Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag köper horn till min :) Jag köpte ett dovhorn i L och ett kronhorn i XL. Kronhornet tror jag att hon kommer ha forever typ, hon har tuggat ganska många timmar på det och det syns inte ens. Dovhornet är mjukare, men det förra hon hade höll ändå typ en månad.
Min väger 19 kg, så typ jämnstor med din :)
Vart köper du dina horn?

Jag köper horn till min :) Jag köpte ett dovhorn i L och ett kronhorn i XL. Kronhornet tror jag att hon kommer ha forever typ, hon har tuggat ganska många timmar på det och det syns inte ens. Dovhornet är mjukare, men det förra hon hade höll ändå typ en månad.
Min väger 19 kg, så typ jämnstor med din :)
Tycker hon att de är goda? Typ om du ger henne hornet tuggar hon tills du tar det?

Tycker hon att de är goda? Typ om du ger henne hornet tuggar hon tills du tar det?

Oftast tuggar hon på det om jag ger henne det, men det är olika hur länge hon tuggar på det :) Jag ger henne sällan ben/horn ur handen, hon har dem framme hela tiden så hon hämtar det som är mest intressant själv. Det brukar bli hornen :)

Oftast tuggar hon på det om jag ger henne det, men det är olika hur länge hon tuggar på det :) Jag ger henne sällan ben/horn ur handen, hon har dem framme hela tiden så hon hämtar det som är mest intressant själv. Det brukar bli hornen :)
Jag skulle gärna vilja ha något som håller mer än 30 minuter... Hittills är märgben bäst, men det vill jag helst inte ge varje dag. Hundarna står i hundstall när jag jobbar, förvisso är där lugnt och tyst, men jag vill gärna ge dem tugg för att fördriva tiden. Misstänker dock att min stora hade struntat i hornet...

Jag skulle gärna vilja ha något som håller mer än 30 minuter... Hittills är märgben bäst, men det vill jag helst inte ge varje dag. Hundarna står i hundstall när jag jobbar, förvisso är där lugnt och tyst, men jag vill gärna ge dem tugg för att fördriva tiden. Misstänker dock att min stora hade struntat i hornet...
Det är lite märg i horn också :)
Jag vet en del som testat att blöta upp hornet några timmar och att hundarna blivit mer intresserade efter det. Kanske vore något?

img_8893_1.jpg

Limex läderhalvstryp med mässingskedja och gula sömmar.
Nu har även halsbandet kommit. Makalöst mjukt faktiskt.

Svängde förbi djuraffären idag då vi liksom "glömt" att träna valpen att ha halsband. Hon har alltid sele när vi är ute och det halsband hon fick från uppfödaren tycker husse är fult.
Hade tänkt mig något enkelt i textil men vi kunde inte komma överens om färg:confused: Husse tyckte svart och jag rött eller lila.
Sååå då blev det istället halsband och koppel från Tärnsjö för 400 kr:o:angel:

Vilka ben har du köpt Squarepants? Jag funderar på älgtiggsrullarna eller chipsen men jag är rädd att chipsen försvinner på en gång?
Jag tror jag ska våga mig på att beställa ett horn också men jag har inte bestämt mig för vilken sort. Hon är visserligen stor (20 kg) men vill helst att det ska smaka en del av det hon tuggar så jag är nog inne på dovhjort ändå...
Är det någon annan som har köpt horn åt sin hund?

Min har fått horn ett par gånger. När han var liten fick han ett som var kluvet, det höll ganska länge då. Nu har han ett L tror jag, som det är ungefär hälften kvar på. Han kanske haft det en månad? Han väger runt 27 kg. Han lyckas gömma de under soffan ibland så det är ju inte tuggat på varje dag i en månad då. Jag är jättenöjd med hornen!

Brorsans labbe åt upp chipsen med en jäkla fart :D

Kanske någon annan har ett bra boktips i träningsväg (grundträning/lydnad/rallylydnad? :banana:

En bok som numera är gammal, men underbar att läsa är "Min bästa vän" av Marie Hansson Hallgren. Jättetrevlig att läsa med många steg för steg-övningar att lära hunden. Både praktiska saker och sådant som bara är kul. Tex städa och plocka ihop sina leksaker och lägga i en back/korg etc.

En bok som numera är gammal, men underbar att läsa är "Min bästa vän" av Marie Hansson Hallgren. Jättetrevlig att läsa med många steg för steg-övningar att lära hunden. Både praktiska saker och sådant som bara är kul. Tex städa och plocka ihop sina leksaker och lägga i en back/korg etc.

Nu beställd på bokbörsen för 24 kr + frakt :up:

Nu beställd på bokbörsen för 24 kr + frakt :up:
Underbart! Jag googlade lite och såg att det fanns nya utgåvor för betydligt mer pengar, men på Bokbörsen kunde man ju fynda!

Hoppas du kommer att tycka om den. Jag läste den från pärm till pärm när den kom ut. Många av tricken lärde jag min dåvarande hund och det var så praktiskt att kunna aktivera inomhus, nästan helt utan en massa tillbehör.

Jag har fyndat idag :)

Hittade äntligen ett ofodrat regntäcke från Hurtta i storlek 85cm till giganten här hemma, som inte behövde specialbeställas. Dessutom för ynka 250kr!

2cp9q1v.jpg

Även ett 2-pack med pipiga bollar från Kong för 49 pengar åkte ner i korgen.

igzsbt.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
802
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
708
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
494
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Häst som stannar