Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, men jag menar den här :p -> * Länk raderad av moderatorn*

Men är som sagt nyfiken på active också, ska nog prova båda. :) Har en en y-sele av den äldre modellen men den nyps i armhålorna. Nån som sett några prisuppgifter på active ännu?
Nu hann jag inte se länken du la in:banghead: skicka PM, för jag blev nyfiken:p

Nja, men jag menar den här :p -> * Länk raderad av moderatorn*

Men är som sagt nyfiken på active också, ska nog prova båda. :) Har en en y-sele av den äldre modellen men den nyps i armhålorna. Nån som sett några prisuppgifter på active ännu?
Active-selarna kostar 279 kr på vår lokala butik, dom har även webshop. Har sett dom på andra sidor också, men dyrare.

Har äntligen hittat en badbalja med stativ (ihopfällbart) så slängde precis iväg en beställning.

Har mer än en gång gjort illa ryggen av att stå böjd över badkaret/duschen för att bada mina två hundar så det ska bli skönt att slippa det nu!

De badas ofta eftersom så mycket skit fastnar i skägg och benhår och inte minst inför utställning osv.

Baljan har en propp som går att ta bort så att vattnet töms av sig själv och har även beställt en tillhörande slang som gör att det kontinuerligt rinner ner i badkarets/duschens avlopp. Smart om man inte vill ha hunden ståendes i en massa vatten.

RothoBadewanneBellaBambina-RaspberryPerl3.jpg

Skulle haft en sådan när jag hade min allergihund som behövde badas varannan till var tredje dag...

Har äntligen hittat en badbalja med stativ (ihopfällbart) så slängde precis iväg en beställning.

Har mer än en gång gjort illa ryggen av att stå böjd över badkaret/duschen för att bada mina två hundar så det ska bli skönt att slippa det nu!

De badas ofta eftersom så mycket skit fastnar i skägg och benhår och inte minst inför utställning osv.

Baljan har en propp som går att ta bort så att vattnet töms av sig själv och har även beställt en tillhörande slang som gör att det kontinuerligt rinner ner i badkarets/duschens avlopp. Smart om man inte vill ha hunden ståendes i en massa vatten.

RothoBadewanneBellaBambina-RaspberryPerl3.jpg

Skulle haft en sådan när jag hade min allergihund som behövde badas varannan till var tredje dag...

Vilken praktisk anordning. :cool: jag hade en nästan identisk när jag var liten till min docka.

Hur många kilo tar badkaret?

Skulle det även passa en medelstor hund på ca 20 kilo?

Vilken praktisk anordning. :cool: jag hade en nästan identisk när jag var liten till min docka.

Hur många kilo tar badkaret?

Skulle det även passa en medelstor hund på ca 20 kilo?

Ingen aning, det är en balja för bebisar så jag tvivlar på att det kommer gå bra med en schnauzer. Lär ju stänka och skvätta massor eftersom hunden är så hög. I ditt fall skulle jag väl kolla på hundbadkar, dock ofantligt mycket dyrare.

Ingen aning, det är en balja för bebisar så jag tvivlar på att det kommer gå bra med en schnauzer. Lär ju stänka och skvätta massor eftersom hunden är så hög. I ditt fall skulle jag väl kolla på hundbadkar, dock ofantligt mycket dyrare.

Ja, ok.

Det var väl egentligen väntat och därmed kröker jag hellre rygg i badkaret. Några dyra anordningar skulle jag inte kosta på mig.

Har du provat att stå på knä utanför badkaret när du badar hund? Det gör jag alltid nu för tiden, och OJ vad mycket skönare det är för ryggen!
Hm. Nä. :o
(Bra idé! Varför kom jag inte på den själv? ;) )

Jag har istället själv duschat med hunden i badkaret, och vid ett tillfälle hade jag även vatten i så vi badade ihop. Ingen av oss tyckte väl egentligen att det var så mysigt, men enkelt för ryggen var det ju.

Nu vill barnen bada med valpen och sätta lödder i hans huvud, och till skillnad från tidigare fyrbenta familjemedlemmar så äääälskar han vatten och att duscha.

Kanske kan jag därmed till och med leja bort hundtvätten?
:D

Ett overall som skyddar kropp och ben mot smuts och slask, än så länge vill lilla fröken Mira inte gå omkring i den. Hon gör höga benlyft och lägger sig sen ner :D

Ett overall som skyddar kropp och ben mot smuts och slask, än så länge vill lilla fröken Mira inte gå omkring i den. Hon gör höga benlyft och lägger sig sen ner :D

Åh, det borde jag köpa till min Aysu... Hon fryser så fort hon blir blöt om benen, vilket hon snabbt blir när det är blött ute. Idag fick hon därför ha varma overallen på sig trots att det var plusgrader och kändes som vår ute. Heldumt, men jag har ingen bra (hel) regnoverall till henne. Får ta och ändra på det så snart som möjligt.

Åh, det borde jag köpa till min Aysu... Hon fryser så fort hon blir blöt om benen, vilket hon snabbt blir när det är blött ute. Idag fick hon därför ha varma overallen på sig trots att det var plusgrader och kändes som vår ute. Heldumt, men jag har ingen bra (hel) regnoverall till henne. Får ta och ändra på det så snart som möjligt.
Den här hittade jag på Djurmagazinet :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka