Ja ush, stackars pälsbollar
Jag tänkte på dig idag när jag var på inofficiell utställning och och jag kollade i katalogen och såg att det var en border collie i ringen men, den såg inte ut som dina! den hade mkt päls!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja ush, stackars pälsbollar
Jag tänkte på dig idag när jag var på inofficiell utställning och och jag kollade i katalogen och såg att det var en border collie i ringen men, den såg inte ut som dina! den hade mkt päls!
Verkligen. Jag förstod verkligen inte vad det var för ras förrän jag kollade katalogen. Så hemsktJa ush, stackars pälsbollar
Jaha, visste inte att de fanns med kort päls. Vallning ser så häftigt utJag har bara border collies, håller på med vallning.
BC får se ut precis hur som helst. De avlas bara på vallning så kan ha alla hårlag, färger, öron, variera massor i storlek och kroppstyp.Jaha, visste inte att de fanns med kort päls. Vallning ser så häftigt ut
BC får se ut precis hur som helst. .
Hur kan de då över huvud taget ställas ut?
De får inte ställas ut på nationell nivå i Sverige, tack vare rasklubben! Vad gäller internationellt och rasstandarden så är det internationella regler. I UK reggas arbetande hundar i en helt annan organisation än sport/utställningshundarna och är att betraktas som skilda raser vad gäller egenskaper. I sverige har vallhundsklubben valt att stå under SKK(tyvärr) och därför reggas våra arbetande hundar i kennelklubben istället för i international sheepdog society.
Min fasta övertygelse är att utställning är till nackdel för rasens utveckling och jag tycker det är förjävligt att vi måste regga in importerade fluffhundar i vårt vallhundregister!
Hoppas du inte tog illa upp. Har ingen erfarenhet av Border colli. Lycka till med blivande vallnings stjärnanBC får se ut precis hur som helst. De avlas bara på vallning så kan ha alla hårlag, färger, öron, variera massor i storlek och kroppstyp.
Men vad söt! :')Gammeltanten har fått en ny Hurttasele, och lite annat tråk som kosttillskott och TropiClean fresh breath tandvårdsset
Tyckte däremot inte att den satt mycket bättre än hennes andra selar. Hade trott den skulle ge mer frihet vid armbågarna då hon gärna blir öm där efter hon använt sele... Men nej, samma sak med denna. Och ja, det blir samma sak med t.ex Rukka... Svårt att hitta en sele som sitter bra x) Men använder dem vid långrundor när hon springer mest lös för då blir det ju inget tryck framåt på armbågarna, vilket det lätt blir om hon skulle dra (sällan hon drar men det händer ju).@Hundbloggerskan och @Migo, även jag har tittat på den där selen, provade den när vi var på hööks i förrgår, meeen den passar inte salukis lite avis på er som kunde köpa den.