bak över ryggen på vissa hundar. På min corgi går det helt enkelt inte, på heelern låg den däremot bättre. Om jag var du skulle jag prova den uppdaterade versionen av Hurttas y-sele istället, som @Red_Chili också tipsade om. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka