Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur kan de då över huvud taget ställas ut?

De får inte ställas ut på nationell nivå i Sverige, tack vare rasklubben! Vad gäller internationellt och rasstandarden så är det internationella regler. I UK reggas arbetande hundar i en helt annan organisation än sport/utställningshundarna och är att betraktas som skilda raser vad gäller egenskaper. I sverige har vallhundsklubben valt att stå under SKK(tyvärr) och därför reggas våra arbetande hundar i kennelklubben istället för i international sheepdog society.

Min fasta övertygelse är att utställning är till nackdel för rasens utveckling och jag tycker det är förjävligt att vi måste regga in importerade fluffhundar i vårt vallhundregister!

De får inte ställas ut på nationell nivå i Sverige, tack vare rasklubben! Vad gäller internationellt och rasstandarden så är det internationella regler. I UK reggas arbetande hundar i en helt annan organisation än sport/utställningshundarna och är att betraktas som skilda raser vad gäller egenskaper. I sverige har vallhundsklubben valt att stå under SKK(tyvärr) och därför reggas våra arbetande hundar i kennelklubben istället för i international sheepdog society.

Min fasta övertygelse är att utställning är till nackdel för rasens utveckling och jag tycker det är förjävligt att vi måste regga in importerade fluffhundar i vårt vallhundregister!

Fluffhundar... hahahaha :cool:

Köpte ett nytt vintertäcke i torsdags :) Bara använt det några gånger men jag är väldigt nöjd! 650kr, sitter väldigt bra och materialet är sådant man bara vill klämma på hela tiden haha! Fluffigt och snyggt! Funderar lite på att kanske köpa det i regntäcke också men tror det får vänta då jag egentligen inte behöver fler ofodrade regntäcken haha :) Satt bättre än Hurttas Ultimate och känns lika tjockt :P Och inte lika dyrt! Men jag är jättenöjd!
2013300647.jpg

10 kg Pondus hundfoder. Har bara hunnit ge det en gång ännu men det verkade som att det smakade gott. Nackdelen är att det kommer i 500 g korvar vilket är lite klumpigt när man har en hund som ska ha ca 420 g per dag.

Äntligen har jag kommit iväg till Hööks för att prova reflexväst! En strl L blev det och jag är otroligt nöjd (trots att den inte blivit använd än, bara provad). Nu kan jag utan dåligt samvete slänga en av de gamla reflexvästarna som knappt reflekterar något ljus alls längre.
11021175_463256087156110_5974798363358560584_n.jpg

Kilade även in på Citygross och fyndade hundmat.
Kycklinglever till nedsatt pris pga "kort datum", kalkonhalsar(!) till ruggigt bra pris, flatben, färska grisöron(!) och kycklingvingar som var nästan 10kr/kg billigare än vad de är i min närmsta affär. Blir bra som komplement till allt rent kött som finns i frysen och det ska bli spännande att ge grisöronen och kalkonhalsarna. Halsarna är dock enorma, så jag köpte bara två.
11017064_463423213806064_1654106456471392902_n.jpg

Gick in på Hööks förra veckan och fastnade på deras "dubbelrea" x) Halva priset på REA priset!
Det blev två halvstryp i syntet med fleecefoder från Showmaster, ett brunt/blått och ett svart/rosa. 12 (!!!) kr styck, kostade tidigare 49kr.
043531-10-14200-upp-fra-01.jpg
043531-70-14200-upp-fra-01.jpg

Sen en brun/blå Y-sele (matchande det brun/blåa halsbandet) från Showmaster, kostat typ 159kr eller något, gick för 39kr.
043541-70-14200-mil-hun-03.jpg

Och sen ett efterlängtat JH Collection läderhalsband. Har kollat på detta länge men tyckt det var för dyrt. Men fick det nu för 29kr!
images
( sådantfast i hundhalsband och inte skärp haha)

Allt för bara 92kr! Så jag är hur glad som helst! Och det bästa var ju att allt fanns i min hundsstorlek! Helt perfekt!

@Hundbloggerskan och @Migo, även jag har tittat på den där selen, provade den när vi var på hööks i förrgår, meeen den passar inte salukis :( lite avis på er som kunde köpa den.
Tyckte däremot inte att den satt mycket bättre än hennes andra selar. Hade trott den skulle ge mer frihet vid armbågarna då hon gärna blir öm där efter hon använt sele... Men nej, samma sak med denna. Och ja, det blir samma sak med t.ex Rukka... Svårt att hitta en sele som sitter bra x) Men använder dem vid långrundor när hon springer mest lös för då blir det ju inget tryck framåt på armbågarna, vilket det lätt blir om hon skulle dra (sällan hon drar men det händer ju).

Måste bara fråga er alla också: Är det bara jag som älskar att matcha både sele och halsband (och självklart kopplet)?? Totalt onödigt att ha på både halsband och sele men jag tycker det är skitsnyggt! Man lägger mer märke till utrustningen då!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka