Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är detta halsbandet :) Inte min hund dock, bild från Hööks.
043982-80-13200-mil-hun-01.jpg
:bump::banana:

Tänkte bara kolla om du fortfarande är nöjd med den västen? Vet att du använder vinthundssele en hel del på dina salukisar, hur funkar det? Skymmer selen mycket av västen? Är sugen på att köpa den västen också till min borzoi nämligen, men är rädd att selen ska täcka för mycket. Förvisso skulle man kunna ha västen över selen, men det känns lite klumpigt.

Absolut nöjd! Har haft den när jag använt halsband eller när jag haft på sån där vinthundssele som bara är ett band framför halsen och ett band runt magen, tror att du köpte en likadan? Eftersom reflexdelarna är så stora så passar det bra ändå. Jag kan fotografera ikväll och visa om du vill! Kan kolla vilken storlek jag har då också.

Rea på hundgodis (eller ja, det är nog kattgodis egentligen) i närmaste djuraffären, råkade jag upptäcka idag när jag följde med en vän som skulle köpa hundmat.

Istället för 29kr per påse så kostade de knappt 5kr per påse! Rent, torkat kött bara. Jag brukar inte köpa sådant här, brukar vara mer noga med ursprungsland osv, men nu kunde jag inte låta bli. Två lådor med totalt 24påsar för en hundralapp... Borde åka dit och köpa mer egentligen, och kolla in deras lager med täcken eftersom de hade 30% rea på alla täcken i hela butiken :p
11049427_1618533088391992_463067779_n.jpg

Två nya selar är inköpta av “ekologisk hampa manchester”, jag har spanat en tid på dessa och gjorde slag i saken då det var under halva priset på dem nu.

Första fästingen är också tagen, så det blev en stor förpackning Exspot också…….

/ kayoba

Var på den lilla djuraffären nere i stan idag då de hade erbjudande ta 3 betala för 2 på alla Mush-produkter. Så tre påsar Vaisto bollar, tre tuggben, tre "salamikorvar" och tre påsar hundgodis av olika sort för 224 kr! Perfekt!

Upptäckte igår att Hööks har 15% på hela hundsortimentet! Så äntligen blev det ett par "hundförarbyxor"! Antagligen inte samma kvalitet som på andra ställen men det gör mig inget när de kostade 480kr. Överallt annars kostar de ju typ 799, så jag är nöjd! Snygg rumpa fick jag också :D Och så blev det en kampleksak till Alice. Mycket nöjd!

Upptäckte igår att Hööks har 15% på hela hundsortimentet! Så äntligen blev det ett par "hundförarbyxor"! Antagligen inte samma kvalitet som på andra ställen men det gör mig inget när de kostade 480kr. Överallt annars kostar de ju typ 799, så jag är nöjd! Snygg rumpa fick jag också :D Och så blev det en kampleksak till Alice. Mycket nöjd!

Tack för tipset! Ska se om de har något kul :p

Men åh, jag var på Hööks i dag men var så inställd på att hitta det jag letade att jag inte såg ev. skyltar om rabatt. :D Hittade i alla fall och köpte en klövjeväska. :)

Har egentligen inte råd att shoppa med än det absolut nödvändigaste, men var tvungen att beställa en hopvikbar vattenskål till utställningen i helgen, men Hööks har sin 200 kr gräns för beställningar och kunde inte ta mig till deras fysiska butik, så det fick bli sidenskjortan...

Hopfällbar vattenskål inför utställningen till helgen.
057108-10-12200-upp-fra-01.jpg

Halvstryp, mest bara för att det matchar kopplen.
043087-10-13200-upp-fra-01.jpg

Vanligt enklelt koppel, 1,80m.
041023-10-13100-upp-det-01.jpg

Chansade på en reflexväst. Tog storlek XXL för säkerhets skull efter en del funderande.
043112-30-14204-mil-hun-01.jpg

Missade typ 50 kr för att kunna beställa, så la till ett 3,5m grimskaft för hästar. Har inga "mellanlånga" koppel, bara vanliga 1,80 vs 5 meter så passade på att införskaffa något mellanting.
420575-10-14100-upp-fra-02.jpg

Jag som inte skulle handla mer till hunden:angel: Körde Sthlm-Skåne igår och pausade i Jönköping, hittade en massa roliga djuraffärer där!
Jag menar hunden kan ju inte överleva utan ett regntäcke? Det vore ju vanvård:eek:
Så det blev ett sånt här för ca 250 kr :D

Är det någon som har provat Hööks nya jacka som riktar sig till hundägare? Hur var den i så fall i storleken?
Jag funderar på att beställa den nu när det är 15% men eftersom jag inte har möjlighet att prova den så vore det bra att få lite tips.

Är det någon som har provat Hööks nya jacka som riktar sig till hundägare? Hur var den i så fall i storleken?
Jag funderar på att beställa den nu när det är 15% men eftersom jag inte har möjlighet att prova den så vore det bra att få lite tips.

Har inte provat den men kände på den igår och den var jättetunn, typ inget foder. Upplevde den också lite säckig.

Någon som har varit på Ullared den senaste tiden? Min mor åker dit på fredag, ska skicka med en shoppinglista :d
Hur har dom med kosttillskott för hund?

Någon som har varit på Ullared den senaste tiden? Min mor åker dit på fredag, ska skicka med en shoppinglista :d
Hur har dom med kosttillskott för hund?

Jag var där nyligen, skrev vad jag köpte några/någon sida bak! Köpte inget kosttillskott men de hade många burkar, kommer inte ihåg märke.. Tror det går att söka fram på gekås-bloggen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka