Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja x) Svårt att förklara. Men typ när den sitter på, och sen så när kopplet är sträckt bakåt, så åker kryssdelen på manken (om vi snackar Y-sele) bakåt, och delen mellan frambenen åker uppåt (framåt) och då trycker det mot frambenen eller "jumskarna" (vet inte hur jag ska förklara det haha) vid armbågarna. Väldigt svårt att förklara. Det gör likadant med andra sorters selar. Somsagt, har testat både RUKKA, en billigare version av RUKKA, en bilsele (som skulle sitta optimalt även vid promenad) osv...Tryck framåt på armbågarna? Låter jättekonstigt...?
Och nej, jag har aldrig mer utrustning än nödvändigt. Favoriten är att ha alla helt nakna. Visst vore det kul att ha hela fyrspannet matchat när vi kör, men å andra sidan innebär det att det blir svårt att se vilkens sele som är vems.
Ja x) Svårt att förklara. Men typ när den sitter på, och sen så när kopplet är sträckt bakåt, så åker kryssdelen på manken (om vi snackar Y-sele) bakåt, och delen mellan frambenen åker uppåt (framåt) och då trycker det mot frambenen eller "jumskarna" (vet inte hur jag ska förklara det haha) vid armbågarna. Väldigt svårt att förklara. Det gör likadant med andra sorters selar. Somsagt, har testat både RUKKA, en billigare version av RUKKA, en bilsele (som skulle sitta optimalt även vid promenad) osv...
Hahah jo, om man har fler hundar och alla ska ha samma så kanske det hade blivit jobbigt x)
Har haft flera som har kollat på selarna, och de ska enligt mått osv sitta bra. Storleken mindre (även om man själv ställer in storleken) så trycker de hela tiden. Så det är så litet jag kan ha det utan att det hela tiden ligger mot. Storleken större blir för stort. Så det ska vara rätt storlek.Om selen rör sig så mycket så är den inte rätt inpassad.
Har haft flera som har kollat på selarna, och de ska enligt mått osv sitta bra. Storleken mindre (även om man själv ställer in storleken) så trycker de hela tiden. Så det är så litet jag kan ha det utan att det hela tiden ligger mot. Storleken större blir för stort. Så det ska vara rätt storlek.
Haha jo du verkar ha fattat det! Ska se om jag kan hitta en sådan att testa någonstans! Tack för tipset!Nu är jag ingen expert men tycker det låter som att det är för stort utrymme runt halsen och för kort mellan benen om selen halkar så att den stör så mkt. Har själv haft samma problem med att selar inte sitter bra utan halkar runt, det som sitter bäst på min hund just nu är en Zero-DC short sele. Även om den inte sitter perfekt för att det halkar uppåt liiitet när det är tryck bakåt så är den inte i närheten av armbågarna. Anledningen till att just denna sele rör sig uppåt tror jag beror på min hunds väldigt raka bröstkorg, hade hon varit något mer djup så hade den suttit som en smäck. Sitter perfekt på en kompis dobbis.
Här är en bild på selen jag nyss skrev om
Ett speciallbeställt halsband älskar hur texten Min bästa vän har dubbel betydelse. Inte bara är min hund min bästa vän, det är dessutom namnet på hennes kennel
Men efter dessa inköp så har jag köpstopp på hundgrejjer, enda hundrelaterat jag lägger pengar på nu är ätbart och kurser/tävlingar (vilket är dyrt det med iuf )
Köpte det hos Dafnedesign, kostar ju en del men det är det värt när man kan bestämma allt självFint halsband! Vart köpte du det?
*Länk raderad av moderatorn*
Är det någon som provat ett sånt här stretchkoppel? Vad tycker ni?
Ladda tuggade sönder spännet på sitt fina Minx-halsband häromdagen, så jag var tvungen att beställa ett nytt. Väldigt synd faktiskt, särskilt eftersom hon var snäll nog att skicka med ett extra spänne så jag kan byta det söndertuggade och voilá: plötsligt ha två fina halsband
Hur ser dina ut?